  • 1. Data: 2011-10-13 22:13:04
    Temat: Zwrot gotówki
    Od: Karol MARCHEWKA <a...@s...pl>

    Zakupiłem coś od firmy na Allegro poprzez KUP TERAZ
    Zapłaciłem 120 zł + 20 zł za kuriera
    Towar po trzech dniach się zepsuł, więc został wysłany pocztą ( za 10 zł
    ) do Sprzedawcy.
    Wczoraj otrzymałem informację, że naprawić się nie da i otrzymam zwrot
    pieniążków. Dziś na konto wpłynęło 120 zł

    I teraz moje pytanie - jaką kwotę powinienem otrzymać
    1) czy tylko 120 zł za towar
    2) czy 130 zł, bo jeszcze 10 zł za przesyłkę ode mnie do Sprzedawcy
    zgodnie z art. 8 ust. 2 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej czyli "Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1
    oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych
    przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia,
    robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia."
    3) czy całe 150 zł z uwagi jak wyżej...

    Karol

  • 2. Data: 2011-10-14 05:43:39
    Temat: Re: Zwrot gotówki
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-14 00:13, Karol MARCHEWKA pisze:
    > 3) czy całe 150 zł z uwagi jak wyżej...

    To, zakładając, że reklamowałeś z tytułu niezgodności z umową. Jeśli z
    tytułu gwarancji - to liczą się warunki gwarancji, a tam zapewne nie ma
    przywileju zwrotu za przesyłki.

    --
    Liwiusz