  • 1. Data: 2006-11-27 18:33:26
    Temat: badanie alkomatem....
    Od: "BETON" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy w czasie kontroli drogowej - moge odmówić badania alkotestem?
    A Czy jeżeli nawet "dmuchnę" moge sie potem- ubiegac o zbadanie krwi,
    które to moze podważyć badanie alkomatem ?
    Może macie jakieś ciekawe informacje na ten temat albo doświadczenia...

    Paweł

  • 2. Data: 2006-11-27 21:33:46
    Temat: Re: badanie alkomatem....
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "BETON" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Może macie jakieś ciekawe informacje na ten temat albo doświadczenia...

    Dużo by o tym pisać... Nie wiem co konkretnie Cię interesuje? Znasz ogólną
    procedurę takiego badania, wiesz o konieczności kolejnego badania w razie
    pierwszego pozytywnego wyniku ( w jakich warunkach ponowne badanie, w jakim
    odstępie czasu itp)?

    Np. ciekawe są też warunki graniczne wskazań, które pomimo przekroczenia
    granic ustawowych należy "zrzucić" na odchylenia wskazań alkomatów i które
    to uzasadniają nie wszczynanie postępowania w sprawie.

    Wszystkie te "ciekawostki" znajdziesz jak dobrze pamiętam w zarządzeniu
    komendanta głównego policji z 1993 roku. Niestety nie mam go teraz przy
    sobie. Jutro wezme z Kancelarii i podam dokładne info.
    ----------
    Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 3. Data: 2006-11-28 01:15:20
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "BETON" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam
    dawno nikt mnie na gazie nie złapał, więc nie wiem, czy sie nie zmieniło.

    > Czy w czasie kontroli drogowej - moge odmówić badania alkotestem?
    Możesz. Wówczas zawiązą cię na pobrani krwi, równiez pod przymusem.

    > A Czy jeżeli nawet "dmuchnę" moge sie potem- ubiegac o zbadanie krwi,
    > które to moze podważyć badanie alkomatem ?

    tak, policjant powienien cię wówczas zabrać na badanie krwi.

  • 4. Data: 2006-12-01 18:42:29
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    > Możesz. Wówczas zawiązą cię na pobrani krwi, równiez pod przymusem.

    Muszą jeszcze mieć warunki ku temu, jeśli zgody nie wyrazisz:)

    pzdr mk

  • 5. Data: 2006-12-01 20:30:57
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    witek napisał(a):
    > "BETON" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > dawno nikt mnie na gazie nie złapał, więc nie wiem, czy sie nie zmieniło.

    > Możesz. Wówczas zawiązą cię na pobrani krwi, równiez pod przymusem.

    Tylko ze, przy obecnym stanie prawnym, lekarz musi uzyskac zgode na
    wykonanie zabiegu u pacjenta. Pobranie krwii jest niestety traktowane
    jako zabieg. Pacjent nie musi wyrazic zgody na ow 'zabieg' i kolo sie
    zamyka. Bo albo lekarz postapi wbrew woli pacjenta (narazajac sie na ew
    sprawe sadowa) albo narazi sie na odpowiedzialnosc z tytulu niewykonania
    polecenia policji ;)
    Swego czasu bylo o takim przypadku glosno, gdzie lekarz pobral krew bez
    zgody pacjenta i ten pacjent wytoczyl mu sprawe (jakie byly skutki nie
    wiem). Od tego czasu lekarze odmawiaja pobierania krwii osobom
    zatrzymanym przez policje w ramach jazdy na podwojnym gazie...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 6. Data: 2006-12-02 09:22:23
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał w
    wiadomości news:ekq3fk$7ie$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > wiem). Od tego czasu lekarze odmawiaja pobierania krwii osobom zatrzymanym
    > przez policje w ramach jazdy na podwojnym gazie...

    Też słyszałem o takim przypadku. Różni lekarze różnie to interpretują.
    Podobno mają zmienić ustawę i wyraźnie zapisać aby lekarz miał obowiązek
    pobrania bez względu na zgodę.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 7. Data: 2006-12-02 10:01:28
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    > Też słyszałem o takim przypadku. Różni lekarze różnie to interpretują.
    > Podobno mają zmienić ustawę i wyraźnie zapisać aby lekarz miał obowiązek
    > pobrania bez względu na zgodę.

    Jest przepis, który pozwala pobrać krew bez zgody pacjenta, ale muszą być
    spełnione warunki, takie jak:
    unieruchomienie pacjenta by nie mógł ulec uszkodzeniu (typu: odpowiednie
    łóżko, pasy bezpieczeństwa itd)

    pzdr

    --
    GG: 33027,2:484/18(FidoNet)
    Jestem niedoskonały, doskonale się z tym czuję!

  • 8. Data: 2006-12-08 14:15:12
    Od: " ala_meller" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dużo się kiedyś mówiło o możliwości zażądania okazania przez p-cję homologacji
    alkotestu. Jeśli więc policjant nie będzie miał w radiowozie stosownego
    dokumentu potwierdzającego dopuszczenie alkot. do użycia w Polsce - to czy
    może mnie odstawić do lekarza i pod przymusem pobrać krew??? Słyszałam
    opowieść, jakoby przy prośbie pokazania paierów stróże wołali na siebie:
    "Janek, pan kierowca odmawia poddania się badaniu alkotestem. Wołaj lotną i na
    izbę z nim. Tam mu w pasach upuszczą farbę"...

  • 9. Data: 2006-12-08 16:08:51
    Od: h...@p...onet.pl

> [...]
    > które to moze podważyć  badanie alkomatem ?
    > Może macie jakieś ciekawe informacje na ten temat albo doświadczenia...

    A co zamierzasz jeździć pod wpływem?
    Po nowym roku podobni Tobie przestaną miec wątpliwości?