  • 1. Data: 2003-04-26 19:20:23
    Temat: Zaległości za abonament - TV kablowa
    Od: "Piotr C." <p...@m...com>

    Witam,

    W skrócie: operator CATV twierdzi, że zalegam z _jakimiś_ płatnościami, ale
    nie potrafi określić, za które miesiące którego roku. Opłaty są przez wpłatę
    na konto / książeczkę abonencką, nie ma wysyłanych faktur. Czy operator musi
    wykazać, za który miesiąc zalegam? Bo najpierw twierdzili że za luty i
    marzec b.r., jak przyniosłem dowody wpłat, stwierdzili że nie mogą podać za
    co zalegam, bo tak działa ich system informatyczny.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-04-26 20:50:43
    Temat: Re: Zaległości za abonament - TV kablowa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Generalnie muszą udowodnić, że im zalegasz. Najprostszy sposób, to
    zsumowanie należności wymaganych, zsumowanie należności uregulowanych i ich
    porównanie. Wówczas wiadomo, że zalegasz. To, za jaki miesiąc ma moim
    zdaniem drugorzędne znaczenie. Piszesz, że płacisz na podstawie książeczki.
    No to w sumie możesz w styczniu zapłacić blankietem grudniowym. Ich system
    tego nie wykryje, bo pewnie sprawdza tylko wpłatę. Dalej za luty do
    listopada płacisz normalnie. Za grudzień nie płacisz, a gdy pytają o
    zapłatę, to im przynosisz blankiet który uregulowałeś w styczniu, że to za
    grudzień.

    Dochodzę do wniosku, że wtej sytuacji oni powinni jednak gromadzić te
    odcinki z zapłątą. Teraz powinni wyjąć je i sparwdzić, jak to placiłeś. Jak
    tego nie mają, to jest lekki kłopot. Najprościej, jak im zaniesiesz
    wszytskie dowody wpłaty za okres do przedawnienia. Czyli, jeśli się nie
    mylę, powinieneś im zanieść ostatnich 36 dowodów. Wówczas nie będzie
    problemu.

    Ale jeśli nie masz? No cóż, zasadniczo funkcjonuje takie prawo, że
    skwitowanie następnej należności jest pokwitowaniem poprednich. No to jeśli
    na przykład rozliczyli ostatni rok, to wystarczy, że przyniesiesz 4-5
    blankietów z tego roku.

    Tak, czy inaczej, to na dłużniku ciąży obowiązek udowodnienia, że należność
    uregulował. Dłużnikiem jesteś Ty.

    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-