-
1. Data: 2007-08-31 20:49:04
Temat: Zakupy w sklepie internetowym - problem z realizacją zamówienia
Od: m...@g...com
Witam,
5 sierpnia złożyłem zamówienie w sklepie mixmedia.pl, na stronie
towaru widniała informacja, że towar jest dostępny od zaraz. Niestety
po 3 dniach poinformowano mnie, że towaru nie ma i jest dla mnie
zamówiony i będzie dostępny za maksymalnie 21 dni roboczych! Po 14
dniach zadałem pytanie co słychać i co się stanie po 21 dniach.
Dostałem odpowiedz, że sprzęt powinien być w piątek i mam się zapoznać
z regulaminem. Niestety dzisiaj otrzymałem wiadomość, że sprzętu nie
ma i nie wiadomo kiedy będzie - ale oni go dla mnie zamówili zgodnie z
regulaminem http://mixmedia.pl/?artykul=2. Z regulaminu wynika, że nie
ma możliwości rezygnacji z zamówienia. Tylko sklep może zrezygnować.
Na jaką ustawę mam się powołać aby zrezygnować z tego sklepu?
-
2. Data: 2007-08-31 21:21:49
Temat: Re: Zakupy w sklepie internetowym - problem z realizacją zamówienia
Od: castrol <j...@w...wp.pl>
m...@g...com pisze:
> Z regulaminu wynika, że nie
> ma możliwości rezygnacji z zamówienia.
Juz zaplaciles za towar? Jesli nie to ich olej, a oni niech sobie
realizuja Twoje zamowienie jesli chca - ich sprawa.
--
Pozdrawiam
Jacek
-
3. Data: 2007-08-31 21:26:06
Temat: Re: Zakupy w sklepie internetowym - problem z realizacją zamówienia
Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
news:1188593344.608159.302450@o80g2000hse.googlegrou
ps.com...
Witam,
5 sierpnia złożyłem zamówienie w sklepie mixmedia.pl, na stronie
towaru widniała informacja, że towar jest dostępny od zaraz. Niestety
po 3 dniach poinformowano mnie, że towaru nie ma i jest dla mnie
zamówiony i będzie dostępny za maksymalnie 21 dni roboczych! Po 14
dniach zadałem pytanie co słychać i co się stanie po 21 dniach.
Dostałem odpowiedz, że sprzęt powinien być w piątek i mam się zapoznać
z regulaminem. Niestety dzisiaj otrzymałem wiadomość, że sprzętu nie
ma i nie wiadomo kiedy będzie - ale oni go dla mnie zamówili zgodnie z
regulaminem http://mixmedia.pl/?artykul=2. Z regulaminu wynika, że nie
ma możliwości rezygnacji z zamówienia. Tylko sklep może zrezygnować.
Na jaką ustawę mam się powołać aby zrezygnować z tego sklepu?
witam
w mojej ocenie najlepszym wyjściem jest skorzystanie z uprawnień jakie daje
art.12 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów (...) z 2.03.2000r.;
przepis ten reguluje termin w jakim sprzedawca winien wykonać swe
zobowiązanie; skoro złożyłeś zamówienie a oni to przyjęli, doszło do
zawarcia umowy sprzedaży; teraz następuje jej wykonanie - sprzedawca musi
wydac ci zamówiniony towar, a ty - zapłacić za niego w sposób przez ciebie
wybrany; art.12 reguluje wykonanie umowy przez sprzedawcę i uprawnienie
kupującego w razie niemożności spełnienia przez sprzedawcę świadczenie z
powodu niedostępności przedmiotu umowy, albo w razie przejściowej
niemożności spełnienia świadczenia;
zajrzyj do tej ustawy - ujednolicone teksty ustaw są na stronie
www.sejm.gov.pl;
jednocześnie w mojej ocenie zapis regulaminu sklepu, że rezygnacja z
zamówienia przysługuje wyłącznie sprzedawcy, jest klauzulą abuzywną w myśl
art.385 [1] kc w zw. z art.385 [3] pkt14 kc - niedozwolonymi postanowieniami
umownymi są te, które w szczególności: (...) 14) pozbawiają wyłącznie
konsumenta uprawnienie do rozwiązania umowy, odstąpienia od niej lub jej
wypowiedzenia;
w razie pytań, pisz
pzdr
k
-
4. Data: 2007-08-31 21:42:34
Temat: Re: Zakupy w sklepie internetowym - problem z realizacją zamówienia
Od: m...@g...com
On 31 Sie, 23:26, "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
wrote:
> Użytkownik <m...@g...com> napisał w
wiadomościnews:1188593344.608159.302450@o80g2000hse.
googlegroups.com...
> Witam,
> 5 sierpnia złożyłem zamówienie w sklepie mixmedia.pl, na stronie
> towaru widniała informacja, że towar jest dostępny od zaraz. Niestety
> po 3 dniach poinformowano mnie, że towaru nie ma i jest dla mnie
> zamówiony i będzie dostępny za maksymalnie 21 dni roboczych! Po 14
> dniach zadałem pytanie co słychać i co się stanie po 21 dniach.
> Dostałem odpowiedz, że sprzęt powinien być w piątek i mam się zapoznać
> z regulaminem. Niestety dzisiaj otrzymałem wiadomość, że sprzętu nie
> ma i nie wiadomo kiedy będzie - ale oni go dla mnie zamówili zgodnie z
> regulaminemhttp://mixmedia.pl/?artykul=2. Z regulaminu wynika, że nie
> ma możliwości rezygnacji z zamówienia. Tylko sklep może zrezygnować.
> Na jaką ustawę mam się powołać aby zrezygnować z tego sklepu?
>
> witam
>
> w mojej ocenie najlepszym wyjściem jest skorzystanie z uprawnień jakie daje
> art.12 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów (...) z 2.03.2000r.;
> przepis ten reguluje termin w jakim sprzedawca winien wykonać swe
> zobowiązanie; skoro złożyłeś zamówienie a oni to przyjęli, doszło do
> zawarcia umowy sprzedaży; teraz następuje jej wykonanie - sprzedawca musi
> wydac ci zamówiniony towar, a ty - zapłacić za niego w sposób przez ciebie
> wybrany; art.12 reguluje wykonanie umowy przez sprzedawcę i uprawnienie
> kupującego w razie niemożności spełnienia przez sprzedawcę świadczenie z
> powodu niedostępności przedmiotu umowy, albo w razie przejściowej
> niemożności spełnienia świadczenia;
> zajrzyj do tej ustawy - ujednolicone teksty ustaw są na stroniewww.sejm.gov.pl;
>
> jednocześnie w mojej ocenie zapis regulaminu sklepu, że rezygnacja z
> zamówienia przysługuje wyłącznie sprzedawcy, jest klauzulą abuzywną w myśl
> art.385 [1] kc w zw. z art.385 [3] pkt14 kc - niedozwolonymi postanowieniami
> umownymi są te, które w szczególności: (...) 14) pozbawiają wyłącznie
> konsumenta uprawnienie do rozwiązania umowy, odstąpienia od niej lub jej
> wypowiedzenia;
>
> w razie pytań, pisz
>
> pzdr
> k
Dziękuję za pomoc! Na szczęście nie zapłaciłem za towar bo firma ta
prosi o przelew dopiero po potwierdzeniu dostępności towaru. Napiszę
pismo powołując sie na paragrafy i poszukam lepszego sklepu - na
szczęście bez konsekwencji finansowych!
-
5. Data: 2007-09-01 18:56:12
Temat: Re: Zakupy w sklepie internetowym - problem z realizacją zamówienia
Od: Ania <a...@g...pl>
m...@g...com pisze:
> On 31 Sie, 23:26, "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
> wrote:
>>
>> k
>
> Dziękuję za pomoc! Na szczęście nie zapłaciłem za towar bo firma ta
> prosi o przelew dopiero po potwierdzeniu dostępności towaru. Napiszę
> pismo powołując sie na paragrafy i poszukam lepszego sklepu - na
> szczęście bez konsekwencji finansowych!
>
witam
sama prowadze sklep internetowy, zgodnie z ustawa masz 10 dni po
otrzymaniu towaru na odstapienie od umowy, mozesz zwrocic ten towar (my
dajemy 30) i nie wydaje mi sie aby brak zapisu w regualminie albo nawet
zapis mowiacy ze nie masz takiego prawa umozliwial lamanie ustawy, wiec
nie musisz sie przejmowac jesli chodzi o utrate kasy...
zreszta sklep ma ten zapis w gwarancjach i reklamacjach w pkt 3
a przy okazji, co jesli klient cos zamowi i bedzie chcial zaplacic przy
odbiorze, a przy odbiorze jednak zrezygnuje... sprzedawca chyba nie ma
haka aby go zobligowal do wywiazania sie z umowy i zakupu towaru,
jak to jest czy musi kupic... i np. zrezygnowac w przeciagu 10 dni, czy
moze zrezygnowac od razu :)
pozdrawiam
-
6. Data: 2007-09-01 19:01:59
Temat: Re: Zakupy w sklepie internetowym - problem z realizacją zamówienia
Od: Ania <a...@g...pl>
Ania pisze:
aaa... jesli zakupy dotycza wyposazenia lazienek, moge Ci na priva
podeslac adres mojego sklepu :)
z 30 dniowa gwarancja zwrotu...
pzdr