  • 1. Data: 2005-02-18 20:18:43
    Temat: co oznacza termin "koszty przypisane"?
    Od: "M" <spamerom@mowimy_nie.pl>

    witam szanownych grupowiczów,
    na rozprawie sądowej, ktorej jesteśmy stroną nasz adwokat zażądał zwrotu
    kosztów w czterokrotnej wysokości "kosztów przypisanych" o ile dobrze
    zrozumiałem. Niestety zapomnieliśmy go spytać co to oznacza, a obecnie
    wyjechał poza miasto i nie mogę się do niego dodzwonić. Czy ktoś z
    grupowiczów mógłby wytłumaczyć co chodzi?

    pozdrawiam,
    Mirek

  • 2. Data: 2005-02-18 21:02:40
    Temat: Re: co oznacza termin "koszty przypisane"?
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyjechał poza miasto i nie mogę się do niego dodzwonić. Czy ktoś z
    > grupowiczów mógłby wytłumaczyć co chodzi?

    chyba ma wade wymowy ten wasz adwokat albo nie doslyszeliscie, ze chodzi
    oczywiscie o "koszty przepisane", czyli te koszty ( taka wysokosc ), ktora
    sad zasadza zgodnie z przepisami prawa, tj. odpowiednim rozporzadzeniem.
    adwokat chcial 4 stawki podstawowe, choc oczywiscie nikt mu ich nie da :)
    ( stawka zalezy od wartosci przedmiotu sporu, np. za sprawe do 500 zl to
    jest 60 zl dla adwokata, 4 stawki to oczywiscie 240 ).

    konrad

  • 3. Data: 2005-02-18 22:28:37
    Od: "M" <spamerom@mowimy_nie.pl>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cv5li1$qaa$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > ( stawka zalezy od wartosci przedmiotu sporu, np. za sprawe do 500 zl to
    > jest 60 zl dla adwokata, 4 stawki to oczywiscie 240 ).

    heh, dokładnie - kolega ma rację :)
    sprawa sporu to 5.000 zł
    fakt, śedzia aż zapytał adwokata dwa razy, czy żąda 4 stawek.
    a dlaczego miałby nie dostać?

    pozdrawiam,
    Mirek

  • 4. Data: 2005-02-18 22:49:25
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    M napisał(a):
    > heh, dokładnie - kolega ma rację :)
    > sprawa sporu to 5.000 zł
    > fakt, śedzia aż zapytał adwokata dwa razy, czy żąda 4 stawek.
    > a dlaczego miałby nie dostać?

    Bo zasadą jest jedna stawka, chyba że zawiłość sprawy i nakład pracy
    adwokata uzasadnia więcej...
    Z reguły nie uzasadnia ;)

    KG