  • 1. Data: 2004-12-02 22:45:05
    Temat: Zrodla aplikacji - co to wlasciwie jest?
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Napisalem aplikacje w php. Zasmiecilem ja obfuscatorem, nie
    skompilowalem, po konwersji ma nastepujaca postac:

    <? eval(gzinflate(base64_decode('
    dY/BCsMgEETvgv+wFQkuJlDParz2D3ovNSDYKMac
    Qv+92l56aI8783Z21s3GUUIJ32oBC+ziY0xwTSXe
    T0xTsqQieLBnzYOxjYl+FZ3FJkiJByUAuYS1QhNr
    2nP2RWz7rU1vbuRhVIi6c2FpUUZ8p0wKh6F7tYTH
    j72/plTdxs9pNvWqz/6Hmykx7gU=
    '))); ?>

    Nie jest to binarka.
    Czy to w dalszym ciagu jest kod zrodlowy?
    Jaka jest prawnicza definicja kodu zrodlowego?

    zyga

  • 2. Data: 2004-12-02 23:20:49
    Temat: Re: Zrodla aplikacji - co to wlasciwie jest?
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    A.D. czw 2. grudnia 2004 23:45 Zygmunt M. Zarzecki nie bacząc na śmiech i
    drwinę, bez lęku o własne życie, oznajmił/a:

    > Jaka jest prawnicza definicja kodu zrodlowego?

    co jest a co nie jest kodem źródłowym to prawnicy zdaje sie pytaja
    informatykow :)

    --
    http://bdp.e-wro.com
    a w adresie e-mail jest za duzo kropek ;)

  • 3. Data: 2004-12-03 07:22:18
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):
    > Napisalem aplikacje w php. Zasmiecilem ja obfuscatorem, nie
    > skompilowalem, po konwersji ma nastepujaca postac:

    (...)
    > Nie jest to binarka.
    > Czy to w dalszym ciagu jest kod zrodlowy?

    nie, bo jest "po konwersji"

    > Jaka jest prawnicza definicja kodu zrodlowego?

    prawniczej nie ma, ale w Wikipedii można przeczytać:

    Kod źródłowy (również źródło lub źródła) to jedna z postaci programu
    komputerowego - tekst w pewnym języku programowania przeznaczony do
    analizowania i modyfikacji przez człowieka. Kod źródłowy, w celu
    doprowadzenia do postaci czytelnej dla maszyny, musi zostać zapisany na
    nośniku komputerowym, oraz przetworzony przez translator na kod
    maszynowy. W językach interpretowanych ta faza jest wykonywana w sposób
    automatyczny, niewidoczny dla użytkownika (zwykle programisty),
    natomiast języki kompilowane wymagają wykonania osobnej czynności.

    Oprócz poleceń dla maszyny źródło bardzo często zawiera komentarze
    mające wyjaśnić cel pewnych fragmentów kodu.

    nn

  • 4. Data: 2004-12-03 10:45:28
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie jest to binarka.
    > Czy to w dalszym ciagu jest kod zrodlowy?

    >nie, bo jest "po konwersji"

    nie zgodze sie

> [...]

    Oprócz poleceń dla maszyny źródło bardzo często zawiera komentarze
    mające wyjaśnić cel pewnych fragmentów kodu."

    no i kompilator odczyta bez problemu. jest to kod zrodlowy, jezeli uwaza
    Pan ze nie,
    to prosze powiedziec co to jest?
    Czlowiek jak sie postara moze i z analizowac i zmodyfikowac ten kod.

    P.

  • 5. Data: 2004-12-03 11:03:50
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Przemek R. napisał(a):

    > no i kompilator odczyta bez problemu. jest to kod zrodlowy, jezeli uwaza
    > Pan ze nie,
    > to prosze powiedziec co to jest?
    > Czlowiek jak sie postara moze i z analizowac i zmodyfikowac ten kod.

    kjhgksadgkjgdkjgkjdsgkjgsakgsadkgfdsakj
    a co to jest?
    nn

  • 6. Data: 2004-12-03 11:27:11
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Nikodem Nijaki" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Napisalem aplikacje w php. Zasmiecilem ja obfuscatorem, nie
    > skompilowalem, po konwersji ma nastepujaca postac:

    oczywiście że nie, ale jeżeli ktos ma dobry dekompilator to z powrotem moze
    otrzymac kod zródlowy, bez komentarzy i nieco inny, ale dobry programista
    moze dojsc do tego co robia posczegolne fragmenty programu.

    Do jakiej postaci byla kompilowana ta aplikacja PHP? To ciekawe z punktu
    widzenia informatyki.

    Pozdrawiam
    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 7. Data: 2004-12-03 11:28:12
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Przemek R. napisał(a):
    > kjhgksadgkjgdkjgkjdsgkjgsakgsadkgfdsakj
    > a co to jest?

    Niech zgadnę...
    fachowa odpowiedź człowieka który obrzucał mnie epitetami?

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 8. Data: 2004-12-03 11:36:07
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    "kjhgksadgkjgdkjgkjdsgkjgsakgsadkgfdsakj
    a co to jest?
    nn"

    a to juz zmartwienie czytajacego.
    Zrdolo nie jest zakodowane, sa tylko wstawione pewne fragmenty ktore nie
    wplywaja na
    kod tylko czynia go mniej czytelnym a co za tym idzie, utrudniaja
    "plagiat".

    P.

  • 9. Data: 2004-12-03 13:20:11
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Grzegorz Kruk, Ph.D. napisał(a):
> [...]
    > otrzymac kod zródlowy, bez komentarzy i nieco inny, ale dobry programista
    > moze dojsc do tego co robia posczegolne fragmenty programu.

    Misiu! To chyba nigdy nic nie próbowałeś "dekompilować", a dobry
    programista poradzi sobie nawet z kodem binarnym :)
    nn

  • 10. Data: 2004-12-03 13:21:52
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Grzegorz Kruk, Ph.D. napisał(a):
    > Użytkownik "Nikodem Nijaki" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    > Niech zgadnę...
    > fachowa odpowiedź człowieka który obrzucał mnie epitetami?

    To jest po prostu mniej lub bardziej losowy ciąg znaków, który Może Być
    w Pewnych Warunkach kodem źródłowym.
    nn