eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZasady umieszczania znakow firmowych
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2007-12-09 12:48:36
    Temat: Zasady umieszczania znakow firmowych
    Od: "kendy" <...@p...com>

    Witam

    Tworze katalog produktow ktore sprzedaje i mam pytanie.
    Jaka adnotacje w katalogu muszcze umiescic aby publikacja tych znakow nie
    pociagala za soba konsekwencji prawnych.
    Powiem jasno ze z jednym z dostawcow mam sprawe w sadzie o odszkodowanie
    (zerwali ze mna bezpodstawnie umowe i na 99% przegraja). Wiem tez ze za
    wszelka cene beda probowali sie na mnie odegrac a ciagle posiadam ich
    produkty ktore chce w katalogu umiesicic. Stad tez moje pytanie o zasady
    umieszczania ich znakow. Na pismo zezwalajace z ich strony nie mam co liczyc
    z oczywistych wzglegow.

    Prosilbym o stosowne 'paragrafy' lub 'regulki' jakie musialby byc
    umieszczone w owej publikacji.

    Pozdrawiam
    k.



  • 2. Data: 2007-12-09 15:18:56
    Temat: Re: Zasady umieszczania znakow firmowych
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 9 Gru, 13:48, "kendy" <z...@p...com> wrote:
    > Witam
    >
    > Tworze katalog produktow ktore sprzedaje i mam pytanie.
    > Jaka adnotacje w katalogu muszcze umiescic aby publikacja tych znakow nie
    > pociagala za soba konsekwencji prawnych.
    > Powiem jasno ze z jednym z dostawcow mam sprawe w sadzie o odszkodowanie
    > (zerwali ze mna bezpodstawnie umowe i na 99% przegraja). Wiem tez ze za
    > wszelka cene beda probowali sie na mnie odegrac a ciagle posiadam ich
    > produkty ktore chce w katalogu umiesicic. Stad tez moje pytanie o zasady
    > umieszczania ich znakow. Na pismo zezwalajace z ich strony nie mam co liczyc
    > z oczywistych wzglegow.
    >
    > Prosilbym o stosowne 'paragrafy' lub 'regulki' jakie musialby byc
    > umieszczone w owej publikacji.
    >
    > Pozdrawiam
    > k.

    co prawda nie jestem znawcą tematu ale wydaje mi sie że robiąc ofertę
    sprzedaży we własnym przedsiębiorstwie nie musisz pytać właściciela o
    zgodę- skoro sprzedajesz jego towar na podstawie umowy jaka was łączy
    co do sprawy jeśłi umowa została zerwana to nie wydaje mi sie aby
    firmowanie czyjegos znaku na jego towarze było przestępstwem.
    Jednak dla pewności proponuję ci poradę u jakiegos radcy kwota ok 50zl
    to chyba będzie najlepsze rozwiązanie.


  • 3. Data: 2007-12-09 15:52:00
    Temat: Re: Zasady umieszczania znakow firmowych
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>


    Użytkownik "kendy" napisał w wiadomości > Witam
    >
    > Tworze katalog produktow ktore sprzedaje i mam pytanie.
    > Jaka adnotacje w katalogu muszcze umiescic aby publikacja tych znakow nie
    > pociagala za soba konsekwencji prawnych.
    > Powiem jasno ze z jednym z dostawcow mam sprawe w sadzie o odszkodowanie
    > (zerwali ze mna bezpodstawnie umowe i na 99% przegraja). Wiem tez ze za
    > wszelka cene beda probowali sie na mnie odegrac a ciagle posiadam ich
    > produkty ktore chce w katalogu umiesicic. Stad tez moje pytanie o zasady
    > umieszczania ich znakow. Na pismo zezwalajace z ich strony nie mam co
    > liczyc z oczywistych wzglegow.
    >
    > Prosilbym o stosowne 'paragrafy' lub 'regulki' jakie musialby byc
    > umieszczone w owej publikacji.


    Jeżeli chodzi o logotyp sam w sobie to jest on prawdopodobnie chroniony
    prawem autorskim i musisz miec zgodę właściciela na rozpowszechnianie. Jeśli
    mamy do czynienia ze zdjęciami, na których występuje taki logotyp to wydaje
    się, że zgoda też jest potrzebna, ale być może ktoś doświadczony w temacie
    zna jakieś obejście ;).

    Pozdrawiam
    Photo M.



  • 4. Data: 2007-12-09 16:01:41
    Temat: Re: Zasady umieszczania znakow firmowych
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>


    "Photo M" <p...@n...pl> wrote
    > Jeżeli chodzi o logotyp sam w sobie to jest on prawdopodobnie chroniony
    > prawem autorskim i musisz miec zgodę właściciela na rozpowszechnianie.
    > Jeśli mamy do czynienia ze zdjęciami, na których występuje taki logotyp to
    > wydaje się, że zgoda też jest potrzebna, ale być może ktoś doświadczony w
    > temacie zna jakieś obejście ;).

    A jak to się ma np. do markowych ubrań aktorów w filmach czy ogólnie w
    programach tv?



  • 5. Data: 2007-12-09 19:51:36
    Temat: Re: Zasady umieszczania znakow firmowych
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > "Photo M" <p...@n...pl> wrote
    >> Jeżeli chodzi o logotyp sam w sobie to jest on prawdopodobnie chroniony
    >> prawem autorskim i musisz miec zgodę właściciela na rozpowszechnianie.
    >> Jeśli mamy do czynienia ze zdjęciami, na których występuje taki logotyp to
    >> wydaje się, że zgoda też jest potrzebna, ale być może ktoś doświadczony w
    >> temacie zna jakieś obejście ;).
    >
    > A jak to się ma np. do markowych ubrań aktorów w filmach czy ogólnie w
    > programach tv?

    to jest product placement i w tym wypadku firmy odziezowe placa gruba
    kase dla producenta filmu za to zeby marki sie te pojawily

    --
    body {
    name: '|<o?rad Karpieszu>|';
    blog: url('http://aukcjoteka.blogspot.com/');
    }


  • 6. Data: 2007-12-10 01:12:55
    Temat: Re: Zasady umieszczania znakow firmowych
    Od: venioo <v...@p...fm>

    Photo M pisze:
    > Jeżeli chodzi o logotyp sam w sobie to jest on prawdopodobnie chroniony
    > prawem autorskim i musisz miec zgodę właściciela na rozpowszechnianie. Jeśli
    > mamy do czynienia ze zdjęciami, na których występuje taki logotyp to wydaje
    > się, że zgoda też jest potrzebna, ale być może ktoś doświadczony w temacie
    > zna jakieś obejście ;).
    >

    A nie wystarczy przypadkiem napisac jak na ulotkach reklamowych (ktorych
    pelno znajdujemy codziennie w skrzynkach) "informacja handlowa" ??


    --
    venioo + czerwona calibra c20ne
    http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!


  • 7. Data: 2007-12-10 19:47:22
    Temat: Re: Zasady umieszczania znakow firmowych
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>


    "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> wrote
    >> A jak to się ma np. do markowych ubrań aktorów w filmach czy ogólnie w
    >> programach tv?
    >
    > to jest product placement i w tym wypadku firmy odziezowe placa gruba
    > kase dla producenta filmu za to zeby marki sie te pojawily

    No tak. Ale w drugą stronę: Oni nie wiedzą, a w moim programie pokazuję
    ludzi ubranych w takie rzeczy. W końcu nie muszę ich pokazywać w dobrym
    świetle, mój scenariusz załóżmy jest inny. W takim razie producent może się
    obawiać, że marka będzie miała zły wizerunek. Czy więc można bez zgody
    pokazywać? Z drugiej strony, nie da się niczego nakręcić, bez pokazywania
    różnych prodkuktów, marek itp, choćby sklepy, samochody, ubrania itd...



  • 8. Data: 2007-12-10 22:32:34
    Temat: Re: Zasady umieszczania znakow firmowych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.12.2007 Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał/a:
    > No tak. Ale w drugą stronę: Oni nie wiedzą, a w moim programie pokazuję
    > ludzi ubranych w takie rzeczy. W końcu nie muszę ich pokazywać w dobrym
    > świetle, mój scenariusz załóżmy jest inny. W takim razie producent może się
    > obawiać, że marka będzie miała zły wizerunek. Czy więc można bez zgody
    > pokazywać? Z drugiej strony, nie da się niczego nakręcić, bez pokazywania
    > różnych prodkuktów, marek itp, choćby sklepy, samochody, ubrania itd...

    Podejrzewam, że to "domyślne" pole eksploatacji na którym można coś uzywać
    (licencja na "normalne" korzystanie) w przypadku nabycia egzemplarza
    utworu. Ubrania itp. kupuje sie zwykle (w kontekscie utworu) z myślą aby
    pokazać się w nich ludziom tak jak płytę CD aby jej posłuchać.

    Co do wyjściowego pytania w kontekscie PA to jedyne "obejście" jaki mi
    przychodzi do głowy to art 33 u.1 i 33(3) ale oba będą tu w moim odczuciu
    naciagane.

    --
    Marcin

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1