  • 1. Data: 2007-08-13 19:40:36
    Temat: czy rodzice mogą dziedziczyć po synu?
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Załóżmy sytuację:
    Umiera kowalski, nie ma żony ani dzieci, ma za to rodziców i brata.
    Czy oni dziedziczą po nich jeśli nie było testamentu?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 2. Data: 2007-08-13 19:50:31
    Temat: Re: czy rodzice mogą dziedziczyć po synu?
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    PlaMa pisze:
> [...]
    > Umiera kowalski, nie ma żony ani dzieci, ma za to rodziców i brata.
    > Czy oni dziedziczą po nich jeśli nie było testamentu?

    Tak

  • 3. Data: 2007-08-13 19:52:21
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Mon, 13 Aug
    2007 21:40:36 +0200, PlaMa zeznał(a):

    > Załóżmy sytuację:
    > Umiera kowalski, nie ma żony ani dzieci, ma za to rodziców i brata.
    > Czy oni dziedziczą po nich jeśli nie było testamentu?

    tak

  • 4. Data: 2007-08-13 21:27:34
    Od: "zyzio" <s...@g...wiadomojaka.pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Załóżmy sytuację:
    > Umiera kowalski, nie ma żony ani dzieci, ma za to rodziców i brata.
    > Czy oni dziedziczą po nich jeśli nie było testamentu?

    sprawdz w kodeksie cywilnym

  • 5. Data: 2007-08-14 04:44:27
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    PlaMa napisał(a):
    > Umiera kowalski, nie ma żony ani dzieci, ma za to rodziców i brata.
    > Czy oni dziedziczą po nich jeśli nie było testamentu?

    Dziedzicza rodzice i brat.
    Jesli bylaby zona, dziedziczy zona i rodzenstwo (nie wiem jak z rodzicami).
    Jesli bylyby dzieci, dziedzicza zona i dzieci.
    Za to jesli bylyby dzieci, rodzice umieraja, dzieci otrzymuja spadek,
    pozniej tez umieraja to dziadkowie nie moga dziedziczyc spadku po wnukach.
    --
    badzio

  • 6. Data: 2007-08-14 06:45:09
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    badzio napisał(a):
    > Za to jesli bylyby dzieci, rodzice umieraja, dzieci otrzymuja spadek,
    > pozniej tez umieraja to dziadkowie nie moga dziedziczyc spadku po wnukach.

    i to uregulowanie (czy też brak uregulowania) jest szczególnie przykre w
    sytuacjach ekstremalnych takich, jak np. wypadek samochodowy z udziałem
    rodziców i dzieci, gdzie na miejscu giną rodzice, a dzieci po kilku
    godzinach w szpitalu.

    andy_nek

  • 7. Data: 2007-08-14 06:56:41
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Andrzej Kłos porozsypywal nastepujace haczki:

> [...]
    > sytuacjach ekstremalnych takich, jak np. wypadek samochodowy z udziałem
    > rodziców i dzieci, gdzie na miejscu giną rodzice, a dzieci po kilku

    Zgadzam sie. Kilka m-cy temu byl taki przypadek. Mieszkanie przeszlo na
    Skarb Panstwa, ktory nie mogl odrzucic tego spadku :(

    --
    badzio

  • 8. Data: 2007-08-14 09:30:38
    Od: "Rajmund Wrotek" <r...@i...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:f9rka3$pr8$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Zgadzam sie. Kilka m-cy temu byl taki przypadek. Mieszkanie przeszlo na
    > Skarb Panstwa, ktory nie mogl odrzucic tego spadku :(

    i pewnie dlatego szefowie zachodnich koncernów maja kategoryczny zakar
    podróżowania na pokładzie tego samego samolotu :-)

  • 9. Data: 2007-08-14 10:07:06
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Rajmund Wrotek porozsypywal nastepujace haczki:
    > i pewnie dlatego szefowie zachodnich koncernów maja kategoryczny zakar
    > podróżowania na pokładzie tego samego samolotu :-)

    Znaczy sie rozumiem kilku szefow tego samego koncernu;) Mysle ze ma to
    inne podloze. Poza tym - kto moze wydac zakaz szefowi? Szef wszystkich
    szefow? ;P
    --
    badzio

  • 10. Data: 2007-08-14 10:50:07
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    badzio pisze:

    > Znaczy sie rozumiem kilku szefow tego samego koncernu;) Mysle ze ma to
    > inne podloze. Poza tym - kto moze wydac zakaz szefowi? Szef wszystkich
    > szefow? ;P

    Noo, Krzysztof Jarzyna ze Szczecina - szef wszystkich szefów... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio