  • 1. Data: 2008-03-06 17:19:55
    Temat: Zwrot towaru zakup na odległość czy nie ?
    Od: "Player" <p...@n...pl>

    Zakupiłem monitor w morele.net,
    zamówienie złożyłem przez internet a odebrałem osobiście w ich tzw
    "netpunkcie" - punkt odbioru.

    Teraz chce zwrócić towar a oni odmawiają bo "odbiór osobisty" to nie zakup
    przez internet.

    Studiowałem ich regulamin i niby mają napisane że pkt 4:

    "Znajdujące się na stronach internetowych sklepu informacje o towarze
    i cenie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego
    lecz stanowią wyłącznie zaproszenie do złożenia przez klienta oferty
    zakupienia określonej ilości konkretnych towarów."

    Trafiłem tez na taki opis
    http://www.prawo.lex.pl/czasopisma/rejent/umowy_zaw.
    html

    Oni sami sobie określają moment zawarcia umowy ( pkt 10 ich regulaminu) ale
    czy wg przepisów (i powyższej analizy) ten moment nie następuje ZAWSZE w
    chwili oświadczenia woli o chęci zakupu ?

    Mam prawo do zwrotu czy nie ???

    pozdrawiam
    PLAYER

  • 2. Data: 2008-03-06 18:05:43
    Temat: Re: Zwrot towaru zakup na odległość czy nie ?
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Player pisze:
> [...]
    > "netpunkcie" - punkt odbioru.
    >
    > Teraz chce zwrócić towar a oni odmawiają bo "odbiór osobisty" to nie zakup

    Zwrot w ciągu 10 dni tyczy się zakupów przez internet a nie odbiorów
    przez internet. Słowem: zawarłeś umowę na odległość to masz prawo
    zwrócić, a to czy przyślą Ci pocztą, przyniesie osobiście prezes morele
    czy odbierasz sam to nie ma znaczenia.

    Powiadomili Cię że masz prawo zwrócić w ciągu 10 dni?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 3. Data: 2008-03-06 18:24:18
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 06 Mar 2008 19:05:43 +0100, PlaMa napisał(a):

> [...]
    > przez internet. Słowem: zawarłeś umowę na odległość to masz prawo
    > zwrócić, a to czy przyślą Ci pocztą, przyniesie osobiście prezes morele

    Owszem, ma znaczenie.
    Tu może zachodzić sytuacja taka, że on ten towar tylko zarezerwował przez
    internet, a cała sprzedaż de facto odbyła się w stacjonarnym sklepie. I
    znając życie tak właśnie było.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2008-03-06 18:45:06
    Od: "Player" <p...@n...pl>

> [...]
    > internet. Słowem: zawarłeś umowę na odległość to masz prawo zwrócić, a to
    > czy przyślą Ci pocztą, przyniesie osobiście prezes morele czy odbierasz

    ale własnie pytanie czy zawarłem umowę?
    kliknięcie w zamównienie to tylko :

    - czasowa rezerwacja towaru (w przypadku wybrania opcji odbioru towaru
    osobiście)
    - złozenie oferty kupna (w przypadku wybrania dostawy kurierem/pocztą)

    tak brzmi ich regulamin a pytanie czy jest zgodny z prawem?
    bo w pierwszym punkcie piszą ze www.morele.net to sklep internetowy a nie
    jakiś zdalny punkt rezerwacji towaru

    kolejny wątpliwy punkt 11...

    > Powiadomili Cię że masz prawo zwrócić w ciągu 10 dni?

    hmm jest regulamin który czytałem to chyba "powiadomili"

    PLAYER