  • 1. Data: 2009-02-08 08:52:00
    Temat: Wypowiedzenie złożone przed czasem
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    mam numer w sieci Plus z podpisaną umową do końca marca. Złożyłem
    wypowiedzenie, które zostało odrzucone, bowiem można wypowiedzieć tylko
    dokładnie na miesiąc przed. Wcześniej nie przyjmują. Czy to jest zgodne z
    prawem? Jak nie wstrzelę się dokładnie w dzień na miesiąc przed, to mi
    przeskoczy o kolejny miesiąc, więc zyskają kolejny miesiąc kasy. Bez sensu
    wg mnie. Rozumiem, że można wymagać zgłoszenia miesiąc wcześniej, ale
    DOKŁADNIE MIESIĄC to bez sensu wg mnie.

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 2. Data: 2009-02-08 09:19:57
    Temat: Re: Wypowiedzenie złożone przed czasem
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Tristan wrote:
> [...]
    > wypowiedzenie, które zostało odrzucone, bowiem można wypowiedzieć tylko
    > dokładnie na miesiąc przed. Wcześniej nie przyjmują.

    Jak zostało odrzucone? Występujesz jako konsument czy przedsiębiorca?

    M.

  • 3. Data: 2009-02-08 09:31:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 08 Feb 2009 09:52:00 +0100, Tristan napisał(a):

    > Złożyłem
    > wypowiedzenie, które zostało odrzucone, bowiem można wypowiedzieć tylko
    > dokładnie na miesiąc przed. Wcześniej nie przyjmują.

    To jest stary i bezprawny numer Polkomtela. Jeśli prawidłowo określiłeś
    termin wypowiedzenia, to ma zastosowanie art. 116 par. 1 w zw. z art. 89
    kc, czego Polkomtel od lat nie chce zrozumieć.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2009-02-08 09:56:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 08 luty 2009 10:19
    (autor Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gmm840$5p0$1@news.onet.pl>):

    > Jak zostało odrzucone?

    Napisali, że teraz to by mi musieli karę naliczyć, bo dla nich wypowiedzenie
    trwa dokładnie miesiąc, a za miesiąc to jeszcze mam umowę. Nie mam skanera,
    a pismo zajmuje całe A4, więc przepisywać mi się nie chce. Zresztą kurde
    gdzieś je wcisłem.

    > Występujesz jako konsument czy przedsiębiorca?

    przedsiębiorca.

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 08 luty 2009 10:31
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > To jest stary i bezprawny numer Polkomtela. Jeśli prawidłowo określiłeś
    > termin wypowiedzenia,

    A co to znaczy prawidłowo? napisałem tak:

    =============================

    Polkomtel SA
    02-675 Warszawa;
    ul. Wołoska 16

    sprawa: rezygnacja z przedłużenia umowy

    W tej chwili korzystam z usług Polkomtela jako abonent telefonu +48 697 xxx
    xxx. Umowa wygasa wiosną 2009. Chciałbym z niej zrezygnować w najbliższym
    możliwym momencie, w którym nie będę musiał już płacić kary za zerwanie
    umowy.

    Proszę o potwierdzenie przyjęcia mojej rezygnacji oraz powiadomienie o
    dacie, z jaką telefon zostanie wyłączony.

  • 5. Data: 2009-02-08 10:37:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > A co to znaczy prawidłowo? napisałem tak:

    [ciach]

    Naprawdę tak napisałeś czy tylko sobie żartujesz?

  • 6. Data: 2009-02-08 10:45:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > sprawa: rezygnacja z przedłużenia umowy
    >
    > . Chciałbym z niej zrezygnować w najbliższym
    > możliwym momencie, w którym nie będę musiał już płacić kary za zerwanie
    > umowy.

    A nie lepiej, "oświadczam, iz z dniem [takim i takim] wypowiadam umowę [taką
    i taką].
    Zgodnie z [takim i takim] punktem regulaminu umowa ulega rozwiazaniu z dniem
    [takim i takim]

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-02-08 11:46:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > [taką i taką].
    > Zgodnie z [takim i takim] punktem regulaminu umowa ulega rozwiazaniu z

    Może i lepiej, tylko czy wszyscy mają obowiązek stosować ten wzór?
    Zwłaszcza, ze nie bardzo pewnie każdemu chce się przez te regulaminy
    przekopywać.

  • 8. Data: 2009-02-08 12:38:03
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 08 luty 2009 12:46
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gmmgvf$3e0$2@inews.gazeta.pl>):

    > Może i lepiej, tylko czy wszyscy mają obowiązek stosować ten wzór?
    > Zwłaszcza, ze nie bardzo pewnie każdemu chce się przez te regulaminy
    > przekopywać.

    Zwłaszcza, że umowę zadziałem gdzieś i po prostu dokładniej daty nie znałem.

  • 9. Data: 2009-02-08 14:45:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Tristan" <n...@s...pl> wrote
    > wypowiedzenie, które zostało odrzucone, bowiem można wypowiedzieć tylko
    > dokładnie na miesiąc przed. Wcześniej nie przyjmują.

    Coś mi się wydaję, że grają na zwłokę. Wyraźnie trzeba napisać, że
    wypowiadasz z tym a tym dniem (dokładnie na miesią), a przesłać możesz kiedy
    chcesz. Z Twojego wypowiedzenia wynikało, że chcesz złożyć w innym terminie
    niż to otrzymali, może wykorzystali niejednoznaczność?

  • 10. Data: 2009-02-08 14:55:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 08 Feb 2009 10:56:07 +0100, Tristan napisał(a):

> [...]
    > xxx xxx. Umowa wygasa wiosną 2009. Chciałbym z niej zrezygnować w
    > najbliższym możliwym momencie, w którym nie będę musiał już płacić kary

    No to napisałeś maksymalnie wujowo.
    Ma być termin, ma być oświadczenie woli a nie "chciałbym"..."w
    najbliższym momencie".

    Jak napiszesz "niniejszym wypowiadam umowę z dniem xxx, z zachowaniem
    okresu wypowiedzenia" to Polkomtel może co najwyżej wykonać Twą
    dyspozycję.
    Tak, wiem, że nawet w takim przypadku oni potrafią kombinować. Ale na
    widok takiego pisma jak Twoje nie zrobiłbym nic innego.