-
1. Data: 2004-07-20 07:03:41
Temat: Wyzerowane rachunki.
Od: "Witek L." <w...@s...pl>
Witam,
Sytuacja jest dziwna.
Od 3-4 miesięcy dostaję rachunki za telefon od TP SA i na każdym z nich
pod kwotą do zapłacenia jest napisane, że istnieje nadpłata z porzedniego
miesiąca w kwocie dokładnie takiej na ile opiewa rachunek i suma sumarum
do zapłaty jest zero złotych.
Oczywiście nie dokonywałem żadnych nadpłat w poprzednich miesiącach.
Cieszy mnie to ogromnie ten stan rzeczy, ale zaczynam się obawiać, czy po
pewnym czasie TP SA powie, że zaszła jakaś pomyłka w ich systemi
billingowym i każe mi zapłacić za wszystkie wyzerowane pomyłkowo faktury.
Z jednej strony nie chcę nieuczciwie korzystać za darmo z usług TP SA, a z
drugiej jak nie potrafią poprawnie zafakturować, to niech może wezmą się
za coś innego......
Proszę o komentarz, czy TP SA może ode mnie zażądać zapłaty za poprzednie
faktury?
Jeśli tak, to czy konieczna tu będzie jakaś podstawa prawna, czy wystarczy
stwierdzenie, że błędnie działał system billingowy, choć dlaczego to ja
mam ponosić tego konsekwencje.
Pozdr.
Witek
-
2. Data: 2004-07-20 08:17:12
Temat: Re: Wyzerowane rachunki.
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Witek L." <w...@s...pl> napisał w wiadomości
news:cdig71$1si$1@nemesis.news.tpi.pl...
Zarzucić Ci niepłacenia rachunków raczej nie mogą. W końcu sami twierdzą, że
nic im winien nie jesteś. Obowiązku znać się na tym nie masz. Ale poprosić o
zapłatę mają prawo aż do przedawnienia. Z tym, że bez odsetek karnych.
-
3. Data: 2004-07-20 12:24:07
Temat: Re: Wyzerowane rachunki.
Od: "adam" <a...@t...onet.pl>
stworz konto np. w mbanku (bez oplat)
przelewaj sobie na nie kwoty jakie powinny byc nalezne TPSA
jesli nie upomna sie w ciagu 3 lat bedziesz mial na fajne wakacje ':)
jak sie upomna bedziesz mial z czego splacic :( ale moze jakies procenty
zostana na lody ;)
pozdr.a
-
4. Data: 2004-07-20 12:44:23
Temat: Re: Wyzerowane rachunki.
Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>
Użytkownik "Witek L." <w...@s...pl> napisał w wiadomości
news:cdig71$1si$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam,
> Proszę o komentarz, czy TP SA może ode mnie zażądać zapłaty za
poprzednie
> faktury?
oczywiście, że może. świadczyli usługę, ty z usługi korzystałeś
> Jeśli tak, to czy konieczna tu będzie jakaś podstawa prawna, czy
wystarczy
> stwierdzenie, że błędnie działał system billingowy, choć dlaczego
to ja
> mam ponosić tego konsekwencje.
wystarczy korekta ze względu na błąd - jeżeli nie negujesz ilości
rozmów
konsekwencji żadnych nie poniesiesz, bo też nie ma ku temu
przesłanek.
jak się zorientują, wyślą ci korektę i poproszą o zapłątę całości na
raz.
ty oczywiście zadzwonisz i stwierdzisz, że jednorazowo taaakiej kwoty
nie wyasygnujesz
więc proszisz o rozłożenie na raty, takie jak miały by być poprawne
rachunki.
oni stwierdzą, że OK i będą raty dopisywać do kolejnych rachunków.
ćwiczyłem temat 3 miesiące temu
pozdr
Traaq
-
5. Data: 2004-07-20 16:11:05
Temat: Re: Wyzerowane rachunki.
Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>
Użytkownik "Witek L." <w...@s...pl> napisał w wiadomości
news:cdig71$1si$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam,
>
> Sytuacja jest dziwna.
Fakt, ja miałem tak, że zawsze mylili się na swoją korzyść... teraz
próbuję to odkręcić i jest to straszliwie ciężka sprawa.
[...]
> Proszę o komentarz, czy TP SA może ode mnie zażądać zapłaty za
poprzednie
> faktury?
Zapewne wystawią faktury korygujące...
> Jeśli tak, to czy konieczna tu będzie jakaś podstawa prawna, czy
wystarczy
> stwierdzenie, że błędnie działał system billingowy, choć dlaczego to
ja
> mam ponosić tego konsekwencje.
Bo tpsa jest monopolistą.
Proponuję, żebyś już teraz spróbował się dodzwonić na 9393 i zacząć
wyjaśniać sprawę.
pozdrawiam
Alek
-
6. Data: 2004-07-22 10:02:20
Temat: Re: Wyzerowane rachunki.
Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>
Witek L. said the following on 2004-07-20 09:03:
> Witam,
>
> Sytuacja jest dziwna.
> Od 3-4 miesięcy dostaję rachunki za telefon od TP SA i na każdym z nich
> pod kwotą do zapłacenia jest napisane, że istnieje nadpłata z porzedniego
> miesiąca w kwocie dokładnie takiej na ile opiewa rachunek i suma sumarum
> do zapłaty jest zero złotych.
Hmm.
Bardzo dziwne. Może zrób coś takiego co ja: zadzwoń na 9393 i poproś o
wyajśnienie skąd nadpłata i jeszcze o przysłenie stanu rozliczeń. ja po
takim talefonie dostałem ładna tabelke zkiedy mi fakturę naliczyli a
kiedy zapłaciłem.
KJ
--
JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl