  • 1. Data: 2006-12-07 20:34:21
    Temat: Zawieszenie postępowania a odsetki
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Czy w postępowaniu cywilnym toczącym się w trybie procesu, przy zawieszeniu
    postępowania na podstawie art. 177§1 pkt.4 (ustalenie czynu w postępowaniu
    karnym) przez czas zawieszenia nalicza się odsetki od dochodzonego
    roszczenia? Czy też odsetki również ulegają zawieszeniu do czasu podjęcia
    postępowania?

    Dzięki za odpowiedź!

    --
    p09v
    Lublin

  • 2. Data: 2006-12-07 21:50:38
    Temat: Re: Zawieszenie postępowania a odsetki
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    p09v napisał(a):

> [...]
    > karnym) przez czas zawieszenia nalicza się odsetki od dochodzonego
    > roszczenia? Czy też odsetki również ulegają zawieszeniu do czasu podjęcia

    Odsetki są naliczane od dnia wymagalności. Więc zasadniczo zawieszenie
    postępowania na nie nie wpływa. Są jednak przypadki kiedy odsetki liczy
    się od uprawomocnienia wyroku.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-12-07 22:39:41
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Johnson" napisał
    > Odsetki są naliczane od dnia wymagalności. Więc zasadniczo zawieszenie
    > postępowania na nie nie wpływa. Są jednak przypadki kiedy odsetki liczy
    > się od uprawomocnienia wyroku.

    W takim razie, jeżeli pewna osoba ustanowiła pełnomocnika, a ten doprowadził
    do powstania długu pieniężnego, popełniając przestępstwo. Wierzyciel
    dochodzi kwoty wraz z odsetkami. Sąd zawiesza postępowanie do czasu
    rozstrzygnięcia sprawy karnej, co może nastąpić załóżmy za 1 rok, po czym
    podejmuje postępowanie, czy przez cały czas zawieszenia naliczane będą
    odsetki?

    Mam taki problem praktyczno-teoretyczny i w żadnym komentarzu nie mogę
    znaleźć żadnej wskazówki.

    --
    p09v