  • 1. Data: 2002-08-18 19:21:33
    Temat: Ziemia z mieszkaniem od developera
    Od: newbie <a...@s...pl>

    Witam
    Mam pytanie o cene ziemi jaka developer mi sprzedaje z mieszkaniem
    On ja kupil za powiedzmy 100 - i ustnie powiedzial ze za tyle mi ja
    sprzeda - Jednak dzisiaj stwierdzil za on ja kupil 2 lata temu wiec moze
    sobie naliczyc odsetki 18% rocznie wiec chce odemnie teraz powiedzmy 140
    Czy ma prawo tak zrobic ?

  • 2. Data: 2002-08-18 20:38:38
    Temat: Re: Ziemia z mieszkaniem od developera
    Od: "Wojciech Drewniak" <w...@i...pl>

    Cena to jest kwota jaka uzgadniaja strony. Nie ma znaczenia kiedy ja kupil.
    Nie chcesz chyba powidziec ze wylozyles pieniadze na budowe domu bez aktu
    notarialnego !!!!
    WD

  • 3. Data: 2002-08-18 20:48:09
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Drewniak" <w...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:ajp0s4$s0n$1@news2.tpi.pl...
> [...]
    kupil.
    > Nie chcesz chyba powidziec ze wylozyles pieniadze na budowe domu bez aktu

    Przeciez przy kupnie mieszkan jest to jeszcze normalna praktyka w Polsce.
    Dziwne jest natomiast, ze nie spisali zadnej umowy.
    Poza tym powstaje pytanie:
    Jaka jest udzial ceny ziemi w cenie mieszkania?

    Karol

  • 4. Data: 2002-08-18 21:13:44
    Od: Wojciech <b...@p...wp.pl>

    On Sun, 18 Aug 2002 21:21:33 +0200, newbie wrote:

> [...]
    > Jednak dzisiaj stwierdzil za on ja kupil 2 lata temu wiec moze sobie
    > naliczyc odsetki 18% rocznie wiec chce odemnie teraz powiedzmy 140 Czy

    A zawarliscie wczesniej jakas umowe ?
    A jezeli tak, to czy w formie aktu notarialnego ?

    Czy po prostu poszedles kiedys do dewelopera od podal jakas cene, ty
    przybiles mu piatke i zadowolony wrociles do domu,no a teraz developer
    zmienil zdanie i jest problem ?

    --
    Wojciech

  • 5. Data: 2002-08-19 10:00:17
    Od: "Janek Babranek" <...@...com>

    Zawarlismy umowe notarialna - ale nie mam tam podanej ceny za metr - tylko
    ze musze odkupic w momencie aktu koncowego
    Jeszcze jedno
    Podniosl budynek - znaczy poddasze o jakies 50cm - a mam wpisane ze
    wykupilem iles tam metrow - i teraz sie zastanawiam czy nie bede musial
    doplacic do powstalego metrazu ( tego powyzej 1.40 ) ?

  • 6. Data: 2002-08-19 22:15:14
    Od: Wojciech <b...@p...wp.pl>

    On Mon, 19 Aug 2002 12:00:17 +0200, Janek Babranek wrote:

    > Zawarlismy umowe notarialna - ale nie mam tam podanej ceny za metr -
    > tylko ze musze odkupic w momencie aktu koncowego

    Nie wiem jakim cudem notariusz to zaakceptowal,
    i kurcze moze byc problem,
    napisz jeszcze, czy umowa byla indywidualnie przez ciebie negocjowana, czy
    po prostu deweloper narzucil swoj wzor bez zadnej dyskusji.

    Tak czy inaczej
    problem polega na tym, ze pewnie wplaciles juz jakies pieniadze i teraz
    nawet jezeli uda ci sie od umowy odstapic to bedzie trudno te pieniadze
    odzyskac (dlugotrwaly proces i niepewna sytuacja na rynku budowlanym
    niesie za soba ryzyko, ze deweloper moze w kazdej chwili splajtowac i
    wtedy proces da tylko tyle, ze poniesiesz dodatkowe koszty i nic wiecej)

    Mam watpliwosci, czy na podstawie tego aktu, da rade zmusic dewelopera do
    sprzedazy na warunkach jakie podobno wynegocjowaliscie
    (warto przy okazji sprawdzic, czy nie ma tam jakichs hipotek).
    Z kolei rozwiazanie umowy - to ryzyko nieodzyskania pieniedzy.

    Ta umowe trzeba poprostu dokladnie przejrzec i zobaczyc,co da sie z niej
    wyczytac.
    bardzo mocno radze pojsc z tym do jakiegos prawnika (najlepiej do jakiegos
    radcy prawnego, specjalizujacego sie w nieruchomosciach - mimo ze pewnie
    nie bedzie mogl cie reprezentowac przed sadem, to na pewno poradzi cos
    sensowniejszego, niz ja na odleglosc),

> [...]
    > iles tam metrow - i teraz sie zastanawiam czy nie bede musial doplacic
    > do powstalego metrazu ( tego powyzej 1.40 ) ?

    Nie chce specjalnie rozwijac tego watku (bo pisalbym przez godzine, a mam
    teraz troche malo czasu)
    Powiem tylko, ze jezeli w umowie sa zapisy, o ktorych mysle, to moze byc
    problem.

    Idz z tym do prawnika.

    --
    Wojciech