  • 1. Data: 2003-07-23 16:08:53
    Temat: chwasty na posesji!!!
    Od: "PEPE" <p...@p...fm>

    witam!
    czy ktoś mi podpowie na jakiej podstawie pogonić sąsiada, który tak
    zaniedbał swoją działkę, że bujny las chwastów rozsiewa się po okolicy, a
    winowajca bimba sobie z sąsiadów, za nic mając to, że co roku w trudzie i
    znoju przez niego plewią i opryskują swoje posesje z uporem Syzyfa...
    gmina umywa ręce zasłaniając się brakiem możliwości ingerencji w ten stan, a
    mnie się wydaje, że to raczej indolencja i niekompetencja urzędników...
    zatem - gdzie szukać regulacji prawnych na ten temat?
    pozdrawiam
    PP

  • 2. Data: 2003-07-23 16:17:43
    Temat: Re: chwasty na posesji!!!
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Przepraszam, że nie poprę twojej niechęci do działań sąsiada (znam ten bul z
    autopsji), ale w naszym kraju nie ma urzędowego obowiązku zwalczania
    chwastów. No chyba, że są one siedliskiem chorób roślin zwalczanych z urzędu
    :))

    --
    Stan_Z

    GG 491282

  • 3. Data: 2003-07-23 16:24:51
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    PEPE napisał(a):

    > witam!
    > czy ktoś mi podpowie na jakiej podstawie pogonić sšsiada, który tak
    > zaniedbał swojš działkę, że bujny las chwastów rozsiewa się po okolicy, a
    > winowajca bimba sobie z sšsiadów, za nic majšc to, że co roku w trudzie i
    > znoju przez niego plewiš i opryskujš swoje posesje z uporem Syzyfa...
    > gmina umywa ręce zasłaniajšc się brakiem możliwości ingerencji w ten stan, a
    > mnie się wydaje, że to raczej indolencja i niekompetencja urzędników...
    > zatem - gdzie szukać regulacji prawnych na ten temat?
> [...]

    KC
    Art. 144.
    Właściciel nieruchomości powinien przy wykonywaniu swego prawa powstrzymywać się
    o działań , które by zakłócały korzystanie z nieruchomości sšsiednich ponad
    przeciętnš miarę , wynikajšcš ze społeczno-gospodarczego przeznaczenia
    nieruchomości i stosunków miejscowych.
    moze to cos pomoze
    rajusan

  • 4. Data: 2003-07-23 16:57:20
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    ponad
    > przeciętnš miarę , wynikajšcš ze społeczno-gospodarczego przeznaczenia

    Ale sęk chyba w tym, że on właśnie powstrzymuje się od działań :-))

    Pix

  • 5. Data: 2003-07-23 17:19:24
    Od: "PEPE" <p...@p...fm>

    dzięki za już...
    ale drążąc temat - czy nie ma jakiegoś haczyka w ustawach dotyczących
    ochrony środowiska lub - najogólniej rzecz ujmując - w przepisach
    związanych z utrzymaniem porządku na terenie gminy?
    wiem, że działka to święta własność prywatna, ale teren jest nieogrodzony,
    ogólnie dostępny i zastanawiam się, czy można byłoby to jakoś skosić i
    obarczyć właściciela kosztami?
    pozdro
    pp

  • 6. Data: 2003-07-23 19:52:36
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "PEPE" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiem, że działka to święta własność prywatna, ale teren jest nieogrodzony,
    > ogólnie dostępny i zastanawiam się, czy można byłoby to jakoś skosić i

    moim zdaniem podstawa podana jest słuszna,
    chwasty to wszak immisja,
    natomiast co do koszenia to najpierw nalezy wazwać
    skutecznie sąsiada,
    no ale czy to poskutkuje - lepiej ponegocjowac,

    pzdr,
    JarekM

  • 7. Data: 2003-07-24 00:26:32
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bfmeqo$pef$1@atlantis.news.tpi.pl>, pix wrote:
    > powstrzymywać się
    > ponad
    >
    > Ale sęk chyba w tym, że on właśnie powstrzymuje się od działań :-))

    No jak to - a zaniedbywać, dopuszczać etc. to nie działania?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2003-07-24 07:42:14
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    t003.jasien.net...

    > Użytkownik "PEPE" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    No ale czy te chwasty to nie jest wlasnie owo "srodowisko" ?

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-07-24 09:33:18
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Stan_Z" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > autopsji), ale w naszym kraju nie ma urzędowego obowiązku zwalczania
    > chwastów. No chyba, że są one siedliskiem chorób roślin zwalczanych z

    Jak chwasty rosna na twojej dzialce to wyrwac,
    U sasiada sa jego - jak denerwuje to duzy plot
    i po sprawie.
    Chyba ze sasiad tak zaniedbal sie ze jego chwasty
    szkodza tobie - i co ?

  • 10. Data: 2003-07-24 09:35:07
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bfo2dc$smp$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    > wiadomości
    t003.jasien.net...

    > No ale czy te chwasty to nie jest wlasnie owo "srodowisko" ?

    jest, jest i dopóki ci nie szkodzi to jest ok