  • 1. Data: 2007-12-13 20:41:54
    Temat: Zgloszenie darowiznyn do US
    Od: "MarekN" <m...@p...usun.to.onet>

    Witam,

    Takie pytanie z zycia. Dostalem przelew na konto od nieznanej mi osoby w
    wysokosci 5zl i opisem: DAROWIZNA. Moje pytanie dotyczy tego, czy taka
    darowizne musze zglosic do US? Wczytywalem sie w ustawe, ale zamaiast mi
    sprawe wyjasnic to czytanie, to sie jeszcze bardziej pogubilem i nabralem
    watpliwosci.

    --
    Pozdrawiam, Marek N.

  • 2. Data: 2007-12-13 23:09:34
    Temat: Re: Zgloszenie darowiznyn do US
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarekN wrote:
    > Witam,
    >
    > Takie pytanie z zycia. Dostalem przelew na konto od nieznanej mi osoby w
    > wysokosci 5zl i opisem: DAROWIZNA. Moje pytanie dotyczy tego, czy taka
    > darowizne musze zglosic do US?

    Nie.
    1.
    Kwoty do 4 tyś z groszami (suma z ostatnich 5 lat od danej osoby) są
    zwolnione z podatku od darowizn.
    Dopiero jakby tych darowizn, było tak z 1000 x 5 zł, wówczas musisz się
    pofatygować do US.

    2. Darowiznę najpierw trzeba przyjąć, żeby była darowizną.
    Skoro jej nie przyjmujesz, to odeślij, albo przekaż do depozytu sądowego.