  • 1. Data: 2002-07-01 19:14:58
    Temat: chyba wiekszosc spolek zoo dziala bezprawnie ...
    Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl>

    Jezeli na walnym za 2001 nie zostanie wybrany zarzad, a byl on wybrany pare
    lat temu bez okreslenia kadencji to po walnym spolka dziala bez zarzadu
    (art. 202. §1. ) i zgodnie z art.42 kc sad rejestrowy ma obowiazek powolac
    kuratora ktory moze nawet rozwiazac spolke.
    Kto powiadamia Sad Rejestrowy.. ( zyczliwy ? ;-) )
    Czy w takim wypadku wspoludzialowiec ma prawo zwolac nadzwyczajne
    zgromadzenie wspolnikow i okreslic porzadek obrad? - teoretycznie zarzadu
    nie ma a inne uprawnione do tego organy moga nie istniec.

    kto odpowie na to pytanie

    Wojtek

  • 2. Data: 2002-07-01 19:27:03
    Temat: Re: chyba wiekszosc spolek zoo dziala bezprawnie ...
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>

    "Wojtek" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > zgromadzenie wspolnikow i okreslic porzadek obrad? - teoretycznie zarzadu
    > nie ma a inne uprawnione do tego organy moga nie istniec.

    Na walnym zgromadzeniu? Może się mylę, ale z tytułu postu wnoszę, że chodzi
    o z o.o. a nie S.A.

    Jeżeli chodzi Ci o z o.o. to wyciągasz błędny wniosek. KSH bowiem nie
    przewiduje w przypadku z o.o. maksymalnej długości kadencji członków zarządu
    spółki. Oznacza to, że członkowie zarządu mogą zostać powołani nawet na czas
    nieokreślony. Należy więc przede wszystkim sprawdzić w umowie spółki, czy
    została wprowadzona kadencyjność i ewentualnie ile wynosi jej długość.

    Poza tym, domyślam się, że chodzi Ci o spółki założone pod rządami KH. A w
    KH nie było przecież odpowiednika 202 KSH. Mało tego, SN orzekł w przypadku
    KH, że wygaśnięcie mandatów członków zarządu spółki z ograniczoną
    odpowiedzialnością z dniem odbycia zgromadzenia wspólników zatwierdzającego
    sprawozdanie, bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatni rok urzędowania
    (art. 196 k.h.), nie jest równoznaczne z zakończeniem kadencji tego zarządu.
    W pismiennictwie zajęto też stanowisko, że kadencja zarządu, jeżeli umowa
    nie stanowi co innego, jest bezterminowa.

    Oznacza to, na podstawie 615/2 KSH, że kandencje członków zarządów spółek
    powołanych przed wejściem w życie KSH nadal trwają i nie stosuje się do nich
    202 KSH.

    Tak więc twoja uwaga co do kuratora jest bezprzedmiotowa, gdyż wyciągnąłeś
    wcześniej błędne wnioski.

    Pozdrawiam,
    MAX

  • 3. Data: 2002-07-01 20:22:08
    Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl>

    > Oznacza to, na podstawie 615/2 KSH, że kandencje członków zarządów spółek
    > powołanych przed wejściem w życie KSH nadal trwają i nie stosuje się do
    nich
    > 202 KSH.

    KSH
    Art.615.§2. Termin wygasniecia mandatu czlonka organu spolki kapitalowej,
    ktory rozpoczal sie przed wejsciem w zycie ustawy, ocenia sie wedlug
    przepisow dotychczasowych.

    czyli:

    KH
    Art. 196. Mandaty członkow zarzadu wygasaja z dniem odbycia zgromadzenia
    wspolnikow, zatwierdzajacego sprawozdanie, bilans i rachunek zyskow i strat
    za ostatni rok ich urzędowania.
    Art. 211. Mandaty członkow rady nadzorczej i komisji rewizyjnej wygasaja z
    dniem odbycia zgromadzenia wspolników, zatwierdzajacego sprawozdanie, bilans
    i rachunek zyskow i strat za ostatni rok ich urzędowania.

    to jak rozumiec?

    Wojtek

  • 4. Data: 2002-07-01 20:25:10
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>

    > KSH
    > Art.615.§2. > czyli:
    >
    > KH
    > Art. 196.
    > Art. 211.
    >
    > to jak rozumiec?

    Tak jak to napisałem: jeżeli zarząd sp. z o.o. został powołany pod rządami
    KH a umowa spółki nic nie stanowiła w zakresie kadencji, to trwa ona dalej
    i trwać będzie bezterminowo - aż do spełnienia przesłanek przewidzianych w
    KH powodujących zakończenie kadencji.

    Pozdro
    MAX

  • 5. Data: 2002-07-01 20:41:16
    Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > i trwać będzie bezterminowo - aż do spełnienia przesłanek przewidzianych w

    dzieki, mialem chyba klopoty ze zrozumieniem "ostatni rok" :-)
    tak na marginesie, czy jest wazny protokol ze Zgromadzenia Wspolnikow nie
    podpisany przez wspolnika i nie odczytany na koncu zebrania? Czy mozna sie
    domagac "zatwierdzenia" tego protokolu poprzez podpisanie - inaczej bylyby
    mozliwe oszustwa?

    pozdrowienia

    Wojtek

  • 6. Data: 2002-07-01 21:08:34
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <afqecr$og$1@news.tpi.pl>, w...@p...onet.pl says...

    > tak na marginesie, czy jest wazny protokol ze Zgromadzenia Wspolnikow nie
    > podpisany przez wspolnika i nie odczytany na koncu zebrania?

    Jest wazny o ile zostal podpisany conajmniej przez przewodniczacego ZW i
    protokolanta. Lista obecnosci stanowiaca zalacznik do protokolu powinna
    byc podpisana przez obecnych na zgromadzeniu wspolnikow.

    > Czy mozna sie
    > domagac "zatwierdzenia" tego protokolu poprzez podpisanie - inaczej bylyby
    > mozliwe oszustwa?

    nie, za to mozna domagac sie wydania poswiadczonych przez zarzad odpisow
    uchwal.

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 7. Data: 2002-07-01 21:09:57
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>

> [...]
    > domagac "zatwierdzenia" tego protokolu poprzez podpisanie - inaczej bylyby

    Protokół może być sporządzony nawet po obradach. Nie musi być odczytany.
    Ale protokół musi być podpisany. KSH (ani KH) nie przewiduje skutków braku
    podpisu, ani SN ani doktryna nie zajęła stanowiska w tym wypadku. Moim
    zdaniem powoduje to nieważność protokołu ale nie powoduje nieważności
    uchwały. Natomiast osoby odpowiedzialne za brak podpisu odpowiadają
    odszkodowaczo. Złożenie podpisu można domagać się na drodze sądowej.

    Pozdro
    MAX

  • 8. Data: 2002-07-02 12:15:22
    Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    braku
    > podpisu, ani SN ani doktryna nie zajęła stanowiska w tym wypadku. Moim

    Mozna zatem wyobrazic sobie sytuacje, ze protokol z ZW z zalacznikiem listy
    obecnosci ( podpisanym na wstepie ?) bedzie zawieral pewne niescislosci
    nieakceptowane przez jednego z udzialowcow (np. brak wnioskow, niezgodne z
    prawda wyniki glosowania), bedzie on podpisany przez przewodniczacego i
    protkolanta. Jak w takim wypadku KSH chroni prawa mniejszosci?

    pozdrowienia

    Wojtek

  • 9. Data: 2002-07-02 18:44:38
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>

> [...]
    > prawda wyniki glosowania),
    >bedzie on podpisany przez przewodniczacego i

    Taka sytuacja zawsze jest możliwa.

    >Jak w takim wypadku KSH chroni prawa mniejszosci?

    Przewiduje możliwość sprorządzenia protokołu przez notariusza. Co do innych
    mechanizmów. W przypadku niezgodnego z prawdą wyniku głosowania będzie można
    wnieść powództwo o stwierdzenie nieważności uchwały.
    Co do wpisania do protokołu uchwały, której nie podejmowano - z pewnością
    nie będzie tu właściwe powództwo o uchylenie uchwały, gdyż takiej nie ma.
    Podobnie ma się to z powództwem o stwierdzenie nieważności. Wobec czego nie
    stosuje się w tym zakresie wyłączenia 189 KPC. Tak więc wspólnik będzie mógł
    wnieść powództwo o stwierdzenie nieistnienia uchwały. Co do nie
    uwzględnienia wniosków - zawasze można dowodzić przed sądem, że taki wniosek
    został zgłoszony. I to wszelkimi sposobamia (zeznania świadków, nagrania
    itp.). To samo dotyczy powyższego.

    To tylko przykłady, gdyż nie jestem w stanie wymienić wszelkich sposobów.
    Musiałbym napisać książkę :-)

    Pozdro
    MAX

  • 10. Data: 2002-07-02 19:28:17
    Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    wniosek
    > został zgłoszony. I to wszelkimi sposobamia (zeznania świadków, nagrania

    Swiadkow oczywiscie nie ma w takiej sytuacji, wszyscy zainteresowani beda
    zeznawac przeciwko 1 osobie, pozostaje jedynie nagranie magnetofonowe - jak
    jest ono rozpatrywane przez sad, przeciez nie mozna nagrywac osob trzecich
    bez poinformowania, to narusza ich prywatnosc i moze byc karane.

    pozdrowienia

    Wojtek