  • 1. Data: 2009-12-05 12:00:53
    Temat: [cross] Dwa wykroczenia, jeden mandat + sąd
    Od: Skiraz <p...@o...pl>

    Mam takie pytanie.
    Policjant zatrzymuje mnie za popełnienie dwóch wykroczeń.
    Ja się zgadzam na przyjęcie mandatu za jedno z nich.
    I teraz moje pytanie jest nastepujące.
    Czy jest możliwe, aby przyjąć mandat za wykroczenie a, natomiast za
    wykroczenie b być sądzonym? Czy może w takiej sytuacji do sąd bedzie
    mnie karał za oba wykroczenia?

    pozdrawiam
    skiraz

  • 2. Data: 2009-12-05 12:08:49
    Temat: Re: [cross] Dwa wykroczenia, jeden mandat + sąd
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Skiraz pisze:

> [...]
    > Czy jest możliwe, aby przyjąć mandat za wykroczenie a, natomiast za
    > wykroczenie b być sądzonym? Czy może w takiej sytuacji do sąd bedzie

    Pytanie jest takie: czy to jest jeden czyn który należy tylko
    zakwalifikować z dwóch przepisów kw (art. 9 §1 kw) -> wtedy albo mandat
    za całość albo sąd za całość, czy też są to rzeczywiście 2 odrębne czyny
    - wtedy byłoby to możliwe (ale niekorzystne dla skazanego, bo sąd nie
    zastosowałby art. 9 §2 kw).

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2009-12-05 12:30:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 05 Dec 2009 13:00:53 +0100, Skiraz wrote:
> [...]
    >Czy jest możliwe, aby przyjąć mandat za wykroczenie a, natomiast za
    >wykroczenie b być sądzonym? Czy może w takiej sytuacji do sąd bedzie

    A jaka byla sytuacja ?

    Bo formalnie to jak najbardziej - do jednego sie przyznajesz i
    bierzesz mandat, do drugiego nie i bedzie sprawa w sadzie.
    Tylko to ci sie moze nie oplacac, bo dwie kary wieksze niz jedna
    laczna :-)

    Ewentualnie jeszcze policjant rezygnuje z wypisania mandatu i sklada
    wniosek za oba wykroczenia .. lub dwa wnioski ?
    Choc tu Adam cos moze prostowac :-)

    J.

  • 4. Data: 2009-12-05 15:08:43
    Temat: Re: [cross] Dwa wykroczenia, jeden mandat + sšd
    Od: Skiraz <p...@o...pl>

    > A jaka byla sytuacja ?

    Sytuacja wynika troszkę z moich przemyśleń i niedawno czytałem artykuł o
    ubezpieczeniach.

    Kupuję OC przez net i oplacam go terminowo. Posiadam wydrukowane
    potwierdzenie oraz wydrukowane potwierdzenie dokonania wpłaty (zgodne z
    Prawem Bankowym). Nie mam potwierdzenia od ubezpieczyciela, tego
    wysłanego z listem (zawierające podpis i pieczątkę)
    Zatrzymuje mnie Policja za prędkośc (200 zł) Policjant nie uznaje mojego
    potwierdzenia opłaty składki za OC, które przy sobie posiadam.
    Potwierdzenie wniesienia opłaty jest wystarczającym dokumentem (Art 86
    ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych).
    Z mandatem za prędkość się zgadzam i go przyjmuję, odnośnie kary za brak
    wymaganych dokumentów się nie zgadzam i uważam że w oparciu o art 7
    Prawa Bankowego oraz Art 86 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych sąd
    powinien mnie uniewinnić.

    i co zrobić w takiej sytuacji?

  • 5. Data: 2009-12-07 13:39:34
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Skiraz" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Bankowego oraz Art 86 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych sąd powinien

    Mandatu za OC nie przymujesz, bo masz przecież opłacone, a dowód wpłaty przy
    sobie.

    Pozdro Przemek

  • 6. Data: 2009-12-07 13:54:54
    Od: "shat" <a...@s...pl>

    "Skiraz" <p...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > Potwierdzenie wniesienia opłaty jest wystarczającym dokumentem (Art 86
    > ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych).

    Dziwne, ja mam ubezpieczenie w mBank i sam sobie drukuję wysłany przez nich
    pdf (umowa zawarcia ubezpieczenia) . Kilka razy policja mnie zatrzymała i
    nigdy sie nie czepiali wydrukowanej przeze mnie umowy. Od kilku lat w mBank
    mam ubezpieczenie i prawdę mówiąc nie zrezygnuję z nich przede wszystkim z
    wygody - nie musze się szwędać po ajencjach ubezpieczeniowych po jakiś
    debilny świstek zawarcia ubezpieczenia.

    --
    Radek