  • 1. Data: 2007-03-10 05:29:06
    Temat: Wynajem
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    Mam lokal(32m2) do wynajecia. Poniewaz
    przez dluzszy czas nie moglem chetnego
    na niego znalezc, wiec zglosilem go do
    biura nieruchomosci(czy jak to tam sie
    nazywa).Przez 2 miesiace mi nikogo
    nie znalezli.
    Ale wczoraj zglosila sie do mnie osoba
    ktora by chciala to wynajac.W umowie
    ktora podpisalem z "biurem nieruchomosci"
    nie dopatrzylem sie wpisu co bedzie w takim
    wypadku jak ja sam znajde najemce.
    Czy w takim wypadku jak podpisze umowe
    z osoba ktora sie do mnie zglosila
    to bede musial cos placic "w biurze
    nieruchomosci" ?
    W umowie nie moge sie doczytac bo
    jak to niektore umowy maja cos
    "drobnum druczkiem" napisane.
    Co powinienem w takim razie zrobic?
    ps: nie chcial bym placic firmie
    ktora mi klienta nie znalazla.
    Rylen

  • 2. Data: 2007-03-10 15:57:54
    Temat: Re: Wynajem
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Rylen" <r...@m...pl> napisał
    > W umowie nie moge sie doczytac bo
    > jak to niektore umowy maja cos
    > "drobnum druczkiem" napisane.
    > Co powinienem w takim razie zrobic?

    Umowa jest najważniejsza, więc dobrze, abyś ją jednak doczytał.

  • 3. Data: 2007-03-20 16:40:47
    Od: "eliza" <n...@n...pl>

    > W umowie nie moge sie doczytac bo
> [...]

    Witam
    Ja pracuje w biurze nieruchomosci, postaram ci sie pomóc.
    Zobacz czy na gorze masz napisane umowa na wyłączność, jesli tak to niestety
    musisz zapłacic , jesli jest napisane tylko umowa posrednictwa przy
    sprzedazy/wynajmie, to jest to umowa otwarta i nie musisz nic płacic.
    Rada dla kazdego, nigdy nie podpisujcie umowy na wyłączność, to nie ma
    sensu, zawsze domagajcie sie umowy otwartej, wtedy jak sami znajdziecie
    klinta biuro sie nie wtraca.
    Jesli podpisales umowe na wyłącznośc, to zawsze mozesz isc i porozmawiac,
    powiedz, ze niikt cie nie poinformował o tym, ze podpisujesz umowe na
    wyłacznosc i ze jest mozliwosc podpisania umowy otwartej.
    Jak trafisz na uczciwe biuro, to zejdaz prowizjii.mam nadzieje, ze pomogłam,
    nie chce zeby kady myslal, ze biura nieruchomosci zawsze pracuja
    wykorzystujac klientów :-)) Ja nigdy nie podpisuje z klientami umow na
    wyłacznosc, uwazam, ze to nie ma sensu
    U nas w biurze uwazamy, ze jesli jeden klient bedzie z nas zadwolony, to
    przyprowadzi 10 innych klientów a jak jeden bedzie czuł sie oszukany to
    odstraszy 20 innych ;-)) Sprawdza sie
    Pozdarwiam
    Eliza