  • 1. Data: 2004-04-05 11:06:25
    Temat: czy postanowienie (wyrok nieprawomocny) ma skutek wykonawczy ?
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    mam takie pytanko jak w temacie - chodzi dokladnie o nastepujaca sytuacje
    (sad rodzinny):
    w toku sprawy rozwodowej, na jednym z etapow sad wydal postanowienie o
    przyznaniu bezposredniej wladzy rodzicielskiej nad dziecmi - ojcu, a matce
    zasadzil alimenty. wyrok byl nieprawomocny i strona oczywiscie zlozyla
    odwolanie. sytuacja taka powtorzyla sie dwa razy, dopiero za trzecim razem
    zapadl wyrok prawomocny. czy w tym czasie t.j. od pierwszego orzeczenia - do
    zakonczenia sprawy prawomocnym wyrokiem, matka byla zobowiazana do lozenia
    alimentow ? czy druga strona moze dochodzic przed sadem zwroty zasadzonych
    (a nie placonych) alimentow ? jesli tak to w jakim czasie od zakonczenia
    sprawy ?

    pzdr.

    (p/s w czasie calego procesu dzieci mieszkaly u ojca)

  • 2. Data: 2004-04-05 20:28:55
    Od: "Beata " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    news <color@{wytnijto}gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > (a nie placonych) alimentow ? jesli tak to w jakim czasie od zakonczenia

    Prawdopodobnie chodzi o wydanie przez sąd tzw. zarządzenia tymczasowego (to
    postanowienie) dla zapewnienia potrzeb dzieci albo małżonka przez czas
    trwania procesu rozwodowego.
    Od tego czasu do chwili uregulowania sytuacji w prawomocnym wyroku alimenty
    powinny być płacone w ustalonej wysokości i można ich dochodzić.
    B.

  • 3. Data: 2004-04-05 23:58:57
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    "Beata " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    > Od tego czasu do chwili uregulowania sytuacji w prawomocnym wyroku
    alimenty
    > powinny być płacone w ustalonej wysokości i można ich dochodzić.

    od zakonczenia procesu prawomocnym wyrokiem minelo prawie 3 lata, czy mimo
    to sporne alimenty ktore wowczas nie byly placone, moga byc przedmiotem
    dochodzenia przed sadem w odrebnej (lub tej samej) sprawie ?
    przed ktorym sadem - rodzinnym czy cywilnym ?

  • 4. Data: 2004-04-06 18:18:25
    Od: "Beata " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > dochodzenia przed sadem w odrebnej (lub tej samej) sprawie ?
    > przed ktorym sadem - rodzinnym czy cywilnym ?

    Obawiam się, że już się przedawniły za ten okres: trzy lata licząc od
    każdego miesiąca osobno. Po wydaniu postanowienia przez sąd należało się
    udać z nim do komornika. Teraz trzeba pilnować, żeby się nie przedawniły te
    zasądzone w prawomocnym wyroku i dochodzić zarówno bieżących, jak i
    zaległych przez komornika.
    B.

  • 5. Data: 2004-04-06 20:17:47
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>