  • 1. Data: 2003-06-30 21:03:50
    Temat: Zwrot towaru
    Od: "Jurek Bartuszek" <k...@k...net.nospam>

    Witam! Czy zgodnie z prawem można oddać zakupiony towar do sklepu. Towar nie
    posiada wad i został zakupiony 2 dni temu?

    Pozdrawiam,

    Jurek

  • 2. Data: 2003-06-30 21:17:13
    Temat: Re: Zwrot towaru
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Jurek Bartuszek wrote:
    > Witam! Czy zgodnie z prawem można oddać zakupiony towar do sklepu. Towar nie
    > posiada wad i został zakupiony 2 dni temu?

    Nie ma prawa zobowiązującego sprzedawcę do przyjęcia takiego towaru w
    opisywanej sytuacji. Wyjątkiem jest sprzedaż wysyłkowa bądź poza
    siedzibą firmy.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 3. Data: 2003-06-30 21:23:54
    Od: "Jurek Bartuszek" <k...@k...net.nospam>

    > Nie ma prawa zobowiązującego sprzedawcę do przyjęcia takiego
    > towaru w opisywanej sytuacji. Wyjątkiem jest sprzedaż
> [...]

    O to mi właśnie chodziło. Natomiast druga rzecz: Jak to wygląda w systemie
    ratalnym? Dzwoniłem dzisiaj do przedstawiciela ,,Żagla'' i dowiedziałem się,
    że w moim przypadku, jeżeli klient chce na przykład zamówić u mnie komputer
    na raty, to gotówka na moje konto wpłynie z banku dopiero dnia jedenastego.
    Powodem podobno jest możliwość odstąpienia od umowy kredytowej. Czy w takim
    razie - rozwiązanie umowy kredytowej jest równoważne z rozwiązaniem umowy
    między mną a klientem o sprzedaż komputera? Bo jeżeli tak - to co ja - jako
    sprzedawca - mam zrobić? Klient składa zamówienie, idę do ,,Żagla'', klient
    dostaje akceptację i podpisuje on z Żaglem umowę. W tym momencie ja zaczynam
    swoją działkę - jadę do hurtowni - wydaję pieniądze firmy na części, składam
    komputer i daję klientowi. On po kilku dniach rozmyśla się i odstępuje od
    umowy kredytowej. Co następuje dalej?

    Pozdrawiam,

    Jurek Bartuszek

  • 4. Data: 2003-07-01 00:33:21
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

> [...]
    składam
    > komputer i daję klientowi. On po kilku dniach rozmyśla się i odstępuje od

    Komplikujesz sobie życie, zmień system ratalny powiem ci jak u mnie to jest.
    Wchodzi do sklepu przed południem klient z zamiarem kupna na raty, sadzam go
    na krześle i w przypadku braku przeciwwskazań podpisuję umowę online z
    Lukasem ( przez internet ), wydaję wydrukowane umowy, podpisy i umawiam się
    z klientem na odbiór kompa na następny dzień, w tym czasie serwer lukasa
    zajmuje się przelewem a ja jadę po towar jeśli go nie mam lub zamawiam.
    Następnego dnia pieniądze są na moim koncie a klient odbiera towar. Jeśli ta
    sytuacja występuje po południu należy dodać jeden dzień na przelew (sesje).
    Jeśli sprzęt odebrał i chce odstąpić od umowy nie ma problemu dla sklepu bo
    wszystko załatwia w banku ( wpłata całej kwoty kredytu może jeszcze
    pozostałe koszty związane z przygotowaniem umowy).
    Jedenaście dni to czekałem na przelew ratalny w moim banku który padł 8-10
    lat temu (to chyba nie była wina systemu ratalnego, a banku) to przesada w
    dzisiejszych czasach ;-))))))))))
    Dodam jeszcze ze dostaję pewien % od umów Lukasa niewiele ale pozwala
    utrzymać stałe łącze więc wszyscy są zadowoleni (wielu stałych klientów
    Lukasa przy 2 lub 3 kredycie ma nawet dodatkowy 2-3 % rabat od kredytu). Ja
    w historii podpisałem umowy z kilkoma bankami a w praktyce preferuję jeden
    Pozdrowienia Andrzej

  • 5. Data: 2003-07-01 12:44:32
    Od: "Jurek Bartuszek" <k...@k...net.nospam>

    To znaczy, że ty decydujesz, czy klient jest wiarygodny?
    A powiedz mi, co jeżeli klient odstąpi od umowy? Czy wtedy zwraca Ci kompa a
    ty oddajesz kasę ?

    Pozdrawiam,

    Jurek

  • 6. Data: 2003-07-01 12:45:44
    Od: "Jurek Bartuszek" <k...@k...net.nospam>

    Użytkownik "Jurek Bartuszek" <k...@k...net.nospam> napisał w wiadomości
    > To znaczy, że ty decydujesz, czy klient jest wiarygodny?
    > A powiedz mi, co jeżeli klient odstąpi od umowy? Czy wtedy zwraca Ci kompa
> [...]

    Ano właśnie - bądź co bądź - Lukaz to jeden z droższych dla klienta systemów
    ratalnych, prawda?

    Pozdrawiam,

    Jurek

  • 7. Data: 2003-07-02 07:52:14
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

    > Ano właśnie - bądź co bądź - Lukaz to jeden z droższych dla klienta
    systemów
    > ratalnych, prawda?

    Nie ty tylko wklepujesz dane z DO i wypełniasz pozostałe okienka, serwer
    Lukasa automatycznie wszystko weryfikuje u mnie 10% umów ma pewien problem i
    jest wtedy info "wstrzymane do kontaktu" gdzie w max ciągu pól godziny ktoś
    do mnie dzwoni (mogę ja wcześniej) podając przyczynę np. ma pani inny kredyt
    i nie wpłynęła jeszcze należna rata a klientka: ja zapłaciłam mam kwity,
    odp. to proszę zkserowac i wysłać na nr.faksu i kredyt odblokowany, niekiedy
    kredyt jest dużo niższy jak klient chce wtedy musi dopłacić na wstępie
    więcej gotówką.
    Co do drugiego pytania to klient może odstąpić od umowy kredytowej i co
    wtedy ? Wtedy odstępuje ma na to przecież ustawowy czas i prawo tylko spłaca
    kredyt + opłatę przygotowawczą - to jest odstąpienia- rezygnacja z umowy
    kredytowej a nie od umowy kupna-sprzedaży mnie forma płatności nie
    interesuje co dalej się dzieje z kredytem, płatnościami rat, rezygnacją z
    kredytu, nie jestem stroną bo klient podpisuje umowę z bankiem. Wystawiam
    klientowi fakturę gdzie formą płatności jest sprzedaż ratalna bo klient ma
    taką z nim umowę, bank przelewa mi prawie natychmiast pieniądze i dalej w
    sprawie płatności się z nim kontaktuje. Warto czytać umowy tam nie pisze że
    może zwrócić towar tylko odstąpić od umowy kredytowej w domyśle nie dać
    zarobić bankowi ;-))).
    A czy jest Drogi? Zrób symulacje to niekiedy się bardzo zdziwisz np. okrągła
    kwota 3000 pierwsza wpłata 10%, rozłóż to na ta sama ilość rat i zobacz ile
    wynosi.
    Po to też weszła ta ustawa o kredytach gdyż banki tak kombinowały iż
    wychodziło niby że ten kredyt to prawie za darmo np. niskie odsetki a wysoka
    opłata manipulacyjna o której klient nie wiedział bo nie było w reklamie.
    Teraz jest obowiązek wyszczególniania jasno wszystkich kosztów, jakoś tak.
    Nie jest to porada prawna, ale napisałem ci jak to funkcjonuje według mojego
    stanu wiedzy i może jakieś są haczyki w tym wszystkim.
    Pozdrowienia Andrzej

  • 8. Data: 2003-07-02 10:34:49
    Od: "Jurek Bartuszek" <k...@k...net.nospam>

    > Nie jest to porada prawna, ale napisałem ci jak to funkcjonuje według
    mojego
    > stanu wiedzy i może jakieś są haczyki w tym wszystkim.
    > Pozdrowienia Andrzej

    Oki! Wielkie dzięki za informacje! Przydadzą mi się na pewno!

    Pozdrawiam,

    Jurek