  • 1. Data: 2008-08-26 21:15:44
    Temat: Zwrot towaru niezgodnego z umową
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    Witam,

    Zakupiłem na Allegro dywanik.
    W opisie aukcji sprzedawca napisał, że
    dywanik ma 180 cm długości. Tymczasem
    otrzymałem wywanik krótszy.
    Chcę odesłać dywanik. Poprosiłem sprzedawcę
    o zwrot pieniędzy za dywanik oraz koszt transportu
    w obie strony.
    Sprzedawca jednak chce zwrócić pieniądze za
    dywanik oraz koszt transportu towaru do mnie.
    Towar mam odesłać na mój koszt.
    Czy sprzedawca ma prawo wymagać ode mnie,
    abym odesłał towar ma mój koszt, czy też jest
    zobowiązany zwrócić sumę poniesionych kosztów?

    Z góry dziękuję za pomoc
    Robbo

  • 2. Data: 2008-08-26 21:55:28
    Temat: Re: Zwrot towaru niezgodnego z umową
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@a...nie.mam napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > Czy sprzedawca ma prawo wymagać ode mnie,
    > abym odesłał towar ma mój koszt, czy też jest
    > zobowiązany zwrócić sumę poniesionych kosztów?

    oczywiscie musi zwrócic całosc poniesionych przez ciebie kosztów czyli cena
    dywanika + przesyłki w obie strony.

    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
    na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.

  • 3. Data: 2008-08-26 21:58:55
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 26 Aug 2008 21:55:28 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > oczywiscie musi zwrócic całosc poniesionych przez ciebie kosztów czyli cena
    > dywanika + przesyłki w obie strony.

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2008-08-26 22:27:36
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    scream napisał(a) :

    > Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    Na podstawie niedokładnego przeczytania ustawy :-)
    Ma zwrócić za towar i koszt wysyłki _do_ sprzedawcy. Zgodnie z
    ustawą.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 5. Data: 2008-08-26 23:10:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@p...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    pierwsze z brzegu:
    http://www.spolecko.bip.doc.pl/index.php?wiad=16168
    II.1 i II.7
    Choc generalnie z tego co czytam czesto na apa i pl.soc.prawo

    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.
    A może nawet jeszcze gorsza." Benjamin Hoff

  • 6. Data: 2008-09-01 06:23:44
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedź.

    Sprzedawca odpisał, że na stronie aukcji podał, iż
    koszt zwrotu towaru w ramach reklamacji i zwrotów
    ponosi kupujący. Zatem nie odda pieniędzy.

    Robbo

  • 7. Data: 2008-09-01 11:33:45
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robbo napisał(a) :
    > Dziękuję wszystkim za odpowiedź.
    >
    > Sprzedawca odpisał, że na stronie aukcji podał, iż
    > koszt zwrotu towaru w ramach reklamacji i zwrotów
    > ponosi kupujący. Zatem nie odda pieniędzy.

    To zdecyduj się w końcu o co Ci chodzi. Reklamacja a niezgodność
    z umową to dwie różne sprawy.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 8. Data: 2008-09-01 14:18:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Sep 2008, Zbynek Ltd. wrote:

    > To zdecyduj się w końcu o co Ci chodzi. Reklamacja a niezgodność z umową to
    > dwie różne sprawy.

    Ukhm... mówisz że reklamacja z tyt. niezgodności z umową nie istnieje ;)
    Chyba Ci nie wyszło :)
    Reklamacja z tytułu niezgodności z umową :O a zwrot na podstawie
    uprawnień konsumenckiego zakupu na odległość to dwie różne rzeczy,
    to się by już zgadzało :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-09-01 14:23:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Zbynek Ltd. pisze:

    > To zdecyduj się w końcu o co Ci chodzi. Reklamacja a niezgodność z umową
    > to dwie różne sprawy.

    Nie, nie, nie. Jak najbardziej można reklamować z tytułu niezgodności
    z umową. Zwrot kosztów wysyłki przysługuje wtedy bez względu co sobie
    sprzedawca napisze na stronie.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-09-01 14:47:45
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Liwiusz napisał(a) :

    > Nie, nie, nie. Jak najbardziej można reklamować z tytułu niezgodności
    > z umową. Zwrot kosztów wysyłki przysługuje wtedy bez względu co sobie
    > sprzedawca napisze na stronie.

    Żeby rozróżnić reklamację z tytułu reklamacji od reklamacji z
    tytułu niezgodności z umową, dobrze jest pominąć słowo
    "reklamacja" w tej drugiej ;-)

    Przyznasz, że koszty wysyłki reklamacji z tytułu reklamacji
    ponosi kupujący. Ot, takie ryzyko kupowania na odległość.
    Jednakże niezależnie od chciejstwa i jakiegoś "regulaminu" sklepu
    reklamacja z tyt. niezgodności ma trochę inne prawa.

    Szczególnie, że zwykle na tej grupie, jak ktoś pyta się o takie
    rzeczy, to często myli pierwszą z drugą. A jak dołączy jeszcze do
    kompletu rękojmię to już w ogóle plącze się w zeznaniach.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE