-
1. Data: 2010-03-29 09:11:38
Temat: Zwrot towaru zakupionego przez internet i wprowadzenie błąd przez sprzedawcę
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
witam
kupiłem przez Internet pewien przedmiot, sprzedawca zapewniał, że będzie
pasował bez żadnych przeróbek. Jak się jednak okazało jest inaczej.
Chciałbym ten towar oddać, sprzedawca chce abym go wysłał pocztą na swój
koszt. Kiedyś czytałem, że w takiej sytuacji to sprzedawca na swój koszt
powinien odebrać towar. Na jaki przepis się powołać? Bo jakoś nie mogę
się tego doszukać :( Z góry dziękuje za pomoc.
--
krzysiek82
-
2. Data: 2010-03-29 09:46:47
Temat: Re: Zwrot towaru zakupionego przez internet i wprowadzenie błąd przez sprzedawcę
Od: scream <n...@p...pl>
Dnia Mon, 29 Mar 2010 11:11:38 +0200, krzysiek82 napisał(a):
> kupiłem przez Internet pewien przedmiot, sprzedawca zapewniał, że będzie
> pasował bez żadnych przeróbek. Jak się jednak okazało jest inaczej.
> Chciałbym ten towar oddać, sprzedawca chce abym go wysłał pocztą na swój
> koszt. Kiedyś czytałem, że w takiej sytuacji to sprzedawca na swój koszt
> powinien odebrać towar. Na jaki przepis się powołać? Bo jakoś nie mogę
> się tego doszukać :( Z góry dziękuje za pomoc.
Niezgodność towaru z umową?
--
best regards,
scream
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
-
3. Data: 2010-03-29 11:17:22
Temat: Re: Zwrot towaru zakupionego przez internet i wprowadzenie błąd przez sprzedawcę
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
scream pisze:
> Niezgodność towaru z umową?
>
tylko nie doszukałem się tam, na jakiej zasadzie działa zwrot a
dokładniej kto ponosi koszty.
--
krzysiek82
-
4. Data: 2010-03-29 12:30:44
Temat: Re: Zwrot towaru zakupionego przez internet i wprowadzenie błąd przez sprzedawcę
Od: scream <n...@p...pl>
Dnia Mon, 29 Mar 2010 13:17:22 +0200, krzysiek82 napisał(a):
> tylko nie doszukałem się tam, na jakiej zasadzie działa zwrot a
> dokładniej kto ponosi koszty.
Litości. Nie doszukałeś sie, czy nie chciało sie dupy ruszyć i przeczytac
ustawy?
USTAWA
z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego
Art. 8 p. 2
--
best regards,
scream
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
-
5. Data: 2010-03-29 13:17:58
Temat: Re: Zwrot towaru zakupionego przez internet i wprowadzenie błąd przez sprzedawcę
Od: RD <r...@g...com1>
krzysiek82 pisze:
> witam
> kupiłem przez Internet pewien przedmiot, sprzedawca zapewniał, że będzie
> pasował bez żadnych przeróbek. Jak się jednak okazało jest inaczej.
> Chciałbym ten towar oddać, sprzedawca chce abym go wysłał pocztą na swój
> koszt. Kiedyś czytałem, że w takiej sytuacji to sprzedawca na swój koszt
> powinien odebrać towar. Na jaki przepis się powołać? Bo jakoś nie mogę
> się tego doszukać :( Z góry dziękuje za pomoc.
>
Jeśli sprzedawca przyjmie zwrot, to cóż.. może zwrócić opłatę za
wysyłkę lub nie. Jestem zdania, że nie powinien.
Jeśli natomiast jest to reklamacja, to *jeśli* uzna za zasadną, zwróci
wówczas poniesione koszty wysyłki - na przykład na wskazany rachunek
bankowy.
W obu przypadkach najpierw wysyłasz i płacisz.
Pozdr,
Rafał
-
6. Data: 2010-03-30 05:58:44
Temat: Re: Zwrot towaru zakupionego przez internet i wprowadzenie błąd przez sprzedawcę
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik RD r...@g...com1 ...
>> kupiłem przez Internet pewien przedmiot, sprzedawca zapewniał, że
>> będzie pasował bez żadnych przeróbek. Jak się jednak okazało jest
>> inaczej. Chciałbym ten towar oddać, sprzedawca chce abym go wysłał
>> pocztą na swój koszt. Kiedyś czytałem, że w takiej sytuacji to
>> sprzedawca na swój koszt powinien odebrać towar. Na jaki przepis się
>> powołać? Bo jakoś nie mogę się tego doszukać :( Z góry dziękuje za
>> pomoc.
>>
> Jeśli sprzedawca przyjmie zwrot, to cóż.. może zwrócić opłatę za
> wysyłkę lub nie. Jestem zdania, że nie powinien.
jezeli to byłby zwrot "bo tak"
> Jeśli natomiast jest to reklamacja, to *jeśli* uzna za zasadną,
> zwróci
> wówczas poniesione koszty wysyłki - na przykład na wskazany rachunek
> bankowy.
>
dokładnie - tu mamy, według opisu, sytuacje, ze towar jest inny niz miał
byc, zgodnie z umowa.
Wiec, o ile sprzedawca sie zgodzi z argumentacja kupujacego - powinien
zwrócic całosc kosztów, jakie poniosł kupujacy, czyli towar + wysyłki w
obie strony.
> W obu przypadkach najpierw wysyłasz i płacisz.
>
Tak jest.
-
7. Data: 2010-04-01 10:20:22
Temat: Re: Zwrot towaru zakupionego przez internet i wprowadzenie błąd przez sprzedawcę
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 29 Mar 2010, krzysiek82 wrote:
> witam
> kupiłem przez Internet pewien przedmiot, sprzedawca zapewniał, że będzie
> pasował bez żadnych przeróbek.
Jakie masz na to dowody?
To tak na wypadek, jakby się okazało, że sprzedawca nie przypomina sobie
żeby o czymkolwiek zapewniał.
pzdr, Gtofryd
-
8. Data: 2010-04-06 14:48:00
Temat: Re: Zwrot towaru zakupionego przez internet i wprowadzenie błąd przez sprzedawcę
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
Gotfryd Smolik news pisze:
> Jakie masz na to dowody?
> To tak na wypadek, jakby się okazało, że sprzedawca nie przypomina sobie
> żeby o czymkolwiek zapewniał.
>
> pzdr, Gtofryd
mam maila, sprawa już załatwiona sprawnie szybko i bez problemu,
dziękuje wszystkim za pomoc.
--
krzysiek82