  • 1. Data: 2004-04-14 11:40:18
    Temat: Zgoda na budowę wybudowanej łazienki?
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Witam!
    Sprawa wygląda tak: jakieś 5 lat temu otrzymałem mieszkanie z Urzędu
    Miasta. Poprzedni lokator zrobił łazienkę z wc. Ktoś się obudził w
    Urzędzie Miasta i przysłali mi dzisiaj pismo z wezwaniem do okazania
    planu, pozwolenia i tym podobnej dokumentacji na budowę rzeczonej
    łazienki. Lokator, który ową łazienkę budował już nie żyje, nie wiem
    czy jakaś dokumentacja w ogóle była. Po telefonicznym przedstawieniu
    sprawy otrzymałem informację, że muszę taką zgodę uzyskać. Będzie się to
    wiązało z przedstawieniem planu (? - plan to chyba nieodpowiedni termin
    do konstrukcji już istniejącej) itp.

    Pytanie brzmi: czy konsekwencje wybudowania łazienki lub przyszłe koszty
    wykonania dokumentacji ponoszę ja jako obecny lokator, poprzedni
    lokator, który łazienkę wybudował, a może urzędas, który przekazał mi
    mieszkanie z nielegalnie wybudowaną łazienką i kominem "wentylacyjnym"
    podpiętym do pieca sąsiada, co groziło zaczadzeniem mojej rodziny (ale
    to inna kwestia)?

    Urzędasy powiedziały, że brak owej dokumentacji spowoduje nakaz
    zlikwidowania łazienki, wobec czego pytanie kolejne brzmi jak wygląda
    sprawa wykonania takiego nakazu - ja rzecz jasna nie wpuszczam do domu
    nikogo bez ważnego nakazu prokuratora.

    Wszelkie wskazówki mile widziane.

    --
    Tobi
    t...@p...onet.pl

    www.aukcje24.pl - najlepsze aukcje internetowe!

  • 2. Data: 2004-04-14 17:55:54
    Temat: Re: Zgoda na budowę wybudowanej łazienki?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tobi" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Ja bym rzeczonemu urzędnikowi odpisał, że Ty otrzymałeś mieszkanie w takim
    stanie, jak jest obecnie i nie posiadasz żadnej dokumentacji w tej
    sprawie. Jeśli urząd nadal będzie twierdził, że w tym wypadku doszło do
    tzw. samowoli budowlanej, to na Twoim miejscu powiadomił bym prokuraturę o
    podejrzeniu popełnienia przez poprzedniego właściciela takiego
    przestępstwa. Prokuratura sprawę szybko umorzy z powodu śmieci sprawcy i
    sprawa się w tym zakresie wyjaśni.

    Ale nie zmieni to problemu z przywróceniem do stanu zgodnego z prawem.
    Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego powinien wydać w tej sprawie
    decyzję określającą, że jest źle i co jest źle. Wówczas właściciel
    mieszkania będzie musiał niestety na własny koszt zrobić tak, by było
    dobrze. Nie wiem kto jest tym właścicielem. Piszesz, że mieszkanie
    przekazywał Ci jakiś urzędnik, z czego mogę tylko przypuszczać, ze to
    jakiś kwaterunek.

    Co do uzyskania planu, to podejrzewam, ze teraz może być już kłopot. Bo
    kto narysuje Ci plan łazienki sankcjonujący obecny stan rzeczy, skoro jak
    twierdzisz zagraża on życiu.

  • 3. Data: 2004-04-15 07:02:30
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > Co do uzyskania planu, to podejrzewam, ze teraz może być już kłopot. Bo
    > kto narysuje Ci plan łazienki sankcjonujący obecny stan rzeczy, skoro jak

    To może od końca - stan łazienki nie zagraża życiu, o zagrożeniu życia
    pisałem jako dowód na nierzetelność urzędnika - przekazał on to
    mieszkanie m.in. z kominem "wentylacyjnym" podpiętym do pieca sąsiada -
    czad z jego pieca trafiał do mojego mieszkania. Właścicielem mieszkania
    jest Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, ja
    jestem tylko lokatorem. Słusznie dostrzegasz, że stan mieszkania jest
    niezgodny z prawem, bo na budowę łazienki najprawdopodobniej nie wydano
    zgody, nie było też planów. Samowoli budowlanej dokonał poprzedni
    lokator, teraz już nieżyjący. Pytanie wprost - dlaczego to JA mam za to
    odpowiadać? Przyjmując mieszkanie z rąk urzędnika, który podpisał pewnie
    jakiś dokument stwierdzający stan mieszkania przed przekazaniem do
    użytkowania nie muszę się znać na prawie budowlanym i posiadać planów
    owego mieszkania. Czy nie leży to w gestii właściciela lub poprzedniego
    lokatora?

  • 4. Data: 2004-04-15 09:06:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tobi" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Toteż właśnie Ci wyłuszczyłem w pierwszym poście, ze Ty nie masz za to
    odpowiadać. Tobie wynajęto mieszkanie takie, jakie ono jest. I napisz o
    tym stosownemu urzędnikowi. Niech sobie ściga sprawcę, albo właściciela
    lokalu.

  • 5. Data: 2004-04-15 13:39:06
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > odpowiadać. Tobie wynajęto mieszkanie takie, jakie ono jest. I napisz o
    > tym stosownemu urzędnikowi. Niech sobie ściga sprawcę, albo właściciela

    OK, dzięki, zdam relację :)