eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 36

  • 1. Data: 2013-08-22 03:37:31
    Temat: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Taki temat: jest sobie tuner (satelitarny i naziemny, w jednym), kupiony
    od (byłej) Nki.
    Zakup (podkreślam - zakup, nie wynajem czy coś) tego tunera był
    warunkiem do świadczenia pewnej usługi (multiroom) przez N, tuner
    kosztował 199 czy 249zł (mam paragon i inne papiery zakupu), od zakupu
    mineły 2 lata (i gwarancja).
    Wysoki koszt zakupu (w przeciwieństwie do "za 1zł z umową") był
    tłumaczony przez sprzedawcę tym, że "ale tuner zostaje pańską
    własnością, może pan sobie na nim DVB-t naziemną oglądać, setki
    darmowych kanałow FTA itp"

    Przez okres świadczenia usługi przez Nkę - tuner działał prawidłowo.
    Po rozwiązaniu mowy - tuner wyświetla jedynie ekran
    startowy-konfiguracyjny, na którym twierdzi, że sygnał odbierany jest
    super - ale nie odblokuje się, bo nie mam praw odbioru (z powodu
    nieopłaconego abonamentu itp). Ale mnie nie interesują prawa do odbioru
    Nki - chcę odbierać to, do czego mam prawo (fta, dvb-t, oglądać zapisane
    przeze mnie na dysku tego tunera filmy).
    Magiczne egzorcyzmy z resetowaniem tunera do wartości fabrycznych - nic
    nie dają, tuner ściąga aktualne oprogramowanie (z Nki) i prawa dostępu i
    się blokuje.
    Pomijając już ping-ponga na infoliniach Nc+ która zbywa nie-swojego
    klienta, oraz klienta byłej-Nki, to jedyna odpowiedź jest "tuner jest po
    gwarancji, może pan go zrecyclignować bo jest bezwartościowy, albo
    podpisać z nami umowę nową, to będzie działać"

    Czy nie można by ich uderzyć - zablokowanie MOJEGO sprzętu jako
    bezprawną ingerencję w zapis informacji w celu udaremnienia lub
    znacznego utrudnienia zapoznania się z tą informacją (np nagrane
    wcześniej programy na dysku tunera) przez uprawnioną osobę - art. 268 §
    1 i § 2 kk, sabotaż komputerowy - czyli zamach na dostępność
    elektronicznie przetwarzanej informacji - art. 268 a § 1 i § 2 kk
    oraz art. 269 a kk ?


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 2. Data: 2013-08-22 14:12:06
    Temat: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "BartekK" <s...@d...org> wrote in message
    news:kv3qn0$scm$1@mx1.internetia.pl...
    > Czy nie można by ich uderzyć - zablokowanie MOJEGO sprzętu jako bezprawną
    > ingerencję w zapis informacji w celu udaremnienia lub znacznego utrudnienia
    > zapoznania się z tą informacją (np nagrane wcześniej programy na dysku tunera)
    > przez uprawnioną osobę - art. 268 § 1 i § 2 kk, sabotaż komputerowy - czyli
    > zamach na dostępność elektronicznie przetwarzanej informacji - art. 268 a § 1
    > i § 2 kk
    > oraz art. 269 a kk ?

    chyba niezbyt - o ile sie orientuje te tunery bez aktywnej karty
    poprostu nie dzialaja (moge sie mylic) wiec niezbyt widze podstawy

    chyba ze jestes w stanie udowodnic ze wg. umowy tuner powinien
    dzialac bez aktywnej karty


  • 3. Data: 2013-08-22 15:49:04
    Temat: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:
    > Taki temat: jest sobie tuner (satelitarny i naziemny, w jednym),
    > kupiony od (byłej) Nki.
    > Zakup (podkreślam - zakup, nie wynajem czy coś) tego tunera był
    > warunkiem do świadczenia pewnej usługi (multiroom) przez N, tuner
    > kosztował 199 czy 249zł (mam paragon i inne papiery zakupu), od zakupu
    > mineły 2 lata (i gwarancja).
    > Wysoki koszt zakupu (w przeciwieństwie do "za 1zł z umową") był
    > tłumaczony przez sprzedawcę tym, że "ale tuner zostaje pańską
    > własnością, może pan sobie na nim DVB-t naziemną oglądać, setki
    > darmowych kanałow FTA itp"
    >
    > Przez okres świadczenia usługi przez Nkę - tuner działał prawidłowo.
    > Po rozwiązaniu mowy - tuner wyświetla jedynie ekran
    > startowy-konfiguracyjny, na którym twierdzi, że sygnał odbierany jest
    > super - ale nie odblokuje się, bo nie mam praw odbioru (z powodu
    > nieopłaconego abonamentu itp). Ale mnie nie interesują prawa do
    > odbioru Nki - chcę odbierać to, do czego mam prawo (fta, dvb-t,
    > oglądać zapisane przeze mnie na dysku tego tunera filmy).
    > Magiczne egzorcyzmy z resetowaniem tunera do wartości fabrycznych -
    > nic nie dają, tuner ściąga aktualne oprogramowanie (z Nki) i prawa
    > dostępu i się blokuje.
    > Pomijając już ping-ponga na infoliniach Nc+ która zbywa nie-swojego
    > klienta, oraz klienta byłej-Nki, to jedyna odpowiedź jest "tuner jest
    > po gwarancji, może pan go zrecyclignować bo jest bezwartościowy, albo
    > podpisać z nami umowę nową, to będzie działać"
    >
    > Czy nie można by ich uderzyć - zablokowanie MOJEGO sprzętu jako
    > bezprawną ingerencję w zapis informacji w celu udaremnienia lub
    > znacznego utrudnienia zapoznania się z tą informacją (np nagrane
    > wcześniej programy na dysku tunera) przez uprawnioną osobę - art. 268
    > § 1 i § 2 kk, sabotaż komputerowy - czyli zamach na dostępność
    > elektronicznie przetwarzanej informacji - art. 268 a § 1 i § 2 kk
    > oraz art. 269 a kk ?

    Po pierwsze takei sprawy sie nei załatwia na infoliniach tylko poprzez
    korespondencję pisemną.

    Opisz sytuację, zakup urządzenia ponieważ sprzedawca oświadczył że nawet jak
    nie będziesz już kozystał z Nki to będziesz mógł oglądać kanały fta czy
    zapisane na dysku filmy. Ośiadczyć ze tym była spowodowana twoja decyzja o
    zakupie, Gdybyś wiedział że bez karty tuner jest bezwartościowym pudełkiem
    to byś go wydzierżawił za 1 złotówkę miesięcznie a nie decydował sie na
    zakup.

    Wyraź swoje żadanie:
    żadasz aby w terminie 14 dnia albo zdeklarowano sie że urządzenie zostanie
    doprowadzone do stanu umożliwiającego oglądanie kanałów fta + tego co masz
    zapisane na dysku lub w zamian za zwrot sprzetu zwrócono ci różnicę miedzy
    ceną zapłaconą a kosztami jakie być poniósł poprzez dzierżawę sprzętu.

    podpis

    listo polecony za potwierdzeniem dostarczenia


  • 4. Data: 2013-08-22 16:27:55
    Temat: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    >> Czy nie można by ich uderzyć - zablokowanie MOJEGO sprzętu jako bezprawną
    >> ingerencję w zapis informacji w celu udaremnienia lub znacznego
    >> utrudnienia zapoznania się z tą informacją (np nagrane wcześniej programy
    >> na dysku tunera) przez uprawnioną osobę - art. 268 § 1 i § 2 kk, sabotaż
    >> komputerowy - czyli zamach na dostępność elektronicznie przetwarzanej
    >> informacji - art. 268 a § 1 i § 2 kk
    >> oraz art. 269 a kk ?
    >
    > chyba niezbyt - o ile sie orientuje te tunery bez aktywnej karty
    > poprostu nie dzialaja (moge sie mylic) wiec niezbyt widze podstawy
    >
    > chyba ze jestes w stanie udowodnic ze wg. umowy tuner powinien
    > dzialac bez aktywnej karty

    To przecież ta umowa skończyła się. Sprzedawcy i producentowi nic do tego
    czy tuner działa czy nie działa.


  • 5. Data: 2013-08-22 16:34:48
    Temat: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    John Kołalsky wrote:
    > Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    >
    >>> Czy nie można by ich uderzyć - zablokowanie MOJEGO sprzętu jako
    >>> bezprawną ingerencję w zapis informacji w celu udaremnienia lub
    >>> znacznego utrudnienia zapoznania się z tą informacją (np nagrane
    >>> wcześniej programy na dysku tunera) przez uprawnioną osobę - art.
    >>> 268 § 1 i § 2 kk, sabotaż komputerowy - czyli zamach na dostępność
    >>> elektronicznie przetwarzanej informacji - art. 268 a § 1 i § 2 kk
    >>> oraz art. 269 a kk ?
    >>
    >> chyba niezbyt - o ile sie orientuje te tunery bez aktywnej karty
    >> poprostu nie dzialaja (moge sie mylic) wiec niezbyt widze podstawy
    >>
    >> chyba ze jestes w stanie udowodnic ze wg. umowy tuner powinien
    >> dzialac bez aktywnej karty
    >
    > To przecież ta umowa skończyła się. Sprzedawcy i producentowi nic do
    > tego czy tuner działa czy nie działa.

    nie do końca...

    też miałem dawno temu spór z cyfrą o deklarację słowną sprzedawcy o stałej
    cenie, po dwóch miesiacach naraz cena wzrosła, zarządałem rozwiązania umowy
    w trybie natychmiastowym i uznali.


  • 6. Data: 2013-08-22 16:45:53
    Temat: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-08-22 15:49, Marek Dyjor pisze:
    > Wyraź swoje żadanie:
    > żadasz aby w terminie 14 dnia albo zdeklarowano sie że urządzenie
    > zostanie doprowadzone do stanu umożliwiającego oglądanie kanałów fta +
    > tego co masz zapisane na dysku lub w zamian za zwrot sprzetu zwrócono ci
    > różnicę miedzy ceną zapłaconą a kosztami jakie być poniósł poprzez
    > dzierżawę sprzętu.
    Ok, jeszcze nie mam odpowiedzi, ale raczej spodziewam się odpowiedzi takich:
    - spadaj na drzewo, sprzęt miał rok (2 lata?) gwarancji, teraz już nie
    odpowiadamy za jego działanie w żadnym stopniu, ani jako gwarant,
    sprzedawca, ani jako niezgodność towaru z umową, ani w ramach
    świadczenia usługi.
    - spadaj na bambus, dawno nie jesteś naszym klientem, nie jesteśmy
    niczym związani, byśmy cokolwiek robili by twój sprzęt działał w
    jakikolwiek sposób. A wręcz wcale nam na tym nie zależy.

    Sytuacja jest trochę absurdalna, bo to wygląda tak, jakby operator GSM
    zdalnie blokował telefony klientom, którym się skończyła umowa lub ją
    zerwali. Gdyby coś takiego się działo - zapłonęłyby salony.
    A że Nka "wymuszała" zakup drugiego tunera przez dość krótki okres (na
    który się załapałem niechcący), potem była wyłącznie opcja dzierżawy to
    klientów niewiele, a ci co byli - to albo olali sprawę i tuner
    wyrzucili, albo olali sprawę, zerwali umowę i dali się oszukać Nce "musi
    pan zwrócić oba tunery" (u mnie też były takie zakusy, włącznie ze
    straszeniem windykacją i karami, ale na szczęście mam zachowane dowody
    zakupu!), albo zostali otumanieni przez Nke na migrację do NCplus i nie
    wiedzą że problem istnieje.


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 7. Data: 2013-08-22 19:38:27
    Temat: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: "Jacek S." <o...@n...cy>

    W dniu 2013-08-22 03:37, BartekK pisze:

    Byłeś tu?

    https://www.facebook.com/antyncplus

    Dosyć duży profil skupiający oszukanych, zawiedzionych, wkręconych
    klientów byłej N'ki i Cyfry. Teraz to dużo tam jest nie potrzebnego
    bicia piany, ale jak pogrzebiesz w starszych wpisach, to na bank takie
    jak Twoja spray znajdziesz. Zresztą, jak przedstawisz swoją sprawę, to,
    przy kilku idiotycznych odpowiedziach, ktoś w końcu Ci powie, co i
    jak... Ja dzięki temu profilowi rozstałem się z eNką bezboleśnie.

    --
    Jacek S.


  • 8. Data: 2013-08-22 19:56:26
    Temat: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik BartekK napisał:

    > A że Nka "wymuszała" zakup drugiego tunera przez dość krótki okres (na
    > który się załapałem niechcący), potem była wyłącznie opcja dzierżawy to
    > klientów niewiele, a ci co byli - to albo olali sprawę i tuner
    > wyrzucili, albo olali sprawę, zerwali umowę i dali się oszukać Nce "musi
    > pan zwrócić oba tunery" (u mnie też były takie zakusy, włącznie ze
    > straszeniem windykacją i karami, ale na szczęście mam zachowane dowody
    > zakupu!), albo zostali otumanieni przez Nke na migrację do NCplus i nie
    > wiedzą że problem istnieje.
    >

    widzisz, gdybyś oddał oba tunery, to teraz mógłbyś żądać zapłaty za
    zwrócony tuner za który zapłaciłeś


  • 9. Data: 2013-08-22 21:01:30
    Temat: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-08-22 19:38, Jacek S. pisze:
    > W dniu 2013-08-22 03:37, BartekK pisze:
    >
    > Byłeś tu?
    >
    > https://www.facebook.com/antyncplus
    >
    > Dosyć duży profil skupiający oszukanych, zawiedzionych, wkręconych
    > klientów byłej N'ki i Cyfry. Teraz to dużo tam jest nie potrzebnego
    > bicia piany, ale jak pogrzebiesz w starszych wpisach, to na bank takie
    > jak Twoja spray znajdziesz. Zresztą, jak przedstawisz swoją sprawę, to,
    > przy kilku idiotycznych odpowiedziach, ktoś w końcu Ci powie, co i
    > jak... Ja dzięki temu profilowi rozstałem się z eNką bezboleśnie.
    Nie mam fejsbuka, nie używam, nie będę się rejestrował specjalnie do
    tego celu.


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 10. Data: 2013-08-23 00:21:16
    Temat: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:
    > W dniu 2013-08-22 15:49, Marek Dyjor pisze:
    >> Wyraź swoje żadanie:
    >> żadasz aby w terminie 14 dnia albo zdeklarowano sie że urządzenie
    >> zostanie doprowadzone do stanu umożliwiającego oglądanie kanałów fta
    >> + tego co masz zapisane na dysku lub w zamian za zwrot sprzetu
    >> zwrócono ci różnicę miedzy ceną zapłaconą a kosztami jakie być
    >> poniósł poprzez dzierżawę sprzętu.
    > Ok, jeszcze nie mam odpowiedzi, ale raczej spodziewam się odpowiedzi
    > takich: - spadaj na drzewo, sprzęt miał rok (2 lata?) gwarancji,
    > teraz już nie odpowiadamy za jego działanie w żadnym stopniu, ani
    > jako gwarant, sprzedawca, ani jako niezgodność towaru z umową, ani w
    > ramach świadczenia usługi.
    nie dotyczy bo urządzenie się nie zepsuło tylko nie posiada funkcjonalności
    jaką obiecali podczas podpisywania umowy.

    > - spadaj na bambus, dawno nie jesteś naszym klientem, nie jesteśmy
    > niczym związani, byśmy cokolwiek robili by twój sprzęt działał w
    > jakikolwiek sposób. A wręcz wcale nam na tym nie zależy.

    OK ile czasu minęło od rozwiązania umowy?

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1