  • 1. Data: 2006-11-07 01:04:16
    Temat: Zadatek przelewem ?
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Jak w temacie, można czy nie i dlaczego?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-07 07:10:56
    Temat: Re: Zadatek przelewem ?
    Od: stern <s...@0...pl>

    Marek napisał(a):

    > Jak w temacie, można czy nie i dlaczego?

    przemyśl sobie kwestię i sam zrozumiesz

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-11-07 07:16:20
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Marek porozsypywal nastepujace haczki:
    > Jak w temacie, można czy nie i dlaczego?
    Mozna, a dlaczego nie?
    --
    badzio

  • 4. Data: 2006-11-07 15:04:07
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    stern napisał(a):

    > przemyśl sobie kwestię i sam zrozumiesz

    przemyślałem, ale nie jestem Sądem Najwyższym

    Pozdrawiam
    Marek

  • 5. Data: 2006-11-07 15:18:08
    Od: stern <s...@0...pl>

    Marek napisał(a):

    > przemyślałem, ale nie jestem Sądem Najwyższym

    tu nie trzeba być SN, tu wystarczy zrozumieć pytanie

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 6. Data: 2006-11-07 15:26:02
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał

    > przemyślałem, ale nie jestem Sądem Najwyższym

    To może napisz dlaczego masz wątpliwości? Co miałoby stać na przeszkodzie?

  • 7. Data: 2006-11-07 16:19:42
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Alek napisał(a):

    > To może napisz dlaczego masz wątpliwości? Co miałoby stać na przeszkodzie?

    bo zadatek daje się przy zawarciu umowy, więc niektórzy twierdzą że nie
    można go zapłacić przelewem (w ciągu np 2 dni) bo to już nie bedzie zadatek.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 8. Data: 2006-11-07 16:29:30
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > bo zadatek daje się przy zawarciu umowy, więc niektórzy twierdzą że nie
    > można go zapłacić przelewem (w ciągu np 2 dni) bo to już nie bedzie zadatek.

    Jak cie zaprosze na golonke z piwem, ale zajmiemy się grą w karty i zabierzesz
    żarcie do domu to to już nie będzie golonka?

    --
    vertret

  • 9. Data: 2006-11-07 16:52:14
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > bo zadatek daje się przy zawarciu umowy, więc niektórzy twierdzą że nie
    > można go zapłacić przelewem (w ciągu np 2 dni) bo to już nie bedzie

    To mi wygląda na dzielenie włosa na czworo.
    W którym _momencie_ następuje zawrcie umowy, w chwili złożenia podpisu?
    Jak sobie wyobrażasz _jednoczesne_ podpisywanie i liczenie gotówki?

    W tym samym stylu: mam długie imię i nazwisko a piszę powoli więc
    składanie podpisu trwa kilka sekund, czy umowa jest zawarta gdy zacząłem
    składać podpis czy po zakończeniu? A jeśli atrament skończy mi się przed
    postawieniem ostatniej litery to złożyłem podpis czy nie?

    Jeśli w umowie jest zapis o zadatku i o tym, że jest on płatny przelewem w
    jakimś tam terminie to nie widzę problemu.

  • 10. Data: 2006-11-07 16:59:14
    Od: stern <s...@0...pl>

    Marek napisał(a):

    > bo zadatek daje się przy zawarciu umowy, więc niektórzy twierdzą że nie
    > można go zapłacić przelewem (w ciągu np 2 dni) bo to już nie bedzie
    > zadatek.

    jak wspomniano, będzie jeżeli umowa wyraźnie to przewiduje.

    są natomiast głosy, że jeśli jedna strona drugiej wręcza jakąś kwotę po
    zawarciu umowy, to nie ma "domniemania" zadatku. (Te same głosy mówią,
    zresztą, że wręczenie kwoty przed zawarciem umowy to też nie jest
    "domniemanie" zadatku).

    pozdro.

    ps. wyjaśniłbyś od razu wątpliwości i uniknęlibyśmy wszyscy zbędnego
    pisania.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911