  • 1. Data: 2008-09-29 17:32:51
    Temat: Zgoda SM na prace remontowe
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Witam

    Z jakiego prawa bierze sie chec Spoldzielni Mieszkaniowej do decydowania i
    wydawania zgody na np. prace modernizacyjne w mieszkaniu??

    Slyszalem, ze u nas w SM trzeba wystepowac o zgode np. na wymiane klepek
    parkietu albo instalacji elektrycznej.

    Icek

  • 2. Data: 2008-09-29 17:42:31
    Temat: Re: Zgoda SM na prace remontowe
    Od: NoName <n...@n...pl>

    Icek pisze:
> [...]
    > wydawania zgody na np. prace modernizacyjne w mieszkaniu??
    >
    > Slyszalem, ze u nas w SM trzeba wystepowac o zgode np. na wymiane klepek

    Z ruskiego bezprawia i prawa silniejszego.

  • 3. Data: 2008-09-29 18:25:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Icek wrote:
    > Witam
    >
    > Z jakiego prawa bierze sie chec Spoldzielni Mieszkaniowej do decydowania i
    > wydawania zgody na np. prace modernizacyjne w mieszkaniu??

    bo to ich mieszkanie

    > Slyszalem, ze u nas w SM trzeba wystepowac o zgode np. na wymiane klepek
    > parkietu albo instalacji elektrycznej.

    o klepkach nie słyszałem.
    głównie chodzi o bezpieczeństwo i konstrukcje całego budynku.
    Budynek był projektowany tak jak był i jak wszyscy wpadną na pomysł
    wyłożyć ściany marmurami to nie będzie to obojętne dla bezpieczeństwa
    całego budynku.
    Stąd np. wymiana okien, kafelki, istalacja kominowa i takie tak wymgaja
    zgody spoldzielni.

    co do konkretnych przepisów to zapewne by trzeba szukac, po prawie
    budowlanym spoldzielczym i badz wie gdzie jeszcze.

  • 4. Data: 2008-09-29 19:43:27
    Od: "ALEX Lodzermensch" <k...@s...us>

    witek ni au koto ha itsumo tanosii

> [...]
    >
    > co do konkretnych przepisów to zapewne by trzeba szukac, po prawie
    > budowlanym spoldzielczym i badz wie gdzie jeszcze.

    A jak wygląda sprawa własności mieszkania? To znaczy że spółdzielnia może
    mnie wywalić na bruk w dowolnej chwili? Mimo że moje prawo własności
    potwierdził sąd?

    --
    ALEX Lodzermensch, Tenno Heika Banzai ]:-D

  • 5. Data: 2008-09-29 20:42:32
    Od: NoName <n...@n...pl>

    ALEX Lodzermensch pisze:
    > witek ni au koto ha itsumo tanosii

    > A jak wygląda sprawa własności mieszkania? To znaczy że spółdzielnia
    > może mnie wywalić na bruk w dowolnej chwili? Mimo że moje prawo
    > własności potwierdził sąd?

    Czerwoni zawsze znajda sposob na krnabrnego lokatora (frajera)

  • 6. Data: 2008-09-29 21:19:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ALEX Lodzermensch wrote:
    > witek ni au koto ha itsumo tanosii

    > A jak wygląda sprawa własności mieszkania? To znaczy że spółdzielnia
    > może mnie wywalić na bruk w dowolnej chwili? Mimo że moje prawo
    > własności potwierdził sąd?

    a ty jesteś właścicielem mieszkania, czy "prawa do mieszkania".
    Jednym słowem masz pełną własność, czy tylko mieszkanie własnościowe.
    Bo jak to drugie, to właścicielem mieszkania jest spółdzielnia, tak samo
    jak całego bloku.
    Ty jesteś tylko właścicielem pokraki prawnej, która nazywa się "prawo do
    mieszkania".

  • 7. Data: 2008-09-30 07:09:02
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Slyszalem, ze u nas w SM trzeba wystepowac o zgode np. na wymiane klepek
    > parkietu albo instalacji elektrycznej.

    Pewno za Tow.Gomółki ktoś wymyślił taki zapis. Olej temat. W normalnych SM w
    swoim mieszkaniu panuje prawie pełna wolność.

    *piotr'ek*

  • 8. Data: 2008-09-30 11:24:07
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > co do konkretnych przepisów to zapewne by trzeba szukac, po prawie
    > budowlanym spoldzielczym i badz wie gdzie jeszcze.

    Statut, ew. Regulamin.

    Pozdrawiam

    Czapla