-
1. Data: 2010-10-29 11:19:55
Temat: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru
kupionego np w sklepie Internetowym? Nie jestem sprzedawcą ale od tej
strony łatwiej podejść do problemu: hipotetycznie więc sprzedaję towar w
sklepie Internetowym. Z pewnych powodów nie jestem w stanie
zagwarantować Klientom możliwości jego zwrotu bez podania przyczyny w
ciągu 10 dni. Robię więc tak:
1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500
zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient
zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i
co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł.
lub,
2) do ceny doliczę 500 zł, jednocześnie zaproponuję Klientowi akcję
promocyjną polegającą na tym, że po 14 dniach zwrócę mu 500 zł jako
bonus za zakup sprzętu u mnie.
Czy takie podejścia do sprawy są ok?
j.
--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"
-
2. Data: 2010-10-29 11:25:00
Temat: Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
On 10/29/2010 6:19 AM, januszek wrote:
> Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru
> kupionego np w sklepie Internetowym?
nie mozna
> Nie jestem sprzedawcą ale od tej
> strony łatwiej podejść do problemu: hipotetycznie więc sprzedaję towar w
> sklepie Internetowym. Z pewnych powodów nie jestem w stanie
> zagwarantować Klientom możliwości jego zwrotu bez podania przyczyny w
> ciągu 10 dni.
wiec nie sprzedawaj.
>
> Czy takie podejścia do sprawy są ok?
>
nie sa.
-
3. Data: 2010-10-29 11:42:03
Temat: Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
Od: Olgierd <n...@n...problem>
Dnia Fri, 29 Oct 2010 13:19:55 +0200, januszek napisał(a):
> 1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500
> zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient
> zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i
> co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł.
Ale koszt dostawy też podlega zwrotowi.
> 2) do ceny doliczę 500 zł, jednocześnie zaproponuję Klientowi akcję
> promocyjną polegającą na tym, że po 14 dniach zwrócę mu 500 zł jako
> bonus za zakup sprzętu u mnie.
W jaki sposób miałoby to przeszkadzać w zwrocie towaru? ;-)
--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org
-
4. Data: 2010-10-29 11:43:19
Temat: Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
Od: Maddy <m...@e...com.pl>
W dniu 29-10-2010 13:19, januszek pisze:
> Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru
> kupionego np w sklepie Internetowym? Nie jestem sprzedawcą ale od tej
> strony łatwiej podejść do problemu: hipotetycznie więc sprzedaję towar w
> sklepie Internetowym. Z pewnych powodów nie jestem w stanie
> zagwarantować Klientom możliwości jego zwrotu bez podania przyczyny w
> ciągu 10 dni.
> Robię więc tak:
Jak czegoś nie potrafisz robić, to może zajmij się czymś innym?
>
> 1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500
> zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient
> zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i
> co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł.
>
> lub,
>
> 2) do ceny doliczę 500 zł, jednocześnie zaproponuję Klientowi akcję
> promocyjną polegającą na tym, że po 14 dniach zwrócę mu 500 zł jako
> bonus za zakup sprzętu u mnie.
>
> Czy takie podejścia do sprawy są ok?
I właśnie dla ochrony przed takimi spryciarzami mamy przepisy o
sprzedaży konsumenckiej.
Myślisz, że jesteś z takim pomysłem pierwszy?
--
*** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID m...@e...com.pl
GG: 5303813
-
5. Data: 2010-10-29 11:47:05
Temat: Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
Olgierd napisa?(a):
>> 1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500
>> zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient
>> zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i
>> co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł.
> Ale koszt dostawy też podlega zwrotowi.
IMO zwraca sie tylko za towar.
>> 2) do ceny doliczę 500 zł, jednocześnie zaproponuję Klientowi akcję
>> promocyjną polegającą na tym, że po 14 dniach zwrócę mu 500 zł jako
>> bonus za zakup sprzętu u mnie.
> W jaki sposób miałoby to przeszkadzać w zwrocie towaru? ;-)
Faktycznie, przekombinowalem ;)
j.
--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"
-
6. Data: 2010-10-29 11:48:27
Temat: Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
Maddy napisa?(a):
[...]
> Myślisz, że jesteś z takim pomysłem pierwszy?
Nie wiem bo jak napisalem *nie-jestem-sprzedawca*. Pytam.
j.
--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"
-
7. Data: 2010-10-29 12:01:45
Temat: Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 29.10.2010 13:47, januszek pisze:
> Olgierd napisa?(a):
>
>>> 1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500
>>> zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient
>>> zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i
>>> co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł.
>
>> Ale koszt dostawy też podlega zwrotowi.
>
> IMO zwraca sie tylko za towar.
Nie. Dochodzi do "odstąpienia umowy" - czyli doprowadzenia do sytuacji,
jakby tej umowy w ogóle nie było.
-
8. Data: 2010-10-29 12:02:34
Temat: Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 29.10.2010 13:19, januszek pisze:
> Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru
> kupionego np w sklepie Internetowym? Nie jestem sprzedawcą ale od tej
Nie sprzedawać w sklepie internetowym, tylko we własnej siedzibie.
-
9. Data: 2010-10-29 12:14:17
Temat: Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
Od: "SDD" <s...@t...pl>
Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
wiadomości news:4ccab7f1$1@news.home.net.pl...
> Nie sprzedawać w sklepie internetowym, tylko we własnej siedzibie.
Albo wraz z zakupem Klient sklada oswiadczenie, ze zakupuje towar na cele
zwiazane z prowadzona (chocby i neizarejestrowana) dzialalnoscia gospodarcza
i dostaje w zwiazku z tym stosowna fakture/rachunek.
Pozdrawiam
SDD
-
10. Data: 2010-10-29 12:15:37
Temat: Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
Od: "SDD" <s...@t...pl>
Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości
news:slrnicld6g.2t3i.januszek@gimli.mierzwiak.com...
> Nie wiem bo jak napisalem *nie-jestem-sprzedawca*. Pytam.
A pomysl przeczytales gdzies na jakiejs stronie i go tu wkleiles?
Pozdrawiam
SDD