  • 1. Data: 2011-05-30 17:14:15
    Temat: 'Zorganizowana czesc przedsiebiorstwa'?
    Od: " THX" <j...@N...gazeta.pl>

    Jest definicja?
    Nie ma definicji?
    W prawie gospodarczym polskim/europejskim (może nawet szczególnie w unijnym)?
    Przy czym nie chodzi o podatki ani o prawo podatkowe (w szczególności nie
    chodzi o vat od nabycia/zbycia, co jest przedmiotem częstych interpretacji
    I.S. i zakłóca szukanie w sieci).
    THX

  • 2. Data: 2011-05-30 21:24:54
    Temat: Re: 'Zorganizowana czesc przedsiebiorstwa'?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 30-05-2011 19:14, THX pisze:
> [...]
    > chodzi o vat od nabycia/zbycia, co jest przedmiotem częstych interpretacji

    Nie ma definicji. Jest to taka część przedsiębiorstwa, która jest
    zorganizowana, czyli taka część zbioru rzeczy i praw, która razem
    stanowi pewną gospodarczą całość. Na przykład przedsiębiorstwem są trzy
    fabryki należące do jakiegoś przedsiębiorcy, to zorganizowaną częścią
    przedsiębiorstwa będzie jedna z fabryk.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2011-05-31 08:36:24
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    Zależy mi na jakiejś elementarnej podstawie prawnej "zorganizowanej części
    przedsiębiorstwa", w rodzaju próby definicji przedsiębiorstwa z prawa
    unijnego:

    "zgodnie z art. 48, 81 i 82 Traktatu, zgodnie z ich wykładnią dokonaną przez
    Trybunał Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich, za przedsiębiorstwo należy
    uznać każdy podmiot, niezależnie od jego formy prawnej, prowadzący
    działalność gospodarczą, w tym w szczególności podmioty prowadzące
    działalność rzemieślniczą oraz inne rodzaje działalności o charakterze
    indywidualnym czy rodzinnym, spółki cywilne lub stowarzyszenia regularnie
    prowadzące działalność gospodarczą."

    -----

  • 4. Data: 2011-05-31 08:36:28
    Od: " THX" <j...@g...pl>

  • 5. Data: 2011-05-31 09:18:14
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    W nieco innym brzmieniu (nie wiem, czy z uwagi na nowelizację, czy różnicę
    tłumaczenia):

    "Za przedsiębiorstwo uważa się podmiot prowadzący działalność gospodarczą bez
    względu na jego formę prawną.
    Zalicza się tu w szczególności osoby prowadzące działalność na własny
    rachunek oraz firmy rodzinne zajmujące się rzemiosłem lub inną działalnością,
    a także spółki lub konsorcja prowadzące regularną działalność gospodarczą."

    -----

  • 6. Data: 2011-05-31 16:31:19
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 31-05-2011 10:36, THX pisze:
> [...]
    > działalność rzemieślniczą oraz inne rodzaje działalności o charakterze
    > indywidualnym czy rodzinnym, spółki cywilne lub stowarzyszenia regularnie

    Czym innym jest przedsiębiorstwo według art. 55(1) KC - czyli podstawowa
    definicja w prawie polskim - a czym innym przedsiębiorstwo według prawa
    unijnego. "Przedsiębiorstwo" wg prawa unijnego = "przedsiębiorca" czyli
    podmiot prowadzący działalność gospodarczą we własnym imieniu.

    --
    .B:artek.