  • 1. Data: 2010-10-02 08:35:26
    Temat: ciekawy regulamin
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    Regulamin zwrotów:

    Kupujący posiada prawo do zwrotu towaru do nadawcy w Chinach (na swój
    koszt) w ciągu 10 dni od daty otrzymania przesyłki, zgodnie z ustawą
    z 2 marca 2002 roku ,, O ochronie niektórych praw konsumentów" Dz.
    U.00.22.271. W przypadku nieuzasadnionego zwrotu, klient pokrywa
    wszystkie koszty transportu.

    Należy również napisać pismo, że odstępują Państwo od umowy kupna
    sprzedaży potwierdzając to nr dowodu osobistego oraz swoim podpisem.

    coś takiego (zwłaszcza to odsyłanie do chin) jest zgodne z polskim
    prawem? Jest to regulamin aukcji allegro

  • 2. Data: 2010-10-02 11:07:54
    Temat: Re: ciekawy regulamin
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...eu>

    Użytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > sprzedaży potwierdzając to nr dowodu osobistego oraz swoim podpisem.
    >
    > coś takiego (zwłaszcza to odsyłanie do chin) jest zgodne z polskim prawem?

    Nie ma żadnych danych odnośnie sprzedającego chinaselling. Ani adres w
    Polsce, ani gdziekolwiek. Brak strony www. To jest przekręt.

    --
    SQLwysyn

  • 3. Data: 2010-10-02 13:37:49
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W dniu Sat, 02 Oct 2010 10:35:26 +0200, PlaMa napisał, a ja na to:

    > coś takiego (zwłaszcza to odsyłanie do chin) jest zgodne z polskim
    > prawem?

    Jakby to była sprzedaż, to oczywiście nie ma czegoś takiego jak
    "nieuzasadniony zwrot" -- konsument zawsze może się rozmyślić i z głowy
    temat.

    > Jest to regulamin aukcji allegro

    Ale skoro to aukcja, to jest to dopuszczalne. Bo ustawa, która mówi o
    zwrotach przy sprzedaży na odległość nie dotyczy aukcji.

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org

  • 4. Data: 2010-10-02 14:57:14
    Od: Dżejm <d...@e...com>

    > Ale skoro to aukcja, to jest to dopuszczalne. Bo ustawa, która mówi o
    > zwrotach przy sprzedaży na odległość nie dotyczy aukcji.

    Nawet przez aukcję z opcją "kup teraz" ?

  • 5. Data: 2010-10-02 16:25:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W dniu Sat, 02 Oct 2010 16:57:14 +0200, Dżejm napisał, a ja na to:

    > Nawet przez aukcję z opcją "kup teraz" ?

    Czyli to nie jest aukcja, lecz sprzedaż.

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org

  • 6. Data: 2010-10-02 19:40:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisał w wiadomości

    Zakup na takiej aukcji, to szukanie sobie problemów. Staram się unikać
    takich sprzedawców, co to tworzą jakieś zakręcone regulaminy. lepiej kupić
    kilka złotych drożej u normalnego, niżej się z kretynem użerać.

  • 7. Data: 2010-10-02 23:26:22
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    Olgierd pisze:

    > Czyli to nie jest aukcja, lecz sprzedaż.

    potwierdzam kup teraz : )

  • 8. Data: 2010-10-03 16:10:55
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 2 Oct 2010 16:25:52 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Czyli to nie jest aukcja, lecz sprzedaż.
    Sugerujesz, że na aukcjach nie dochodzi do sprzedaży?
    ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2010-10-03 20:27:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W dniu Sun, 03 Oct 2010 18:10:55 +0200, poreba napisał, a ja na to:

    > Sugerujesz, że na aukcjach nie dochodzi do sprzedaży?

    Nie :) po prostu przepisy o zwrotach nie dotyczą sprzedaży na aukcjach i
    licytacjach.

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org