  • 1. Data: 2002-11-03 22:30:25
    Temat: Wypadek na autostradzie?
    Od: "Tomasz Rusiecki" <t...@j...pl>

    Witam serdecznie wszystkich grupowiczow!

    29 listopada 2001 roku miałem wypadek na autostradzie. Kierujacy, jadacy
    prawym pasem ruchu nagle bez zasygnalizowania kierunkowskazem zjechal na moj
    pas ruchu (w momencie kiedy ja bylem w polowie auta tego czlowieka
    wyprzedzajac go). Czlowiek ten zeznal na policji, ze nie zauwazyl mnie w
    lusterku. Podobnie zeznaly 3 osoby z jego auta i 3 z mojego. Pomimo
    oczywistej i jasnej sytuacji nie wyplacono mi odszkodowania z OC sprawcy.
    Nagle po ponad 11 miesiacach otrzymalem wezwanie do sadu w charakterze
    oskarzonego o spowodowanie zagrozenia bezpieczenstwa w ruchu drogowym. Jeden
    ze swiadkow z mojego auta skladajac zeznania w swoim miejscu zamieszkania
    otrzymal kartke na ktorej bylo napisane, ze poruszalem sie prawym pasem
    ruchu!!! Kiedy temu zaprzeczal w swoich zeznaniach byl pouczany i straszony
    odpowiedzialnoscia karna za skladanie falszywych zeznan. Co powinienem
    zrobic w tej sytuacji? Czy moge zlozyc skarge do prokuratury o naklanianie
    do skladania falszywych zeznan?

    Prosze o pomoc.
    Tomasz Rusiecki

  • 2. Data: 2002-11-05 12:32:58
    Temat: Re: Wypadek na autostradzie?
    Od: "Baequesh" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Rusiecki" <t...@j...pl> napisał w wiadomości
    > ze swiadkow z mojego auta skladajac zeznania w swoim miejscu zamieszkania
    > otrzymal kartke na ktorej bylo napisane, ze poruszalem sie prawym pasem
    > ruchu!!!

    Policja byla wzywana? Jesli tak, to chyba na podstawie uszkodzen ocenila
    przebieg zdarzenia - przeciez gdybys jechal prawym pasem uszkodzenia bylyby
    inne. Poza tym co to znaczy "otrzymal kartke"? Na jakiej podstawie
    odszkodowanie nie zostalo wyplacone?

    Pzdr
    Adam

  • 3. Data: 2002-11-06 00:50:36
    Od: "Tomasz Rusiecki" <t...@j...pl>

    > Policja byla wzywana? Jesli tak, to chyba na podstawie uszkodzen ocenila
    > przebieg zdarzenia - przeciez gdybys jechal prawym pasem uszkodzenia
    bylyby
    > inne.

    Policja byla wezwana. Nie ukarala mandatem na miejscu wypadku nikogo, tylko
    skierowala sprawe do Sadu Grodzkiego z wnioskiem o ukaranie mnie
    uzasadniajac, ze
    z niewyjasnionych przyczyn zjechalem na prawy pas i udezylem w jadacy obok
    samochod.

    > Poza tym co to znaczy "otrzymal kartke"? Na jakiej podstawie
    > odszkodowanie nie zostalo wyplacone?

    Poniewaz swiadek zeznawal w miejscu swojego zamieszkania, przesluchiwal
    go jego dzielnicowy. Przed spisaniem zeznan podal taka kartke swiadkowi
    mowiac, ze otrzymal to od prowadzacego sprawe.

    Pozdr
    TR

  • 4. Data: 2002-11-06 07:08:39
    Od: "Baequesh" <t...@i...pl>

> [...]
    > uzasadniajac, ze
    > z niewyjasnionych przyczyn zjechalem na prawy pas i udezylem w jadacy obok
    Masz pecha - policja uznala, ze jestes winny, a zdanie policji jest istotne
    w sprawie. Podejrzewam, ze proponowali mandat, tylko odmowiles przyjecia.
    Nic wiec dziwnego, ze dostales wezwanie z sadu. Powinienes od razu po
    spornym zdarzeniu sprobowac zatrzymac bezstronnego swiadka z innego
    samochodu (jesli byl). Trzeba bylo rowniez poprosic o opinie rzeczoznawce,
    ktory na podstawie uszkodzen moglby okreslic przebieg zdarzenia.
    Jesli nie masz zadnych argumentow podwazajacych opinie policji - sad
    podtrzyma jej wersje.

    > Poniewaz swiadek zeznawal w miejscu swojego zamieszkania, przesluchiwal
    > go jego dzielnicowy. Przed spisaniem zeznan podal taka kartke swiadkowi
    > mowiac, ze otrzymal to od prowadzacego sprawe.

    Tutaj nic bym nie robil na Twoim miejscu.

    Pzdr
    Adam