  • 1. Data: 2009-10-25 13:36:28
    Temat: Zławspólnota i antena :)
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam, może ktoś coś doradzi.

    Jest sobie mieszkanie we Wspólnocie. Odbiór telewizji z anteny pokojowej jest
    praktycznie niemożliwy (nisko i zabudowa dookoła). Na umieszczenie anteny na
    dachu Wspólnota oczywiście nie wyraziła zgody, podobno dach może się
    rozlecieć :). Jest oczywiście kablówka ale... droga jak diabli, pakiety jakieś
    super-hiper a tu chodzi dosłownie o jakieś 3 podstawowe programy dla starszej
    osoby. Sprawę rozwiązałaby radykalnie satelita, ale mieszkanie jest bez
    balkonu, z parapetu talerzyk sygnału nie łapie a na umieszczenie jej na
    elewacji Wspólnota zgody nie wyrazi :(. Ma ktoś jakiś pomysł jak to załatwić?
    Z "balkonowym" sąsiadem raczej nie idzie się dogadać. Wiem jak to się
    załatwiało w Spółdzielni, o tych Wspólnotach nie mam pojęcia. Ma ktoś jakiś
    pomysł? Bo utrudniają życie jak tylko mogą...

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2009-10-25 16:31:31
    Temat: Re: Zławspólnota i antena :)
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Czapla pisze:
> [...]
    > załatwiało w Spółdzielni, o tych Wspólnotach nie mam pojęcia. Ma ktoś jakiś
    > pomysł? Bo utrudniają życie jak tylko mogą...

    Zainstaluj satelitę na elewacji i niech wspólnota Cię zmusi do demontażu.

  • 3. Data: 2009-10-25 16:43:40
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Czapla wrote:
> [...]
    > praktycznie niemożliwy (nisko i zabudowa dookoła). Na umieszczenie anteny na
    > dachu Wspólnota oczywiście nie wyraziła zgody, podobno dach może się

    Pisemnie nie wyraziła zgody? Daj im szansę. "Na podstawie art. 684
    Kodeksu cywilnego wnoszę o wyrażenie zgody na instalację anteny
    odbiorczej na dachu nieruchomości w ... przy ul. ..."

    M.

  • 4. Data: 2009-10-25 17:10:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Roman Rumpel wrote:

    > Zainstaluj satelitę na elewacji i niech wspólnota Cię zmusi do demontażu.

    najglupszy pomysl z mozliwych, bo to akurat mogą zrobić bardzo szybko i
    bardzo po kieszeni boli.
    Szybciej bym to zamontowal na dachu.

  • 5. Data: 2009-10-25 17:58:01
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    napisał

    > Pisemnie nie wyraziła zgody? Daj im szansę. "Na podstawie art. 684
    > Kodeksu cywilnego wnoszę o wyrażenie zgody na instalację anteny
    > odbiorczej na dachu nieruchomości w ... przy ul. ..."

    Ten art. jest nie na temat, jest w nim mowa o najmie.
    Prędzej coś z ustawy o własności lokali, np. art.12 ust. 1.

  • 6. Data: 2009-10-25 18:23:58
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    witek pisze:

    > najglupszy pomysl z mozliwych, bo to akurat mogą zrobić bardzo szybko i
    > bardzo po kieszeni boli.
    > Szybciej bym to zamontowal na dachu.

    Ile znasz takich przypadków? Takich, że rzeczywiście wspólnota wymusiła
    usunięcie?

  • 7. Data: 2009-10-25 19:19:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> writes:

    > Ile znasz takich przypadków? Takich, że rzeczywiście wspólnota
    > wymusiła usunięcie?

    Co ty, witka nie znasz?

    Ja raczej znam przypadki, ze sasiad A instaluje na elewacji
    klimatyzacje warczaca w okno sasiadowi B, a wspolnota rozklada i umywa
    rece. Ale, jak to mowia, your mileage may vary.

    MJ

  • 8. Data: 2009-10-25 19:19:47
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Pisemnie nie wyraziła zgody?

    Pisemnie... :(.
    Chodziło o antenę zwykłą, więc z satelitarną pewnie będzie tak samo.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 9. Data: 2009-10-25 20:49:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Roman Rumpel wrote:

    > Ile znasz takich przypadków? Takich, że rzeczywiście wspólnota wymusiła
    > usunięcie?

    jeden. W około 40 blokach przy okazji remontu elewacji. W sumie jakiś
    kilkaset anten. Moją też. Ale że jej nie używałem to zdjąłem i nie
    interesowało mnie co będzie dalej.

    Co do dachu nie mogą odmówić jej postawienia, o ile sie papiery dobrze
    zrobi.
    Zawsze wszystkich odsyłam do związku krótkofalowców. Oni wiedzą jak się
    przechodzi administracje bloków.

  • 10. Data: 2009-10-25 21:09:43
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > jeden. W około 40 blokach przy okazji remontu elewacji. W sumie jakiś
    > kilkaset anten.

    Wspólnota w 40 blokach? Może Spółdzielnia?

    > Co do dachu nie mogą odmówić jej postawienia, o ile sie papiery dobrze
    > zrobi. Zawsze wszystkich odsyłam do związku krótkofalowców.
    > Oni wiedzą

    Dzięki, spróbuję wyszukać.

    Pozdrawiam

    Czapla