  • 1. Data: 2007-08-03 12:54:19
    Temat: Znalezione - nie kradzione?
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Witam!

    Chciałbym zapytać o kwestię znalezionych przedmiotów/pieniędzy. Kiedy i
    komu należy je oddać? Jakie są moje prawa do znaleźnego? Czy przedmioty
    o wartości zabytkowej (wykopaliska, zaginione dawne skarby) mają jakiś
    specjalny tryb? Czy jest kwota zwolniona z obowiązku oddania? Np. jeśli
    znajdę na ulicy dwa złote, to też muszę zawiadomić Policję? Chciałbym
    również prosić o nry artykułów.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 2. Data: 2007-08-03 13:15:07
    Temat: Re: Znalezione - nie kradzione?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Aug 2007, argothiel wrote:

> [...]
    > specjalny tryb? Czy jest kwota zwolniona z obowiązku oddania? Np. jeśli
    > znajdę na ulicy dwa złote, to też muszę zawiadomić Policję? Chciałbym

    _117.html
    Od artykułu 183 dalej.
    Napisane w miarę czytelnie, więc nie sądzę żeby wymagało komentarza.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-08-03 13:16:35
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "argothiel" <a...@i...niechce.spamu.pl> wrote in message
    > Czy przedmioty
    > o wartości zabytkowej (wykopaliska, zaginione dawne skarby) mają jakiś
    > specjalny tryb?

    tak. Należą do Państwa i o znalezisku nalezy powiadomic hmmm. nie wiem.

  • 4. Data: 2007-08-03 13:33:50
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 03 Aug 2007 14:54:19 +0200, argothiel napisał(a):

    > Chciałbym
    > również prosić o nry artykułów.

    W podanych przez Gotfryda nie pomiń Art. 189. - tyczy znalezisk
    historycznych.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 5. Data: 2007-08-03 13:45:00
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-08-2007 o 15:15:07 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html
    > Od artykułu 183 dalej.
    > Napisane w miarę czytelnie, więc nie sądzę żeby wymagało komentarza.

    A jakis komentarz do tego mozna poprosic?:
    Art. 184 § 1. Pieniądze (...) znalazca powinien oddać niezwłocznie na
    przechowanie właściwemu organowi państwowemu, inne zaś rzeczy znalezione -
    tylko na żądanie tego organu.

    Komu mam oddac moje znalezione 2 zl? Zakladajac, ze nikt sie nie zglosi po
    dwoch latach te 2 zl stana sie wlasnoscia Skarbu Panstwa.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 6. Data: 2007-08-03 14:23:29
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Jasko Bartnik napisał:

    _117.html
    Tak, dziękuję bardzo.

    > Komu mam oddac moje znalezione 2 zl?
    Chyba Policji? Zgodnie z art. 185 określa to jakieś Rozporządzenie Rady
    Ministrów.

    > Zakladajac, ze nikt sie nie zglosi
    > po dwoch latach
    Czemu po dwóch? Czy np. ogłoszenie znaleziska w prasie nie jest
    wystarczającym wezwaniem odbiorcy?

    > te 2 zl stana sie wlasnoscia Skarbu Panstwa.
    Warto zgłosić w dniu zwrotu, że chce się otrzymać 20 gr znaleźnego. :)

    Jeszcze jedno, gdzie szukać sankcji w razie niezastosowania się znalazcy
    do tych przepisów? W Kodeksie Karnym, Kodeksie Wykroczeń?

    Pozdrawiam, argothiel

  • 7. Data: 2007-08-03 22:57:27
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-08-2007 o 16:23:29 argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>
    napisał(a):

    > Czemu po dwóch? Czy np. ogłoszenie znaleziska w prasie nie jest
    > wystarczającym wezwaniem odbiorcy?

    Tak mi wyniklo z przepisow. Watpie w jakiekolwiek szanse znalezienia
    wlasciciela dwoch zlotych. Jesli nawet ustala to nie wiem, czy w przeciagu
    roku wlasciciel zglosi sie po te dwa zlote. Zeby je odzyskac bedzie musial
    zaplacic za cale te poszukiwania :)

    > Warto zgłosić w dniu zwrotu, że chce się otrzymać 20 gr znaleźnego. :)

    Najlepiej zglosci chec otrzymania znaleznego w momencie oddawania rzeczy
    do tej wlasciwej jednostki.

    > Jeszcze jedno, gdzie szukać sankcji w razie niezastosowania się znalazcy
    > do tych przepisów? W Kodeksie Karnym, Kodeksie Wykroczeń?

    Najprawdopodobniej zalezy to od wartosci przywlaszczonego sobie mienia.
    Powyzej pewnej kwoty wejdzie karny. Ponizej - kodeks wykroczen.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 8. Data: 2007-08-07 20:43:30
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    :-)
    Tak lekko abstrahując od meritum...

    argothiel napisał(a) :
    > Chciałbym zapytać o kwestię znalezionych przedmiotów/pieniędzy. Kiedy i
    > komu należy je oddać?
    > Np. jeśli
    > znajdę na ulicy dwa złote, to też muszę zawiadomić Policję?

    - Co Ty, Icek zrobisz jak znajdziesz na ulicy 2 złote?
    - zatrzymam sobie
    - głupiś, odnieś na Policję i wszyscy powiedzą, że Icek jest
    uczciwy człowiek
    - A co zrobisz, jak znajdziesz 2 miliony na ulicy?
    - Odniosę na Policję i wszyscy powiedzą, że Icek jest uczciwy
    człowiek
    - Głupiś! Na co tobie być uczciwy, jak Ty masz 2 miliony złotych?

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B