  • 1. Data: 2008-12-18 19:08:24
    Temat: Zwolnienie dyscyplinarne w czasie trwania wypowiedzenia?
    Od: "Likom" <l...@p...onet.pl>

    Mojemu znajomemu umowa o pracę kończyła się 13 grudnia 2008r.

    W dniu 29 listopada 2008 rozwiązano z nim umowę z zachowaniem
    dwutygodniowego okresu wypowiedzenia.

    6 grudnia 2008 w firmie w której pracował wyszło na jaw że latem tego roku
    ukradł z firmy cztery worki cementu i sprzedał je paserowi. W tym czasie
    paser był pod obserwacją policji i znajomy znalazł się w komisariacie w celu
    złożenia wyjaśnień. Przyznał się do wszystkiego tak jak chcieli policjanci
    prowadzący sprawę. Mówili mu że to niska szkodliwość czynu (ok. 30pln) i że
    jemu za to grozi tylko kara grzywny a cała sprawa wymierzona jest w pasera.

    9 grudnia 2008 otrzymał z firmy rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia
    z powodu ciężkiego naruszenia obowiązków pracowniczych.

    Czyn mojego znajomego na pewno zasługuje na potępienie ale moje pytanie jest
    następujące: czy w czasie trwania wypowiedzenia dwutygodniowego można
    rozwiązać umowę bez wypowiedzenia (dyscyplinarka)? Oczywiście biorąc pod
    uwagę powyższe okoliczności.

    pozdrawiam

    Agnieszka

  • 2. Data: 2008-12-18 19:37:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Likom" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Jeśli pracodawca o sprawie dowiedział się teraz, to oczywiście miał prawo
    zwolnic pracownika dyscyplinarnie i okres wypowiedzenia nie miał tu nic do
    rzeczy.

  • 3. Data: 2008-12-18 20:21:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Likom wrote:
> [...]
    > następujące: czy w czasie trwania wypowiedzenia dwutygodniowego można
    > rozwiązać umowę bez wypowiedzenia (dyscyplinarka)? Oczywiście biorąc pod

    Na dyscyplinarke pracodawca ma zdaje się miesiąc od momentu kiedy sie
    dowiedział o zdarzeniu.
    Pytanie kiedy się dowiedział.

  • 4. Data: 2008-12-18 20:41:43
    Od: "Likom" <l...@p...onet.pl>

  • 5. Data: 2008-12-19 08:17:44
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 18 Dec 2008 21:41:43 +0100, Likom napisał(a):

> [...]

    Wszystko jest jak najbardziej prawidłowo. Podczas biegu okresu
    wypowiedzenia pracownik jest "normalnym pracownikiem", jest zobowiązany
    do świadczenia pracy, za którą otrzymuje wynagrodzenie, ma pewne
    obowiązki, etc. etc.

    W takiej sytuacji pracodawca mógł rozwiązać stosunek pracy bez
    wypowiedzenia w terminie 30 dni od daty, kiedy dowiedział się o
    przyczynie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl