  • 1. Data: 2008-02-03 21:46:58
    Temat: Zapłata żądanej kwoty przez rozpoczęciem rozprawy w celu unikniecia ewentualnych odsetek
    Od: "Wiesław P." <F...@a...com>

    Witam,
    otrzymałem nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym na pewną kwotę,
    plus odsetki ustawowe.
    Bedę wnosił sprzeciw, ale znając polskie realia rozprawa odbędzie się za
    kilka miesięcy. Czy mogę teraz, przed rozprawą, zapłacić żądaną kwotę
    powodowi, w celu uniknięcia dalszego narastania odsetek ustawowych, na
    wypadek przegrania procesu? (Nie jestem pewny czy sąd uwzględni moje dowody)
    Czy w wypadku przegrania procesu, powód będzie musiał zwrócić mi
    zapłaconą kwotę?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    --
    Wiesław

  • 2. Data: 2008-02-04 17:59:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ""Wiesław P."" <F...@a...com> napisał w wiadomości

    Odsetki są obecnie stosunkowo niewielkie. Z drugiej strony, jak zapłacisz,
    to powód wycofa powództwo i Ty będziesz musiał jego pozywać o zwrot.

  • 3. Data: 2008-02-05 18:57:12
    Od: "Wiesław P." <F...@a...com>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > Odsetki są obecnie stosunkowo niewielkie. Z drugiej strony, jak
    > zapłacisz, to powód wycofa powództwo i Ty będziesz musiał jego pozywać o

    Czy wycofanie powództwa wiąże się z rezygnacją, ze wszystkich roszczeń
    zawartych w pozwie, tj. odsetek ustawowych, kosztów zastępstwa
    procesowego, kosztów sądowych?
    Jeśli nie, zapłacę kwotę odpowiednio mniejszą, aby powod nie wycofał
    powództwa.