  • 1. Data: 2005-07-13 20:22:14
    Temat: Zwrot wadliwego notebooka do sprzedawcy c.d.
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

    Witam serdecznie.
    Kupilam na firme notebook, ktory okazal sie wadliwy. Ta sama usterka byla
    naprawiana (na gwarancji, oczywiscie) dwukrotnie. Autoryzowany serwis nigdy
    nie kwestionowal istnienia usterki - po prostu dwukrotnie wymienil plyte
    glowna i dodatkowo raz obudowe. Nic to nie dalo. Usterka zdaje sie byc
    wynikiem wadliwej konstrukcji tej serii notebookow.
    Mam dwa pytania:
    1. Czy jesli juz raz zdecydowalam sie na naprawe gwarancyjna, to moge teraz
    skorzystac z rekojmi (niezgodnosci towaru z umowa)?
    2. Czy jest szansa na odzyskanie pieniedzy? Nie chce wymieniac go na nowy,
    bo obawiam sie, ze problem dotyczy calej serii tych notebookow.

    Rozmawialam wstepnie ze sprzedawca. On, po pierwsze, kwestionuje istnienie
    usterki (notebook popracowal u niego kilka godzin i wada sie nie ujawnila).
    Nie przekonuja go raporty z serwisu ani zapis dziennika systemowego.
    I teraz - zaplacilam za notebook (w styczniu) 7000 zl. Obecnie te notebooki
    kosztuja 5200zl. Sprzedawca natomiast zaproponowal mi, ze wezmie moj
    notebook i sprzeda go moze komus za 4500 zl. i zwroci mi pieniadze. Bylabym
    stratna 2500! Co moge zrobic?

    Z gory dziekuje za pomoc.
    Yawn

  • 2. Data: 2005-07-13 20:35:30
    Temat: Re: Zwrot wadliwego notebooka do sprzedawcy c.d.
    Od: rezist <s...@p...com>

    > stratna 2500! Co moge zrobic?

    A mozesz podac marke oraz model?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-07-13 21:05:36
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Yawn" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. Czy jesli juz raz zdecydowalam sie na naprawe gwarancyjna, to moge
    > teraz skorzystac z rekojmi (niezgodnosci towaru z umowa)?

    Z rekojmi tak. Z niezgodnosci z umowa nie, bo kupiles to na dg. Ale wez pod
    uwage ze termin na zgloszenie roszczenia z rekojmi wynosi miesiac od
    wykrycia wady. Skoro laptop byl juz w naprawie to pewnie ten termin minal.
    Natomiast jesli zepsuje sie po raz kolejny (nawet ten sam podzespol) to
    mozesz zglosic roszczenie z rekoj mi.

    > 2. Czy jest szansa na odzyskanie pieniedzy? Nie chce wymieniac go na nowy,
    > bo obawiam sie, ze problem dotyczy calej serii tych notebookow.

    Musialbys odstapic od umowy. Tyle tylko ze takie odstapienie nie moze
    nastapic jesli rzecz zostanie niezwlocznie wymieniona lub naprawiona, chyba
    ze byla juz wymieniana lub naprawiana. Wg mnie ten warunek zostal juz
    spelniony, mimo tego ze rzecz naprawiana byla w ramach gwarancji. Jesli
    gwarantem jest sprzedawca to wg mnie nie powinno miec znaczenia na jakiej
    podstawie rzecz naprawiano.Ale nie jestem pewien. Zobaczymy , moze ktos inny
    sie wypowie.

> [...]
    > moj notebook i sprzeda go moze komus za 4500 zl. i zwroci mi pieniadze.

    Jezeli odstapisz od umowy (skutecznie) to sp-rzedawca bedzie musial zwrocic
    Ci tyle ile zaplaciles. Ale zmusic moze go do tego tylko sad. A to kosztowny
    proces, wymagajacy opinii bieglego i skomplikowanego postepowania
    dowodowego. Moze sie to nie oplacic.

    Dan.

  • 4. Data: 2005-07-13 23:41:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Yawn wrote:
> [...]
    > glowna i dodatkowo raz obudowe. Nic to nie dalo. Usterka zdaje sie byc
    > wynikiem wadliwej konstrukcji tej serii notebookow.

    A może konkretnie na czym polega ta usterka?

    Bo jak się trafi 'zielony' użytkownik w połączeniu z niekompetentnym
    serwisem, to mogą się zdarzać różne 'awarie' oraz ich 'naprawy' na
    poziomie czarów szamana (a wachlowanie się płytami - i jeszcze obudową -
    na to właśnie wygląda).

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 5. Data: 2005-07-14 09:08:37
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

> [...]
    > serwisem, to mogą się zdarzać różne 'awarie' oraz ich 'naprawy' na
    > poziomie czarów szamana (a wachlowanie się płytami - i jeszcze obudową -

    Dziekuje Wszystkim za pomoc.
    Usterka polega na tym, że pracując w sieci bezprzewodowej, notebook się
    restartuje kilka razy dziennie. Problem wystepuje bez wzgledu na wersje
    sterownika WiFi i znika, gdy uzywam zewnetrznej karty WiFi. Dodatkowo, w tej
    samej sieci pracuje notebook innej firmy - i nie restartuje sie wcale.
    Yawn

  • 6. Data: 2005-07-14 18:16:00
    Od: BOULI <wmeger@_costamtrzebawyciac_wp.pl>

    Wielce Szanowny(a) Yawn raczył(a) napisać :

> [...]
    > samej sieci pracuje notebook innej firmy - i nie restartuje sie wcale.

    czy notebook jest na procesorze AMD? (athlon, sep..)?
    bo jesli tak to niektore z nich nie dzialaja z WiFi poprawnie - sprawa
    niby dziwna i "szamanska" ale to wina zasilania za duzy pobor pradu ;/

    tez keidys w to nie wirzylem, bo co ma niby byc winny procosor..ale
    przekonalem sie kilku krotnie na wlasnej skorze...

    i rzeczywiscie w przypadku zewnetrzej karty WiFi wszystko pieknie smiga...

  • 7. Data: 2005-07-14 18:17:11
    Od: "Tiger" <s...@a...pl>

> [...]
    > tej samej sieci pracuje notebook innej firmy - i nie restartuje sie wcale.

    Juz co nieco pisalem. Dzis doszla do mnie informacja, ktora moze Ci pomoc.
    Wylacz w BIOSie funkcje "wake up on LAN", oraz oszczedzanie energii. W
    podobnym modelu tej samej firmy u znajomego to pomoglo.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 8. Data: 2005-07-14 18:42:27
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

    Użytkownik "Tiger" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wylacz w BIOSie funkcje "wake up on LAN", oraz oszczedzanie energii. W
    > podobnym modelu tej samej firmy u znajomego to pomoglo.

    Dziękuję, już próbowałam. Niestety, pomogło. Teraz już nie szukam sposobu
    software'owego ominięcia wady. Po prostu, chciałabym odzyskać pieniądze i
    kupić nowy notebook.
    Procesor Pentium M, nie AMD.
    Yawn

  • 9. Data: 2005-07-14 18:45:27
    Od: rezist <s...@p...com>

    > Dziękuję, już próbowałam. Niestety, pomogło.

    lol

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 10. Data: 2005-07-14 18:48:35
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

    Użytkownik "rezist" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > lol
    >
    > --
    > tomek nowak
    > http://rezist.com
    > http://anvilstrike.com

    Przepraszam. Przejęzyczemie będące skutkiem myślenia życzeniowego :-). NIC
    NIE POMAGA.