  • 1. Data: 2008-12-15 16:41:13
    Temat: aneks do umowy o prace - czy to wypowiedzienie ?
    Od: Malarz <k...@o...pl>

    Potrzebuje porady
    Posiadam umowe o prace na czas nieokreslony , pod koniec stycznia
    2009 uplynie 3 lata.
    W grudniu otrzymalem do podpisu aneks do tej umowy ktory mialby
    obowiazywac od 1 stycznia 2009 . Aneks polega na tym ze kwote
    wynagrodzenia podzielono na czesc stałą oraz premie, okreslono warunki
    otrzymania premii no i tu jest pies pogrzebany , warunki sa tak
    skonstrowane ze nie sposob otrzymac premii. :(

    Co robic ? czy mozna sie od tego odwolac klarujac że to nieuczciwe?
    Czy potraktowac to jako wypowiedzenie ? jesli tak to jaki jest okres
    wypowiedzenia ? 1 miesiac czy 3 miesiace????

    Janek

  • 2. Data: 2008-12-15 21:11:17
    Temat: Re: aneks do umowy o prace - czy to wypowiedzienie ?
    Od: "Sheryf" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Malarz" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    Potrzebuje porady
    Posiadam umowe o prace na czas nieokreslony , pod koniec stycznia
    2009 uplynie 3 lata.

    I co?

[...]

    Nie podpisywac

    czy mozna sie od tego odwolac klarujac że to nieuczciwe?
    Czy potraktowac to jako wypowiedzenie ? jesli tak to jaki jest okres
    wypowiedzenia ? 1 miesiac czy 3 miesiace???

    Czlowieku tylko wypowiedzenie warunkow umowy tak dziala
    Janek

  • 3. Data: 2008-12-16 07:07:09
    Od: l...@v...pl

    Masz dwie formy zmiany warunków umowy o pracę:

    1. na mocy porozumienia stron
    - wejdzie w życie pod warunkiem, że wyrazisz na to zgodę

    2. za wypowiedzeniem zmieniającym
    - wchodzi w życie z momentem złożenia oświadczenia woli, jednak nowe warunki
    obowiązują po upływie okresu równego okresowi wypowiedzenia
    - jeśli złożysz oświadczenie do upływu połowy okresu ww. o tym, ze nie
    przyjmujesz warunków twoja umowa się rozwiąże z upływem tej daty

    O tym co ty dostałeś mogą decydować niuanse, na chwilę obecną raczej skłaniam
    się ku porozumieniu, są o ciebie w pracy związki zawodowe ?

  • 4. Data: 2008-12-16 08:30:26
    Od: Malarz <k...@o...pl>

    On 16 Gru, 08:07, l...@v...pl wrote:
> [...]
    >
    > Otym co ty dostałeś mogą decydować niuanse, na chwilę obecną raczej skłaniam
    > się ku porozumieniu, sąociebie w pracy związki zawodowe ?

    Zwiazkow zawodowych nie ma .
    W aneksie nic nie jest napisane o okresie wypowiedzenia i do kiedy mam
    wyrazic zgodę .
    Nie wiem jaki jest okres wypowiedzenia w tej sytuacji i od kiedy on
    biegnie ?

  • 5. Data: 2008-12-16 09:13:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 16 Dec 2008 00:30:26 -0800, Malarz napisał(a):

    > W aneksie nic nie jest napisane o okresie wypowiedzenia i do kiedy mam
    > wyrazic zgodę .
    > Nie wiem jaki jest okres wypowiedzenia w tej sytuacji i od kiedy on
    > biegnie ?

    Więc potraktuj aneks nie jako wypowiedzenie a jako propozycję zawarcia
    porozumienia stron.

  • 6. Data: 2008-12-19 15:52:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    Malarz <k...@o...pl> pisze:

> [...]
    > skonstrowane ze nie sposob otrzymac premii. :(
    > Co robic ? czy mozna sie od tego odwolac klarujac że to nieuczciwe?
    Na razie absolutnie nie podpisywać, jeśli chcesz dopowiedz, że musisz
    zasięgnąć porady swojego prawnika.
    Tzw. aneks do umowy o pracę to nic innego jak porozumienie zmieniające (oba
    terminy są w zasadzie używane nieformalnie). Oznacza to, że obowiązuje tylko
    wówczas jak się wszystkie strony na jego postanowienia zgodzą.

    > Czy potraktowac to jako wypowiedzenie ? jesli tak to jaki jest okres
    > wypowiedzenia ? 1 miesiac czy 3 miesiace????
    Tyle, ile cię obowiązuje z tytułu okresu zatrudnienia.
    W wypowiedzeniu zmieniajacym winna być podana informacja o zasadach odmowy i
    przyjęcia (art. 42 KP). Jest?

    Co robić?
    Ja bym zwrócił się na piśmie do pracodawcy z żądaniem jasnego określenia czy
    jest to wypowiedzenie zmieniające warunki pracy i płacy.

    --
    Jotte