  • 1. Data: 2010-03-30 07:38:44
    Temat: Zakaz parkowania a droga wewnętrzna
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Mam pytanie o taką sytuację na drodze:

    http://i.imgur.com/IUxwf.jpg

    Czy można zaparkować pomiędzy pierwszym a drugim znakiem?

    Czy zakaz obowiązuje za drugim znakiem?

    CROSS: p.s.p, p.m.t, FUT: p.m.t

  • 2. Data: 2010-03-30 07:50:21
    Temat: Re: Zakaz parkowania a droga wewnętrzna
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Stefan pisze:
    > Mam pytanie o taką sytuację na drodze:
    >
    > http://i.imgur.com/IUxwf.jpg
    >
    > Czy można zaparkować pomiędzy pierwszym a drugim znakiem?
    >
    > Czy zakaz obowiązuje za drugim znakiem?

    Za drugim znakiem w zasadzie znak zakazu jest niepotrzebny, bo tam
    obowiązuje zakaz parkowania wynikający z innych przepisów....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2010-03-30 08:18:23
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Tomasz Kaczanowski napisał:

    > Za drugim znakiem w zasadzie znak zakazu jest niepotrzebny, bo tam
    > obowiązuje zakaz parkowania wynikający z innych przepisów....

    Raczej za drugim znakiem znika zakaz parkowania wynikający z innych
    przepisów, ale nie odwołuje on działania pierwszego znaku.

  • 4. Data: 2010-03-30 08:23:33
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    cyklista pisze:

    > Raczej za drugim znakiem znika zakaz parkowania wynikający z innych
    > przepisów, ale nie odwołuje on działania pierwszego znaku.

    Hmm - czyżbyś był przekonany, że można parkować przy przejściu dla
    pieszych, albo przy skrzyżowaniu? Więc za znakiem koniec drogi
    wewnętrznej nie można parkować w związku z działaniem innych przepisów...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2010-03-30 08:39:32
    Od: cyklista <c...@k...pl>

> [...]
    > pieszych, albo przy skrzyżowaniu? Więc za znakiem koniec drogi
    > wewnętrznej nie można parkować w związku z działaniem innych przepisów...

    Absolutnie nie jestem do tego przekonany, i również uważam że znak zakaz
    parkowania jest tam w ogóle niepotrzebny. Obniosłem sie tylko do
    znaczenia zakończenia drogi wewnętrznej.

  • 6. Data: 2010-03-30 09:16:55
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    parkowania jest tam w ogóle niepotrzebny. Obniosłem sie tylko do
    znaczenia zakończenia drogi wewnętrznej.

    I bez sensu jest tabliczka pod zakazem zatrzymywania

    Fantom

  • 7. Data: 2010-03-30 09:19:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Fantom pisze:
    > I bez sensu jest tabliczka pod zakazem zatrzymywania

    Też fakt, więc możliwe, ze ktoś ten znak postawił lata temu, za
    panowania innych przepisów i jakoś nikt nie pomyślał by to zmienić...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2010-03-31 19:20:22
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    cyklista pisze:
> [...]

    No tak, to jest oczywiste, jednak zakladajac ze nie ma tam przejscia dla
    pieszych, czy zakaz parkowania obowiazuje za koncem ulicy wewnetrznej?

    > Raczej za drugim znakiem znika zakaz parkowania wynikający z innych
    > przepisów, ale nie odwołuje on działania pierwszego znaku.

    Zakladajac ze jestem wlascicielem/zarzadza ulicy takiej jak na zdjeciu,
    czy moge przed jej koncem postawic znak 'ograniczenie predkosci do 200'
    i czy bedzie on obowiazywal za koncem ulicy wewnetrznej?

  • 9. Data: 2010-04-01 09:16:09
    Od: "Gray" <n...@a...com>

    Użytkownik "Stefan" napisał w wiadomości

> [...]
    > czy moge przed jej koncem postawic znak 'ograniczenie predkosci do 200' i
    > czy bedzie on obowiazywal za koncem ulicy wewnetrznej?

    Gwoli ścisłości ten drugi "znak" to tablica informacyjna ustawiona przez
    właściciela drogi. Nie jest to znak drogowy w rozumieniu Pord. Właściciel
    drogi wewnętrznej może oczywiście ustawiać własne znaki regulujące ruch
    pojazdów na jego terenie, ale organa państwowe nie będą ścigać za ich
    nieprzestrzeganie. Znacznie prościej uznać, że tego "znaku" tam nie ma.
    Wtedy sytuacja będzie jasna. Na drogach publicznych stosujemy się do znaków
    określonych w Pord. To wszystko.

    Pzdr.
    --
    Gray

  • 10. Data: 2010-04-01 10:39:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Mar 2010, Stefan wrote:

    > Zakladajac ze jestem wlascicielem/zarzadza ulicy takiej jak na zdjeciu, czy
    > moge przed jej koncem postawic znak 'ograniczenie predkosci do 200' i czy
    > bedzie on obowiazywal za koncem ulicy wewnetrznej?

    W roli argumentu mi się spodobało :)

    pzdr, Gotfryd