  • 1. Data: 2010-07-27 17:02:06
    Temat: art. 11 ustawy o ochronie praw lokatorów - czy semiimperatywny ?
    Od: "TomZlom" <t...@t...invalid>

    Na gruncie dyskusji wywołanej przez osobe chcącą usunąć "niewygodnych"
    lokatorów z mieszkania postanowiłem przewertowac ustawę o ochronie
    praw lokatorów i w związku z tym pytanie, czy przepisy o zasadach
    rozwiązywania umów w art. 11 mają charakter jednostronnie bezwzględnie
    obowiązujący w tym sensie, że jak najemca będzie chciał, to
    wynajmujący musi się z nimi liczyć bez względu na to, co mówi umowa na
    temat np. wypowiedzenia umowy ? Szczególnie zszokował mnie ust. 5 :).

  • 2. Data: 2010-07-27 17:12:58
    Od: "TomZlom" <t...@t...invalid>

    treści nie bede wklejał, bo jest za długi, ale link do ustawy dam
    chociaż:

    http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20010710733&t
    ype=3

  • 3. Data: 2010-07-27 17:16:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TomZlom wrote:
> [...]
    > wynajmujący musi się z nimi liczyć bez względu na to, co mówi umowa na
    > temat np. wypowiedzenia umowy ? Szczególnie zszokował mnie ust. 5 :).

    z tego co wiem tak,
    analogicznie w kodeksie pracy
    umowa nie moze byc "gorsza" niz ustawa

  • 4. Data: 2010-07-27 17:22:25
    Od: "TomZlom" <t...@t...invalid>

    > z tego co wiem tak,
    > analogicznie w kodeksie pracy
    > umowa nie moze byc "gorsza" niz ustawa

    o to wlasnie chodzilo. no to wyglada to faktycznie mocno nieciekawie z
    punktu widzenia wynajmujacego, ktory zapewne w duzej czesci przypadkow
    nawet nie jest swiadomy praw najemcy :]

  • 5. Data: 2010-07-27 18:03:08
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    TomZlom wrote:

    > o to wlasnie chodzilo. no to wyglada to faktycznie mocno nieciekawie
    > z punktu widzenia wynajmujacego, ktory zapewne w duzej czesci
    > przypadkow nawet nie jest swiadomy praw najemcy :]

    Wynajęcie komuś swojego mieszkania na czas nieokreślony to nierozwaga
    granicząca z głupotą ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2010-07-27 19:08:01
    Od: "TomZlom" <t...@t...invalid>

    > Wynajęcie komuś swojego mieszkania na czas nieokreślony to
> [...]

    Wyjąłeś mi to spod klawiszy :)

    Jeszcze jedno jest zastanawiające: co na przykład jak właściciel
    wynajmie mieszkanie powiedzmy na rok i po 6-ciu miesiącach stwierdzi,
    że sam musi w nim zamieszkać, bo np. żona go już nie kocha i nie może
    mieszkać z nią w innym. Przyjmijmy, że w umowie był miesięczny termin
    wypowiedzenia. Czyli w takim wypadku musi się męczyć jeszcze 6
    miesięcy i czekać, aż najemcy nie będzie już przysługiwało prawo do
    zajmowania lokalu..., dobrze mówie ?

  • 7. Data: 2010-07-28 08:37:55
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Wynajęcie komuś swojego mieszkania na czas nieokreślony to nierozwaga
    > granicząca z głupotą ;-)

    nie czytelem calej ustawy ale czy wynajecie komus na czas okreslony
    zabezpiecza stuprocentowo wynajmującego?
    jak zakonczy sie umowa i najemca sie nie wyprowadzi to ide do komornika i po
    sprawie (oczywiscie upraszczam)?

    pozdrawiam ,wromek

  • 8. Data: 2010-07-29 09:12:55
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 28 Lip, 10:37, "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > zabezpiecza stuprocentowo wynajmującego?
    > jak zakonczy sie umowa i najemca sie nie wyprowadzi to ide do komornika i po

    niestety, umowa sie konczy, idziesz ko komornika, a ten na mocy tej
    ustawy oczekuje na wskazanie lokalu zastepczego... nie ma eksmisji na
    bruk...

  • 9. Data: 2010-07-29 09:19:39
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 27 Lip, 21:08, "TomZlom" <t...@t...invalid> wrote:

    > Przyjmijmy, że w umowie był miesięczny termin
    > wypowiedzenia. Czyli w takim wypadku musi się męczyć jeszcze 6
    > miesięcy i czekać, aż najemcy nie będzie już przysługiwało prawo do
    > zajmowania lokalu..., dobrze mówie ?

    Niestety, jesli lokator nie ma gdzie mieszkac, to wlasciciel
    zobowiazany jest mu zapewnic lokal zastepczy, nie ma eksmisji na
    bruk...

  • 10. Data: 2010-07-29 09:28:28
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-07-29 11:12, VoyteG pisze:

    > niestety, umowa sie konczy, idziesz ko komornika, a ten na mocy tej
    > ustawy oczekuje na wskazanie lokalu zastepczego... nie ma eksmisji na
    > bruk...

    Ja bym powiedział, że jest pewne wyjście - proponuję poszukać przepisów
    o najmie okazjonalnym.
    Oczywiście to na etapie wynajmowania, a nie rozwiązywania umowy.

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez