  • 1. Data: 2006-05-10 14:24:18
    Temat: Zmiana imienia u osoby pelnoletniej
    Od: "JerryKeey" <n...@s...my>

    Chodzi mi o konkretne zagadnienie w kwesti technicznej - jak w urzedzie
    wyglada sytuacja gdy ktos chce dokonac zmiany imienia w zwiazku np z
    przejsciem
    na Islam i obraniem nowego imienia? Jestem też ciekaw jak to jest
    przeprowadzane w innych wyznaniach (o ile ma to miejsce).
    Za merytoryczna pomoc z gory b. dziekuje...

    PS. Mi chodzi o praktyke bo w sieci znalazlem tylko cos takiego:
    ==================
    Wydanie decyzji o zmianie imienia i nazwiska

    Podstawa prawna
    Art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 15 listopada 1956 r. o zmianie imion i nazwisk
    (Dz.U. z 1963 r. Nr 59, poz. 328 z późn. zm.)

    Wymagane dokumenty
    - Wniosek
    - Odpis skrócony aktu urodzenia (kawaler, panna)
    - Odpis skrócony akty małżeństwa (osoby, które pozostawały lub pozostają w
    związku małżeńskim)
    - Odpis zupełny aktu urodzenia (w przypadku dziecka)
    - Dowód osobisty
    - Ksero dowodu osobistego lub paszportu
    - W przypadku dziecka zgoda rodziców na zmianę imienia lub nazwiska złożona
    przed Kierownikiem USC, zgoda dziecka, jeżeli ukończyło 14 lat

    Opłaty
    Opłata skarbowa:
    - za wniosek - 5 zł
    - za każdy załączniki - 0,50 zł
    - za decyzję - 30 zł

    Termin odpowiedzi
    1 miesiąc

    Wspomnianą ustawę w formacie PDF znajdziesz zaś tutaj:
    http://tinyurl.com/n5d4d
    ==========================

  • 2. Data: 2006-05-12 14:52:10
    Temat: Re: Zmiana imienia u osoby pelnoletniej
    Od: zbihniew <z...@a...me>

    > PS. Mi chodzi o praktyke bo w sieci znalazlem tylko cos takiego:

    Wydaje mi się, że wszystko jest napisane poniżej. A co, jakieś bardziej
    słowiańskobrzmiące chcesz? ;)

  • 3. Data: 2006-05-13 07:25:57
    Od: "JerryKeey" <n...@s...my>

    Użytkownik "zbihniew" <z...@a...me> napisał w wiadomości

    > Wydaje mi się, że wszystko jest napisane poniżej. A co, jakieś bardziej
    > słowiańskobrzmiące chcesz? ;)

    No wlasnie ponizej nie ma nic o tym jak np. umotywowac wnisek, jak przebiega
    samo przyjecie lub odrzuycenie... Mialem nadzieje ze wypowie sie ktos
    glebiej znajacy temat albo ktos kto juz to przeszedl.

  • 4. Data: 2006-05-14 10:20:57
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    otrzymałeś odpowiedź, dowiedziałeś się, gdzie trzeba złożyć wniosek i
    jakie dołączyć załączniki, jeszcze znaki opłaty skarbowej (najlepiej
    składać osobiście, to uzyskasz bardziej szczególowe informacje). Każda
    sprawa zmiany imienia może mieć inne uzasadnienie, więc może dziwić,
    że pytasz, jakie masz napisać uzasadnienie. Trzeba napisać
    uzasadnienie prawdziwe, które stało się impulsem do Twoich starań o
    zmianę imienia.
    Otrzymasz pisemną decyzję (prawdopodobnie w ciągu 1 miesiąca),
    pozytywną lub odmowną. Przy pozytywnej będziesz musiał zmieniać
    dokumenty, dowód osobisty, dane indentyfikacyjne w zakładzie pracy,
    ZUS, urzędzie skarbowym itd. Posiadane dyplomy, świadectwa szkolne
    będą ważne tylko z decyzją o zmianie imienia, czyli po zmianie imienia
    mogą być niedogodności i kłopoty.

    wa