  • 1. Data: 2007-02-22 11:56:39
    Temat: ankieta, doktorat na University of Berkley, California
    Od: c...@v...pl

    Czesc, nazywam sie Tomek Jurasik (27). Chcialem was prosic o pomoc. Pracuje nad
    projektem swojej pracy doktorskiej: "digital judge" - komputerowy sedzia. Bedzie
    to system pozwalajacy na wydanie werdyktow w sprawach sadowych. Baza danych
    programu zawiera kodeksy karne (mozliwe wgrywanie roznych, w zaleznosci od
    krajow, systemow sadowniczych), jako watki peryferyjne dzialaja w tle
    odpowiedniki adwokata, prokuratora, ew. lawy przysieglych etc. Program pozwalal
    by na podejmowanie idealnie sprawiedliwych werdyktow (jest wolny od czynnika
    emocjonalnego). Sprawa Otylii bylaby klasycznym zastosowaniem systemu --
    werdyktu zapewne sami sie domyslacie. Prosze was o opinie: czy bylibyscie za
    wprowadzeniem wyzej opisanego systemu w Polskim systemie sadowniczym? Dziekuje
    za cenne opinie! Tomasz

  • 2. Data: 2007-02-22 12:05:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    c...@v...pl napisał(a):

    > Program pozwalal by na podejmowanie idealnie sprawiedliwych werdyktow (jest wolny
    od czynnika> emocjonalnego).

    Czemu "idealnie sprawiedliwych"? Chyba takich jak przewidział
    programista. Twierdzisz że informatycy wiedzą co jest "idealnie
    sprawiedliwe" ?

    > Prosze was o opinie: czy bylibyscie za
    > wprowadzeniem wyzej opisanego systemu w Polskim systemie sadowniczym?

    Ten pomysł nie jest do zrealizowania. Nie jesteś w stanie wpisać do
    programu tyle zmiennych i na tle precyzyjnie, by wyskoczył ten "ideał
    sprawiedliwości".
    To tak jak z możliwością przewidywania pogody. Tez chyba jeszcze nikt
    nie napisał takiego programu komputerowego, który by tę pogodę przewidział.

    A z tym doktoratem, to pewnie, zmyślasz ...

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-02-22 12:20:35
    Od: ps <p...@g...pl>

    Johnson napisał(a):
    (..)
    > A z tym doktoratem, to pewnie, zmyślasz ...

    On pracuje nad 'projektem pracy doktorskiej', wiesz, zupełnie jak spora
    część nas.. znaczy siedzimy i myślimy (pracujemy nad projektem) co by
    można było zrobić (pracy doktorskiej) :)

  • 4. Data: 2007-02-22 12:34:38
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 22 Feb 2007 13:05:50 +0100, Johnson napisał(a):

    > Ten pomysł nie jest do zrealizowania. Nie jesteś w stanie wpisać do
    > programu tyle zmiennych i na tle precyzyjnie, by wyskoczył ten "ideał
    > sprawiedliwości".

    Mysle ze jest do zrealizowania, ale nie na obecnym etapie na jakim jest
    nauka. Moznaby przeciez takiego komputerowego sędziego stworzyć w oparciu o
    sieci neuronowe, do bazy danych wprowadzić (prócz przepisów) jak najwięcej
    spraw i wyroków z poprzednich lat i... zostawić go na pare lat, żeby sie
    uczył.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2007-02-22 12:41:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    scream napisał(a):

> [...]
    > spraw i wyroków z poprzednich lat i... zostawić go na pare lat, żeby sie

    A co do przyszłości, to w szeregu książek s-f jest to zrealizowane, ale
    też źle działa.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 6. Data: 2007-02-22 12:59:57
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    scream napisał(a):

> [...]
    > spraw i wyroków z poprzednich lat i... zostawić go na pare lat, żeby sie

    no to strasnie ciakw jestem w jaki sposob taki program mialby rzetelnie
    i sprawidliwie nie krzywdzac nikogo oceniac strone podmiotowa przestepstwa?

    Oswiec mnie

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)

  • 7. Data: 2007-02-22 13:01:09
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > A co do przyszłości, to w szeregu książek s-f jest to zrealizowane, ale
    > też źle działa.

    nawet film byl ;) "judge dred" tez mialy byc idealnie sprawiedliwe i
    szybkie wyroki ;)

  • 8. Data: 2007-02-22 13:35:36
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 22 Feb 2007 13:59:57 +0100, Sowiecki Agent napisał(a):

    > no to strasnie ciakw jestem w jaki sposob taki program mialby rzetelnie
    > i sprawidliwie nie krzywdzac nikogo oceniac strone podmiotowa przestepstwa?

    Na podstawie wczesniejszych spraw wprowadzonych do jego bazy. Dowiedz sie
    co to sa sieci neuronowe, a potem dopiero pytaj :) W skrócie: program sam
    sie uczy myśleć wg konkretnych wzorców.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2007-02-22 13:50:46
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    scream napisał(a):

    > Na podstawie wczesniejszych spraw wprowadzonych do jego bazy. Dowiedz sie
    > co to sa sieci neuronowe, a potem dopiero pytaj :) W skrócie: program sam
    > sie uczy myśleć wg konkretnych wzorców.

    wiem co to sieci neuronowe, tylko ze pamiteaj iz kazdy przypadek jest
    inny, co innego moze myslec Pan x a co innego Pan Y popelniajac bardzo
    podobna zbrodnie w bardzo podobnych warunkach co normalnie mialoby wplyw
    na wysokosc kary.

    P.

  • 10. Data: 2007-02-22 13:54:24
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:erk73l$66j$1@inews.gazeta.pl...

    > inny, co innego moze myslec Pan x a co innego Pan Y popelniajac bardzo
    > podobna zbrodnie w bardzo podobnych warunkach co normalnie mialoby wplyw
    > na wysokosc kary.

    ale te dane wprowadzasz, chodzi o to aby wyeliminowac stronniczosc
    sedziego, bo to np znana plywaczka jest i brata zabila niechcacy