  • 1. Data: 2005-08-19 09:05:25
    Temat: Zapłata faktury
    Od: "Rafał " <k...@W...gazeta.pl>

    Czy mam obowiązek zapłacić fakturę wystawioną przez firmę X jeżeli umowę mam
    podpisaną z firmą Y, a firma X jest następcą prawnym firmy Y o czym wiem z
    mediów, ale nie dostałem takiej informacji bezpośrednio z firmy Y???

    Czy w powyższym przypadku firma X może przetwarzać moje dane osobowe, jeżeli
    zgodę na to wyraziłem jedynie w odniesieniu do firmy Y?

  • 2. Data: 2005-08-19 10:08:50
    Temat: Re: Zapłata faktury
    Od: "Zbig.T" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Rafał " <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeżeli
    > zgodę na to wyraziłem jedynie w odniesieniu do firmy Y?

    Rozumie się, że po "zniknięciu" firmy Y nie korzystałeś z już usług firmy X
    i dlatego nie masz zamiaru płacić ? Pzdr.

  • 3. Data: 2005-08-19 11:56:06
    Od: "Rafał " <k...@N...gazeta.pl>

    Zbig.T <t...@i...pl> napisał(a):

    > Rozumie się, że po "zniknięciu" firmy Y nie korzystałeś z już usług firmy X
    > i dlatego nie masz zamiaru płacić ? Pzdr.

    Zarówno firma X jak i Y są firmami dostarczającymi sygnał TV do mieszkań. W
    momencie gdy spółka X przejęła spółkę Y sygnał cały czas był dostarczany na
    warunkach umowy ze spółką Y. Moim zdaniem nie miałem obowiązku informować
    spółki X, iż chcę wypowiedzieć umowę, gdyż ze spółką X nie łączyła i nie
    łączy mnie żadna umowa. Traktuję fakt dostarczania sygnału TV do mojego
    mieszkania przez firmę X jako "darowiznę" :-)

  • 4. Data: 2005-08-19 14:59:35
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Rafał napisał(a):

> [...]
    > łączy mnie żadna umowa. Traktuję fakt dostarczania sygnału TV do mojego
    > mieszkania przez firmę X jako "darowiznę" :-)

    mam nieodparte wrażenie, że się mylisz.

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.

    GG: 4494911 Tlen: stern75

  • 5. Data: 2005-08-19 19:47:50
    Od: "stef" <s...@j...pl>

> [...]
    > jeżeli
    > zgodę na to wyraziłem jedynie w odniesieniu do firmy Y?

    Witam
    Tak,oczywiście masz obowiązek zapłaty za usługę firmie X, ponieważ odebrałeś
    usługę
    w całości z tej firmy. Nie jest ważne dla Ciebie,że X i Y dogadały się z
    przyczyn sobie znanych.
    Jak domniemam ,Ty nie ucierpiałeś z powodu złej usługi. Na pewno byłoby
    grzecznie poinformować
    swoich odbiorców, że firma X przyjęła z całą konsekwencją zobowiązania firmy
    Y. W ten to sposób
    wykazałby swój szacunek wobec klienta i tym samym rozwiałaby wątpliwości
    swoich usługobiorców.
    Pozdrawiam
    Stef

  • 6. Data: 2005-08-19 22:32:24
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    stef napisał(a):

> [...]
    > Y. W ten to sposób
    > wykazałby swój szacunek wobec klienta i tym samym rozwiałaby wątpliwości

    Tu nie chodzi o grzeczność, a o prawo. Świadczenie usług
    telekomunikacyjnych podlega dość szczególnym rygorom, jeżeli chodzi o
    usługi dostarczane na podstawie umowy lub bez niej. W tym przypadku
    operator X ma obowiązek powiadomienia swoich abonentów, że przejął
    obowiązki płynace z umów zawartych z operatorem Y. Formalnie abonent
    może do momentu powiadomienia zakwestionować każdą fakturę wystawioną mu
    przez nieznaną firmę.

    M.