-
1. Data: 2008-07-23 21:04:19
Temat: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja
Od: "siliana" <t...@o...pl>
sklep (internetowy) sie stawial najpierw, ze nie wyslalam do reklamacji
towaru w oryginalnym opakowaniu - to prawda, bo nie mam juz oryginalnego
opakowania, ale nie wierze, abym miala obowiazek trzymania pudelek od
kazdego produktu.
po 2 - sklep zada zwrotu paragonu, tylko, ze nie wlozyl mi go do przesylki,
a caly czas twierdzi, ze to zrobi. kaze wiec mi sklamac i napisac
oswiadczenie, ze zgubilam paragon. niestety, ja go nie zgubilam, ja go nie
dostalam.
niedawno czytalam artykul w prasie i zaluje, ze go nie zachowalam, bo by
teraz sie przydal. artykul podwazal teze, ze paragon jest jedyna podstawa do
reklamacji, ze moze byc historia rachunku albo nawet to, ze sklep rozpozna
swoj towar.
sklep niby uznal reklamacje (przyslal niepelnowartosciowy produkt), ale
ciagle robi problemy ze zwrotem srodkow. trwa to juz prawie 2 miesiace:(
poradzcie, jak to jest z tymi oryginalnymi opakowaniami i paragonami?
-
2. Data: 2008-07-23 21:25:24
Temat: Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja
Od: PlaMa <m...@w...pl>
siliana pisze:
> poradzcie, jak to jest z tymi oryginalnymi opakowaniami i paragonami?
Przy reklamowaniu na podstawie gwarancji mogą od Ciebie wymagać wielu
rzeczy, nawet opakowania, gdy reklamujesz na podstawie niezgodności
towaru z umową oryginalne opakowanie nie jest potrzebne. Do reklamacji
na pdst. niezgodności konieczny jest dowód zakupu, czyli cokolwiek co
potwierdzi że dana "rzecz" została kupiona w tym i tym sklepie. W
przypadku zakupów przez internet wystarczy myślę po prostu wydruk ze
strony zamówienia, mail z potwierdzeniem zamówienie itp.
pozdrawiam.
PlaMa
-
3. Data: 2008-07-23 21:31:40
Temat: Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja
Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
W artykule <48879cd2$0$29728$f69f905@mamut2.aster.pl> siliana napisał(a):
> niedawno czytalam artykul w prasie
Poszło na priv.
Może chociaż w tym niewielkim stopniu się przydam ;)
Jacek
-
4. Data: 2008-07-23 21:48:24
Temat: Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja
Od: "siliana" <t...@o...pl>
Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
wiadomości news:slrng8f8ps.ouq.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...
> Poszło na priv.
> Może chociaż w tym niewielkim stopniu się przydam ;)
bardzo - dziekuje! a wiesz, ze ten artykul, ktory ostatnio czytalam, to
chyba tez w wyborczej i dotyczyl braku potrzeby przynoszenia paragonu. to
byl jeszcze inny, niz ten, ktory ty mi przyslales.
-
5. Data: 2008-07-23 22:04:38
Temat: Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja
Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>
siliana pisze:
> Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
> wiadomości news:slrng8f8ps.ouq.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...
>
>> Poszło na priv.
>> Może chociaż w tym niewielkim stopniu się przydam ;)
>
> bardzo - dziekuje! a wiesz, ze ten artykul, ktory ostatnio czytalam, to
> chyba tez w wyborczej i dotyczyl braku potrzeby przynoszenia paragonu. to
> byl jeszcze inny, niz ten, ktory ty mi przyslales.
>
>
moment. NIe zamierzam kwestoinowac zasadnosci rządań zwrotu kasy lub
wysłania nowego towaru, jednak wraz z towarem sklep MUSI dostac
spowrotem paragon albo fakture. Dlaczego? ano jak ów towar trafi na
półkę to jest kradziony.... MUSI byc zwrot paragonu, lub faktura
korygująca zeby jaka kolwiek firma "oddała" pieniadze.
NAtomiast moze byc tak ze do paczki nie włożyli paragonu. Wtedy na
podstawie Twojego przelewu muszą poszukac w swoich dokumentach
odpowiadajacego przelewowi bankowemu paragonu lub faktury. To sie musi
na bank zgadzac, i urzędy to chetnie sprawdzaja, bo bardzo łatwo wykryc
oszustwo. JEsli w owej firmie, ilośc przelewów = ilości faktur z
wysyłką- niewiele zrobisz.....
ToMasz
-
6. Data: 2008-07-23 22:12:18
Temat: Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja
Od: ulong <w...@w...pl>
siliana pisze:
> po 2 - sklep zada zwrotu paragonu, tylko, ze nie wlozyl mi go do przesylki,
> a caly czas twierdzi, ze to zrobi. kaze wiec mi sklamac i napisac
> oswiadczenie, ze zgubilam paragon. niestety, ja go nie zgubilam, ja go nie
> dostalam.
Dlatego warto wszystko kupowac na fakture, jak zgubisz potwierdzenie
zakupu, wystarczy tylko poprosic o wydruk kopii :)
-
7. Data: 2008-07-24 05:59:47
Temat: Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja
Od: "Troll" <w...@d...mnie>
. W
> przypadku zakupów przez internet wystarczy myślę po prostu wydruk ze
> strony zamówienia, mail z potwierdzeniem zamówienie itp.
5 inut roboty na spreparowanie wydruku jakiegokolwiek sklepu
P.
-
8. Data: 2008-07-24 06:58:00
Temat: Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
Użytkownik "Troll" <w...@d...mnie> napisał
>>
>> W przypadku zakupów przez internet wystarczy myślę po prostu
>> wydruk ze strony zamówienia, mail z potwierdzeniem zamówienie itp.
>
> 5 inut roboty na spreparowanie wydruku jakiegokolwiek sklepu
A potem ile do odsiadki?
-
9. Data: 2008-07-24 07:01:29
Temat: Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
Użytkownik "ulong" <w...@w...pl> napisał
>>
>> po 2 - sklep zada zwrotu paragonu, tylko, ze nie wlozyl mi go do
>> przesylki, a caly czas twierdzi, ze to zrobi. kaze wiec mi sklamac
>> i napisac oswiadczenie, ze zgubilam paragon. niestety, ja go nie
>> zgubilam, ja go nie >> dostalam.
>
> Dlatego warto wszystko kupowac na fakture, jak zgubisz potwierdzenie
> zakupu, wystarczy tylko poprosic o wydruk kopii :)
A sprzedawca na to: "w naszym systemie nie znajduję faktury
wystawionej panu na taki towar" i co dalej?
-
10. Data: 2008-07-24 09:29:12
Temat: Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja
Od: Ania <a...@g...pl>
Jacek Kalinski pisze:
> W artykule <48879cd2$0$29728$f69f905@mamut2.aster.pl> siliana napisał(a):
>
>> niedawno czytalam artykul w prasie
>
> Poszło na priv.
> Może chociaż w tym niewielkim stopniu się przydam ;)
>
> Jacek
moglbys podeslac i mi bo tematyka mnie zaintereswoala