  • 1. Data: 2009-01-24 17:47:35
    Temat: Zagraniczny wyrok (alimenty) a wykonalność w Polsce - pytanie
    Od: "papla" <n...@p...pl>

    Witam, mam irlandzki wyrok dotyczący alimentow, irlandzki sąd ustalił, że
    ojciec dziecka ma płacić co tydzień daną kwotę. Ojciec dziecka nagle
    przestał płacić - ot sam od siebie. Po kilku tygodniach doszło do sprawy
    rozwodowej (w Polsce juz) i Sąd podtrzymał wyrok irlandzki dotycący
    alimentów. Mimo tego ojciec dziecka nie płacił, złożyłam wznosek do
    komornika na podstawie wyroku polskiego. Pytanie: co powinnam zrobić by
    komornik mógł wyegzekwować alimenty na podstawie wyroku irlandzkiego w
    Polsce? Jak nadać klauzule wykonalności w polskim Sądzie? Kwota zaległa nie
    jest aż tak wysoka bym biegła z tym tematem do prawnika...

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-26 17:14:11
    Od: "papla" <n...@p...pl>

    nikt nie pomoże..?

  • 3. Data: 2009-01-27 22:01:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    papla pisze:

    > nikt nie pomoże..?

    Art. 1153 [1] kpc + art. 1153 [2] kpc.

    --
    @2009 Johnson
    Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.

  • 4. Data: 2009-01-27 22:14:54
    Od: "papla" <n...@p...pl>

    dzieki wielkie