  • 1. Data: 2010-05-16 20:29:11
    Temat: Wtórny podział kwoty ubezpieczenia na życie
    Od: "Jacek" <j...@g...pl>

    Witam!
    Rodzina składa się z żony, męża i syna. Jest także córka z pierwszego
    małżeństwa. Dzieci są pełnoletnie i bezdzietne. Żona jest ubezpieczona na życie
    na jakąś kwotę. Do odbioru pieniędzy po jej śmierci upoważniony jest mąż.
    Załóżmy, że żona umiera. Mąż kwotę ubezpieczenia dzieli na pół i dzieli się z
    synem. Zakładamy dalej, że umiera któryś z panów. Co zrobić, żeby pozostałe
    pieniądze z ubezpieczenia trafiły tylko do drugiego pana?

  • 2. Data: 2010-05-16 20:31:37
    Temat: Re: Wtórny podział kwoty ubezpieczenia na życie
    Od: "Jacek" <j...@g...pl>

    Nie dopisałem, że jest to córka mężą.

  • 3. Data: 2010-05-16 20:48:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
> [...]
    > i dzieli się z synem. Zakładamy dalej, że umiera któryś z panów. Co
    > zrobić, żeby pozostałe pieniądze z ubezpieczenia trafiły tylko do

    oboje spisać testamenty.
    Zrobić w nich zapis testamentowy komu przekazać konkretną kwotę pieniędzy.