  • 1. Data: 2011-07-18 15:46:55
    Temat: [crosspost: samochody i prawo] Jaka procedura wstrzymania PJ osobie chorej
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Jest sobie osoba która zachorowała. Choroba objawiła się częściowym
    bezwładem połowy ciała, potem stwierdzono nowotwór w mózgu. Teraz trwa
    diagnostyka i leczenie. Chemia, radio, leki silnie wpływające na stan
    psychofizyczny.
    Człowiek ten czuje się teraz wg własnych słów "lepiej" więc zobie beztrosko
    jeździ samochodem.
    Czy jest a jeżeli tak to jaka procedura wstrzymania takiej osobie prawa
    jazdy. Kto wnioskuje, w jaki sposób i kto podejmuje decyzję? Przyjmując te
    leki i będąc w taki stanie kieroiwca taki jest bombą zegarową. Póki co nikt
    go nawet nie zapytał o prawo jazdy i prowadzenie samochodu. Pół biedy gdy w
    efekcie wypadku uszkodzi tylko siebie, gorzej gdy kosnekwencje jego głupoty
    będą ponosić osoby trzecie.

  • 2. Data: 2011-07-18 16:04:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/18/2011 10:46 AM, Jackare wrote:
> [...]
    > bezwładem połowy ciała, potem stwierdzono nowotwór w mózgu. Teraz trwa
    > diagnostyka i leczenie. Chemia, radio, leki silnie wpływające na stan

    kiedy to było?

> [...]
    > biedy gdy w efekcie wypadku uszkodzi tylko siebie, gorzej gdy
    > kosnekwencje jego głupoty będą ponosić osoby trzecie.

    nie wiem dokładnie w jakich przypadkach, ale w tej chwili lekarz ma
    obowiązek zawiadomić organ wydający prawo jazdy.

    Możesz złożyć zawiadomienie tam, gdzie prawo jazdy zostało wydane.
    Powinni skierować go na badania na prawo jazdy.

  • 3. Data: 2011-07-18 16:45:34
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Mon, 18 Jul 2011 17:46:55 +0200, Jackare na
    pl.misc.samochody,pl.soc.prawo napisał(a):

    > Czy jest a jeżeli tak to jaka procedura wstrzymania takiej osobie prawa
    > jazdy. Kto wnioskuje, w jaki sposób i kto podejmuje decyzję?

    Zgłaszasz to do starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania
    osoby wobec której istnieje podejrzenie o zastrzeżeniach w stanie zdrowia
    tej osoby, mogących powodować niezdolność do prowadzenia pojazdów.

    Ewentualnie poprosić jakiś patrol drogówki o przeprowadzenie kontroli.
    Tylko wtedy trzeba dopilnować aby przystąpili do sporządzenia "wniosku od
    organu kontroli ruchu drogowego o stwierdzonych w trakcie wykonywania
    czynności służbowych zastrzeżeniach co do stanu zdrowia osoby posiadającej
    uprawnienia do kierowania pojazdem" ;-)

    Stan na lato ubiegłego roku, więc mogło się coś zmienić.

    "dpowiedzialni jesteśmy nie tylko za to, co robimy, lecz i za to, czego nie
    robimy."