-
1. Data: 2007-04-16 14:18:39
Temat: Wymiana towaru na podstawie zapisów w gwarancji
Od: "Stolat" <c...@g...pl>
Witam wszystkich, mam do Was pytanie. Jakiś czas temu kupiłem sobie laptopa
Aristo prestige 700. Laptop został zakupiony jakiś niecałe 2 lata temu za
kwotę około 4500 brutto. To niestety nie był trafiony zakup, średnio co 3-4
miesiące występowała w nim awaria uniemożliwiającą jego użytkowanie ( 2 razy
wymiana płyty głównej , naprawa "układu zasilania".). Koniec końców doczekał
się 4 poważnych napraw. W gwarancji którą otrzymałem jest zapis stanowiący o
tym że po 4 naprawach jeżeli sprzęt nadal jest niesprawny to należy się
wymiana na podobny i znowu się popsuł. Oddałem go do naprawy z żądaniem
wymiany na nowy,
Plusem tego Laptopa na tamte czasu ( jak i na te) jest matryca o
podwyższonej rozdzielczości ( niedostępna dla standartowych matryc), jak i
karta z prawdziwym akceleratorem 3D. Nie podaję szczegółów aby nie
zaciemniać sytuacji.
Po bojach "łaskawie " zdecydowali się na wymianę na nowy( Prestige 1600) ale
.... Proponują Laptop co prawda nowszego lecz z wymienionych wyżej plusów
brakuje mu matrycy o podwyższonej rozdzielczości i na dodatek jest ona
panoramiczna. Każdy kto pracuje na edytorach graficznych wie jak się nie
komfortowo na niej pracuje.
I teraz sedno sprawy, czy mam się nie zgodzić czy mam zażądać takiego
który spełni oba warunki?
I czy nowa gwarancja powinna mieć taki sam zapis ( o wymianie na nowy po
iluś tam nieudanych naprawach) , wiem że nowe gwarancje nie mają już takiego
zapisu.?
I ostatnie, gwarancja została przedłużona ( odpłatnie) o rok, łącznie 3
lata. Czy nowy też powinien mieć taką gwarancję?
Pozdrawiam Michał
-
2. Data: 2007-04-16 19:54:36
Temat: Re: Wymiana towaru na podstawie zapisów w gwarancji
Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>
Witam,
> I teraz sedno sprawy, czy mam się nie zgodzić czy mam zażądać takiego
> który spełni oba warunki?
> I czy nowa gwarancja powinna mieć taki sam zapis ( o wymianie na nowy po
> iluś tam nieudanych naprawach) , wiem że nowe gwarancje nie mają już takiego
> zapisu.?
> I ostatnie, gwarancja została przedłużona ( odpłatnie) o rok, łącznie 3
> lata. Czy nowy też powinien mieć taką gwarancję?
Musisz zrozumiec jedna rzecz. Gwarancja to umowa cywilnoprawna miedzy Toba, a
sprzedawca. Oznacza to, ze:
1. Jesli masz zapis, ze wymiana miala byc na sprzet podobny, a Ty uwazasz, ze
nie jest on podobny, bo to czy siamto to mozesz postawic sprzedawcy sprawe
tak, ze nie przyjmiesz sprzetu, ktory nie spelnia Twoich oczekiwan. Ale on
moze sie nie zgodzic z Twoja definicja "podobnosci" i wowczas pozostanie Ci
tylko dochodzenie "podobnosci" przed sadem, co moze byc po pierwsze kosztowne,
a po drugie trudno tak naprawde okreslic na ile skuteczne (moze sie okazac, ze
znaczenie mialoby tu na przyklad to, czy wskazane przez Ciebie cechy byly
jakos szczegolnie akcentowane przy sprzedazy zepsutego laptopa i czy jestes w
stanie to udowodnic).
2. Towar po wymianie z tytulu gwarancji jest dalej na tej samej gwarancji, a
nie na zadnej nowej. Kwestia problematyczna jest natomiast czy gwarancja
zostanie przedluzona o czas naprawy, czy bedzie biegnac od poczatku (ostatnio
na ten temat dyskutowalismy i byly rozne opinie).
--
Pozdrawiam,
Pawel
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2007-04-16 19:57:06
Temat: Re: Wymiana towaru na podstawie zapisów w gwarancji
Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>
Witam jeszcze raz,
3. Oczywiscie wolno Ci sie zrzec poprzedniej gwarancji i na uzgodnionych ze
sprzedawca warunkach zaczac korzystac z nowej (jak mowilem, to zwykla umowa
cywilnoprawna, mozecie stara wygasic i zawrzec nowa, generalnie jednak lepiej
jesli to sie odbedzie na pismie w sposob jasny i jednoznaczny).
--
Pozdrawiam,
Pawel
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2007-04-16 21:04:15
Temat: Re: Wymiana towaru na podstawie zapisów w gwarancji
Od: "Stolat" <c...@g...pl>
>
> 1. Jesli masz zapis, ze wymiana miala byc na sprzet podobny, a Ty uwazasz,
> ze
> nie jest on podobny, bo to czy siamto to mozesz postawic sprzedawcy sprawe
> tak, ze nie przyjmiesz sprzetu, ktory nie spelnia Twoich oczekiwan. Ale on
> moze sie nie zgodzic z Twoja definicja "podobnosci" i wowczas pozostanie
> Ci
> tylko dochodzenie "podobnosci" przed sadem, co moze byc po pierwsze
> kosztowne,
> a po drugie trudno tak naprawde okreslic na ile skuteczne (moze sie
> okazac, ze
> znaczenie mialoby tu na przyklad to, czy wskazane przez Ciebie cechy byly
> jakos szczegolnie akcentowane przy sprzedazy zepsutego laptopa i czy
> jestes w
> stanie to udowodnic).
W momencie kupna tego Laptopa standartowe latopy były w cenie 3000 brutto.
Ja właśnie ze względu na matrycę o podwyższonej rozdzielczości ( 1400x1050
przy 15")
i karte ATi radeon 9700 byłem skłonny dopłacić te 1500 zł . Teraz oferują
mi w zamian
matryce o standartowej rozdzielczosci ( 1280x800 przy panoramicznje 15"' )
no i trochę lepszą kartę
Ati Radeo X1600. DLa mnie jest to ( pracuje miedzy innymi jkao serwisant
sprzetu komputerowego,
wieć mogę spróbować sie nazwać "fachowcem" :)) to laptop które nie spełnia
tych warunków.
Jestem nawet skłonny pójść do sądu bo ta firma mnie irytuje. Sprzedają
szmelc, podczas częstych odwiedziń
ludzie przychodzą ciągle z tymi samymi objawami i usterkami ( wady
fabryczne), który pózniej laskawie wyminiją
na sprzet o poziom niższy. Dodatkow nie mają go nawet w swojej ofercie wieć
to pewnie jakiś składak ożywiony z innych
szmelców :).
Czy dodatkowe informację coś wnoszą do sprawy czy nadal podrzymujecie swoje
stanowisko że lepiej brać co dają albo iść
do sądu i oczekiwać miernego efektu?
-
5. Data: 2007-04-17 16:57:54
Temat: Re: Wymiana towaru na podstawie zapisów w gwarancji
Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>
Witam,
> Czy dodatkowe informację coś wnoszą do sprawy czy nadal podrzymujecie swoje
> stanowisko że lepiej brać co dają albo iść
> do sądu i oczekiwać miernego efektu?
No wiesz, trzeciej opcji nie ma :-).
Przy czym nie napisalem "miernego", a trudnego do przewidzenia. Trzymalbym sie
tego, ze z powodu wymienionych cech doplaciles 1500 zl, czyli polowe wartosci
sprzetu. To istotne. Tylko dobrze jesli udowodnisz, ze to wlasnie te cechy, a
nie inne przesadzily o zakupie. Moze jakies szczegolne ich eksponowanie w ofercie?
A przed pojsciem do sadu postaw sprawe jasno i sprobuj sie z nimi dogadac..
--
Pozdrawiam,
Pawel
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2007-04-17 17:20:59
Temat: Re: Wymiana towaru na podstawie zapisów w gwarancji
Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>
Witam,
> A przed pojsciem do sadu postaw sprawe jasno i sprobuj sie z nimi dogadac..
Dodam, ze jako (jak sadze) konsument masz jeszcze do dyspozycji Federacje
Konsumentow.
--
Pozdrawiam,
Pawel
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2007-04-17 17:31:52
Temat: Re: Wymiana towaru na podstawie zapisów w gwarancji
Od: "Stolat" <c...@g...pl>
> Przy czym nie napisalem "miernego", a trudnego do przewidzenia. Trzymalbym
> sie
> tego, ze z powodu wymienionych cech doplaciles 1500 zl, czyli polowe
> wartosci
> sprzetu. To istotne. Tylko dobrze jesli udowodnisz, ze to wlasnie te
> cechy, a
> nie inne przesadzily o zakupie. Moze jakies szczegolne ich eksponowanie w
> ofercie?
>
> A przed pojsciem do sadu postaw sprawe jasno i sprobuj sie z nimi
> dogadac..
No to zaglądnąłem do archiwum modeli i oto co tam znalazłem w krótkiej
charakterystyce
!!!!Notebook z 15" matrycą o wysokiej rozdzielczości 1400 x 1050 oraz
wydajną kartą grafiki ATI Mobility Radeon 9700 Pro z 128MB DDR!!!! i
możliwością pracy z procesorem Intel Pentium M 157-2.0 GHz z 2 MB pamięcią
cache należącym do rodziny Intel Centrino Dothan. Jest on doskonałym
notebookiem dla zwolenników najnowszych gier i multimediów, jak również dla
profesjonalnych użytkowników.
Link do strony http://tiny.pl/drvb
Czyli można uznać chyba że te parametry były eksponowane.
Pozdrawiam Michał
-
8. Data: 2007-04-17 17:36:00
Temat: Re: Wymiana towaru na podstawie zapisów w gwarancji
Od: "Stolat" <c...@g...pl>
> Dodam, ze jako (jak sadze) konsument masz jeszcze do dyspozycji Federacje
> Konsumentow.
No kiedyś tam byłem w innej sprawie i powiem szczerze że tego typu sprawy
przerastają możliwości wrocławską Federację Konsumentów. Głownie załatwiają
oni sprawy związane z reklamacji butów i ciuchów.
No ale może teraz się coś zmieniło:)
Pozdrawiam Michał