  • 1. Data: 2006-02-16 12:23:10
    Temat: Wynajem, czynsz, kaucja.
    Od: "oMULEc" <s...@o...pl>

    Witam wszystkich

    Piszę z prośbą o poradę w nieciekawej sytuacji. Wynajmuję lokal usługowy, w
    momencie zawarcia umowy najmu wpłaciłem kaucję w wysokości dwukrotnego
    czynszu. Wynajmujący złożył mi wypowiedzenie, opuszczę lokal ostatniego dnia
    marca. 15 lutego mija termin zapłaty czynszu za luty, ale nie jestem skory
    do zapłaty, ponieważ boję się o wpłaconą kaucję. Wynajmujący zdaje się mieć
    długi i widzę, że będzie problem z jej odzyskaniem.

    W związku z tym pytanie: jeśli nie zapłacę czynszu w lutym i marcu
    wynajmujący może potrącić to z kwoty kaucji. Czy w takim momencie ma
    jakiekolwiek prawo uniemożliwić mi korzystanie z lokalu, jeśli posiada
    kaucję i należność z tytułu wynajmu nie przekroczy tak czy siak już nigdy
    wysokości tej kaucji?

    Pozdrawiam
    Szymon