  • 1. Data: 2008-01-30 11:57:40
    Temat: art. 189 kp
    Od: ps <p...@g...pl>

    A konkretnie zapis:
    "Prawo do zasiłku za czas nieobecności w pracy z powodu konieczności
    sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem regulują odrębne przepisy." -
    gdzie są te odrębne przepisy? Czy może to być np. regulamin pracy?

    O co konkretnie chodzi - otóż dwie osoby pracują w jednej firmie, i każą
    im się pismem określić, które będzie korzystało z ewentualnych dwóch dni
    opieki. Imho jest to bez sensu, bo przecież nie wiadomo, które będzie w
    ogóle w stanie opiekę podjąć (drugie może np. być w szpitalu, w
    delegacji długiej itp.).
    Pogogolowałem trochę, i w sumie wszystko, co znalazłem, świadczy o tym,
    że pracodawca nie może na początku roku żądać określenia się, który z
    opiekunów będzie z uprawnień z art. 188 korzystał. Czy dobrze myślę, czy
    się mylę? :)

  • 2. Data: 2008-01-30 13:03:24
    Temat: Re: art. 189 kp
    Od: "JW" <j...@m...com>

    > gdzie są te odrębne przepisy?

    tu:

    Dz.U.06.139.992
    art. 17, art. 59
    USTAWA
    z dnia 28 listopada 2003 r.
    o świadczeniach rodzinnych

    i tu:

    Dz.U.05.31.267
    rozdz. 7
    USTAWA
    z dnia 25 czerwca 1999 r.
    o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i
    macierzyństwa