  • 1. Data: 2008-04-01 08:50:58
    Temat: Wzrost oplat w spoldzielni mieszkaniowej - zaskarzenie podwyzki do sadu
    Od: Olek Kwas <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    Proszę o informacje dotyczące zaskarżenia wzrostu opłat w spółdzielni
    mieszkaniowej do sądu.
    1) do jakiego sądu (rejonowego, okręgowego) należy wnieść pozew?
    2) jaka jest wysokość wpisu?
    3) czy możliwe jest zaskarżenie podwyżki przez kilka osób jednym pozwem
    i jak wtedy wygląda naliczenie kosztów (jedna opłata, każdy płaci za
    siebie)?
    Pozdrawiam,
    Olek Kwas

  • 2. Data: 2008-04-01 10:10:16
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Olek Kwas pisze:

    > Proszę o informacje dotyczące zaskarżenia wzrostu opłat w spółdzielni
    > mieszkaniowej do sądu.

    Jakich konkretnie opłat ? Jesteś członkiem spółdzielni ? Zresztą -
    najpierw przeczytaj o spółdzielniach: na czym polega ich istota, jak
    działają, jak podejmuje się decyzje itd.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 3. Data: 2008-04-01 13:03:04
    Od: Olek Kwas <k...@p...onet.pl>

    Sebcio wrote:
    > Jakich konkretnie opłat
    To oczywiste. Tych, o których mowa w Art. 4 ust. 8 ustawy o
    spółdzielniach mieszkaniowych. Innych raczej nie można zaskarżyć.

    > ? Jesteś członkiem spółdzielni ?
    To akurat nie ma nic do rzeczy.

    Olek Kwas

  • 4. Data: 2008-04-02 12:26:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Apr 2008, Olek Kwas wrote:

    > To akurat nie ma nic do rzeczy.

    Ależ ma.
    To członkowie pokrywają wszelkie należności, na które brakło innych
    środków. Sp-nia to taka "rozproszona prywatna własność", jak trzeba
    za coś zapłacić (normalnie każdy właściciel musi płacić za swoje)
    to już sobie tych "rozproszonych" znajdą ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-04-10 11:01:16
    Od: Olek Kwas <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > za coś zapłacić (normalnie każdy właściciel musi płacić za swoje)
    > to już sobie tych "rozproszonych" znajdą ;)

    No cóż. Starałem się sformułować pytanie konkretnie. Powiem nieskromnie,
    że chyba na temat spółdzielni wiem niemało, a pytanie dotyczyło
    określonej procedury. I członkostwo akurat nie ma tu nic do rzeczy -
    proponuję zajrzeć do ustawy.
    Może ktoś z Szanownych Grupowiczów jednak ma wiedzę, którą zechciałby
    się ze mną podzielić?
    Olek