  • 1. Data: 2010-05-11 11:19:32
    Temat: czy moge uprzejmie prosic o analize logiczna paragrafu ustawy?
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam
    Czy mógł bym prosić o analizę następującej kwestii prawnej:

    § 4. Parametry tego samego rodzaju, charakteryzujące skalę przedsięwzięcia
    i odnoszące się do przedsięwzięć tego samego rodzaju położonych na terenie
    jednego zakładu lub obiektu, sumuje się.

    Jest to jedyny zapis z ustawy, który określa co należy sumować, pozostała
    część ustawy tylko definiuje rodzaje przedsięwzięć.
    Ustawodawca nie definiuje, nie okresla odrebnymi paragrafami, co nalezalezy
    poczac w przypadku roznych rodzajow przedsiewziec.

    W zwiazu z tym, mam pytanie, czy z logicznego punktu widzenia ta ustawa
    jednoznacznie wyklucza mozliwosc sumowania parametrow roznego rodzaju
    przedsiewziec, czy tej ustawy nie można zastosowac w tej kwestii i należy
    posilkowac się innymi ustawami prawnymi do wyjasnienia watpliwosci, co
    poczac z roznymi rodzajami przedsiewziec?

    Mój tok rozumowania jest nastepujacy:

    Paragraf 4 ustawy mowi, należy sumowac takie same parametry, takich samych
    przedsiewziec i to jest oczywiste. Jednak nie ma tam zawartego slowa, iż
    należy
    wylacznie sumowac tylko parametry takich samych przedsiewziec, czyli
    wnioskuje,
    ze ta ustawa nie reguluje co poczac w takim przypadku.

    Czy moje rozumowanie jest prawidlowe?